G4Media.ro

Protest cu zeci de TIR-uri în județul Sibiu, care au circulat cu…

Sursa foto: Turnul Sfatului

Protest cu zeci de TIR-uri în județul Sibiu, care au circulat cu 10 km/h. Transportatorii sunt nemulțumiți de impozitarea diurnelor

Un protest la care au participat zeci de TIR-uri s-a desfășurat vineri după-amiază, în județul Sibiu, pe una dintre cele mai aglomerate rute. TIR-urile au circulat cu 10 km/h, îngreunând traficul rutier, în semn de protest față de impozitarea diurnelor, scrie Turnul Sfatului.

Șoferii au pornit de la Sebeș, în jurul amiezii, conducând pe autostrada A1 cu 50 km/h, apoi cu 5-10 km/h pe drumul național. La sensul giratoriu de la Veștem, TIR-urile s-au întors spre Sebeș.

Citește integral pe Turnul Sfatului.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. tiristii se cred mai destepti decat tine, ce-o sa faci?

    • Manole, eu spun sa te faci transportator si sa vezi un pic cum sta treaba. Eu spun sa te documentezi inainte de a manca rahat. Transportul este printre putinele domenii care mai produce ban la bugetul de stat, tocmai de aceea vor sa stoarcă lamaia cat se poate de mult.

  2. transportatorii nu vor să plătescă taxele pe muncă, nu vor sa plătească RCA-ul proporțional cu valoarea accidentelor pe care le produc, nu vor sa plătească tva și accize pe motorină, nu vor sa plătească rovinieta decât pe o zi, nu vor sa respecte legile circulației, timpii de odihnă, distanța minimă dintre tir-uri pe șosea, nu vor sa respecte nimic, eu vor sa fie stat în stat.

    Transportatorule evazionist, dacă ai doi șoferi angajați, unul bun, cu experiență și altul începător, de ce le dai același salariu minim pe economie (impozabil) și le diferențiezi veniturile doar plătindu-le diurne diferite (neimpozabile)? Nu ți se pare flagrantă ilegalitatea (evaziunea fiscală)?

    • Transportatorii plătesc mult mai multe taxe decât se crede și se vede.Sa plătești un RCA cu 11000 lei ,o rovinieta la 6000 lei ,litrul de combustibil la 6 lei,salariile destul de mari pentru că toți șoferii profita de lipsa forței de muncă și cer diurne astronomice(a ajuns diurna la 80 euro) despre ce vorbim…..?Angajații vor salarii de ordinul miilor de euro și munca foarte putina daca se poate și weekenduri-le libere.Angajati-va la stat că doar acolo se sta și salariul se ia degeaba pe nemunca

    • Mai citește odată ce ai scris:
      – timpi de odihna: ai văzut parcările dotate cu ce trebuie, la distanțele legale?
      – ce au cerut și ce reproșezi tu: nu șoferul plătește RCA, nici taxa de drum.

    • Domnule „Je,, sau cum te intitulezi tu , dormi tu in cabina departe de casa , fa mancare la butelie , fi atent sa feresti toti soferii de sarbatore sa spun asa , si multe altele si la sfarsit o sa vezi de ce , cer soferii salariul ala astronomic . Crezi ca transportatorii fac transport din pasiune ? De dragul soferilor , sa le dea un loc de munca !

    • Andrei, un sofer in Germania incaseaza 2800 euro, iar unul roman 2500 euro. Nu crezi ca e destul? Ca nu suntem nici cei mai isteti, nici cei mai descurcareti, nici cei mai curati, si nici limbi straine nu stim. Da, se sta departe de casa, se face mancare la butelie. Dar la ce bani primesc transportatorii, cam mai mult de atat nu se poate.

    • Manole
      Sunt și eu șofer de tir
      Dar am avut și firma înainte în alt domeniu
      Dacă ne impozitează diurnă…nu o sa mai primești 80 e pe zi..ci 40 de euro pe zi ,diferența merge la stat.
      Doar nu crezi ca primești 80 euro pe zi și
      Diferența o plătește firma.
      Ca da faliment …și tu mergi sa ți
      Cauți serviciu dar șofer pe dubă.
      Nu știu dacă îți convine…

    • Vorbești prostii, nu ești în cauza, asa ca abtine-te. Nu toți șoferii au salariul minim. Vezi-ti de treaba ta și nu te baga în ograda vecinilor.Doar transportatorii știu cu ce probleme se confruntă. Sunt tare curios cu ce te ocupi și cât de legal faci tu banii și câte dări și taxe plătești tu la statul asta pe care-l pupi în fund.

  3. Iti zic eu de ce. Pentru ca un transportator incaseaza in medie 85-90 eurocenti/km in europa. La o medie de 10-11.000km luna, cu un consum mediu de 30% diesel, plus Adblue, mai ramane cu 50 eurocenti/km. Adica maxim 5500 euro. De aici platesti soferul 2500 euro, taxele pt salariul minim pe economie (200 euro), cheltuieli cu transportul soferului (min 100 euro), contabil (100 euro), impozit trimestrial inca aprox 200 euro, iar la sf lunii ii raman max 2400 euro/camion. Scade acum 2 revizii pe an, 6 cauciucuri la 2 ani, 2 acumulatori la fiecare 2 ani, leasing, impozit camion, asigurare, si vei vedea ca raman cam 1000-1500 euro/camion/luna. Asta in conditiile in care face „evaziune” cum spui tu, si in cazul in care nu se strica nimic la camion. Daca ar fi sa plateasca impozit la cei 2500 euro diurna, ar mai trebui sa vina cu bani de acasa. Si DIURNA nu este doar la noi. La fel fac toti cei din estul europei. Daca o impoziteaza la noi, ne elimina din start de pe piata transporturilor, pr ca polonezii si lituanienii se folosesc de aceeasi smecherie.
    DIURNA este si la nemti. Si ei pot primi diuna neimpozabila. Dar doar daca fac transporturi internationale. Ceea ce ei in mare parte nu fac, pt ca vor sa doarma noaptea acasa. De aceea la ei se impoziteaza tot.
    E usor sa vorbiti in necunostinta de cauza. Asta demonstreaza cat de ignoranti si redusi sunteti. Credeti ca romanii dicteaza transporturile in EU? Nu! Suntem sclavii nemtilor (DB Schenker, DHL), danezilor (DSV, FREJA), austriecilor (LKW Walter) si altele. Chiar te rog sa iti iei camion si sa platesti impozit la cei 2500 euro pe care ii dai salariu. In 6 luni ramai fara casa, iar nevasta iti fuge cu vecinul. Habar nu ai pe ce lume traiesti, Manole. Vezi ca sunt reduceri pe TarafTV, acolo e locul tau.

    • Vinde camionu’, din câte spui aci, asta urmează. Sau ai omis ceva? Există dreptul la părerea proprie. Cum de îți permiți să jignești omul?!

    • teleormn ai uita sa treci devalorizarea masini un 500 € /luna. eu nu reusesc sa trec de un profit maxim 600€/lun

    • Asa este…nu am pus uzura morala a camionului, care trebuie inlocut dupa maxim 10 ani de exploatare. Soferul este cel mai castigat, dar tot nu este multumit. La ce criza de soferi este in Germania, se pot angaja acolo in secunda 2. Nemtii au redus pretentiile atat de mult incat nici nu iti mai cer sa cunosti o vorba in germana. Dar nu se ingramadesc romanii sa mearga acolo pt ca asa cum am spus mai sus, salariul e cu cateva sute de euro mai mare doar. Iar acolo, ai concediu o data pe an (platit ce-i drept). Lucrand pentru romani, soferii se intorc acasa la familie la fiecare 6 saptamani. Daca ar fi sa lucreze pentru nemti, trebuie sa se mute cu familia acolo, ceea ce implica alte costuri (chirie, mancare, scoala copiiilor, intretinere). Va zic eu, una peste alta este mai castigat la angajator roman, dar tot ii place sa se planga, s-o forteze. Nu zice nimeni dragi soferi ca e o munca usoara, dar si beneficiile sunt pe masura. Credeti-ma, mai sus de atat nu o sa se poata la cum merg preturile pt transportatorii din est. Daca un transportator neamt ia o cursa cu 1.5 euro/km, unul din est ia la 85-90 eurocenti/km., la mana a doua sau chiar a treia.
      Dar repet, daca soferii doresc sa mearga sa munceasca pt nemti, francezi, italieni, nimeni nu ii va tine cu forta. Cat despre dormit in cabina, facut mancare in remorca…..asta e situatia. Daca reusesc soferii sa rezolve problema asta, sa ia si transportatorii romani cursele la pretul la care le iau vesticii, atunci patronii vor plati si hoteluri pentru soferi, la weekend. Iar mancarea la remorca…..fiecare face cum vrea….cine vrea sa gateasca, bine, cine nu … sa cumpere din peco. Faptul ca romanii fac economie si gatesc in remorca, e optiunea lor. Uite, nemtii mananca doar din peco , din salariul de 2800 euro. Dar mai sanatos e sa gatesti mancare, decat sa mananci doar sandwishuri si blockwursht din peco. Asa ca nu aduceti gatitul ca fiind un dezavantaj, pentru ca de fapt e un avantaj, este sanatos.

    • Corecta analiză…
      Am avut firma in alt domeniu
      Dar acum lucrez în transporturi…
      Și este corect…
      Un șofer este rentabil
      Doar la 10.000 km pe lună…
      Sub acești km…
      Doar supraviețuiești ca firmă.
      Ca apoi …falimentul…dacă se continua asa…
      Dacă diurna este impozitata și impozitul îl plătește șoferul…nu firmă…
      Toți pleacă din domeniu…
      Dar acum striga sus și tare…
      Ca firmele sa plătească diurnă…
      Mai bine sa mărească salariu pe cartea de munca și sa scadă diurnă
      Pentru pensia șoferului…asta este soluția…

  4. Si eu sunt sofer de 15 ani si de 3 luni am luat un camion,acum imi dau seama cum se lucreaza in domeniu,statul roman te jupoaie,carti de munca,tva ,taxe abia iti ramane un salariu si diurna de 2000 -2400 €,dar sa nu mai ai alte probleme cu camionul si asta pe comunitate sa castigi acesti bani,iar pe tara ar ramane vreo 6000ron maxim pe camion daca muncesti tu sau poate altii au alte variante,nu stiu cum se descurca.