G4Media.ro

Proiect de OUG care vizează Uber şi Taxify – şoferii vor fi…

Proiect de OUG care vizează Uber şi Taxify – şoferii vor fi amendaţi de câte ori sunt prinşi transportând persoane fără a avea autorizaţie

Ministerul Dezvoltării vrea ca toţi şoferii care fac transport de persoane sau de marfă fără a deţine autorizaţie să fie amendaţi de câte ori sunt prinşi, fiind eliminată din legislaţia în vigoare condiţia ca aceştia să facă astfel de transporturi „în mod repetat” pentru a fi sancţionaţi. Măsura, care vizează printre altele şi firmele Uber şi Taxify, este cuprinsă într-un proiect de OUG care modifică Legea privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, transmite News.ro

„Este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancţiunea”, argumentează iniţiatorii.

În forma actuală, articolul 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere prevede că este considerată contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane, cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

Necesitatea unui astfel de act normativ este justificată de Ministerul Dezvoltării prin creşterea activităţilor de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent; amploarea maximă a imposibilităţii sancţionării faptelor de piraterie în transportul de persoane în regim de taximetrie, întrucât, caracterul repetitiv al faptei contravenţionale este ambiguu şi imposibil de măsurat.

Alte motive invocate sunt: activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării; impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale; imposibilitatea ca agenţii depoliţie să demonstreze caracterul repetitiv al faptei.

În România, există peste 2,5 milioane de utilizatori ale aplicaţiilor de mobilitate urbană, iar 80% dintre aceştia consideră că găsirea unei maşini ar fi mult îngreunată dacă aplicaţiile nu ar mai exista, potrivit unui studiu efectuat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).

Principalele avantaje pentru care utilizatorii chestionaţi consideră utile aplicaţiile mobile sunt eficienţa, rapiditatea, siguranţa, calitatea serviciilor şi evaluarea comportamentului şoferului. (Sursa: News.ro)

Sursa Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Nu inteleg cum vor face diferenta intre a transporta pe cineva contra cost si intre a merge cu cineva in mod legitim (partener, coleg, prieten etc). E cu interviu sau cum? Verifica agenda telefonului? Hilar.

    • Iti face comanda prin aplicatie si astfel au dovada ca tu asta faci. Flagrant, daca vrei

    • Wtf? Și verifică telefonul sau cum? Privacy my ass.

      Se îndoaie mintea, la ce le trece idioților prin cap.

    • Da….va fi dificil de facut aceasta diferentiere…legiuitorul tb sa expliciteze in detaliu fiecare termen din actul normativ….si dle Laur …daca se procedeaza de maniera pe care ati invocat o atunci proba obtinuta este nelegala….nu poti obtine probe prin provocare la comiterea unei cobtraventii sau infractiuni…

  2. daca iau pe cineva la ocazie este un fenomen social de asemenea amploare incat sa justifice aceasta masura? Vor sa loveasca in UBER si folosesc acest pretext. Si acum ca si in comunism nu permit decat activitati pe care le pot controla pana in cel mai mic detaliu control pe care-l fac de multe ori incalcand legislatia (prin abuz in serviciu, coruptie) aspecte tolerate cu multa larghete.

    • Interesul cel mai important, desi nemarturisit de nimeni este pentru banii negri care se ruleaza in taximetria „oficiala” sau „autorizata”. Multe vorbe, dar asta e miza.
      Toate companiile de taxi se bucura de protectie deoarece cotizeaza din banii neinregistrati.
      Companiile ca UBER au inregistrare electronica pentru fiecare banut, deci nu „cotizeaza” caci s-ar vedea …
      Daca i-ar arde grija pentru buget ar lucra la impozitare dar ei sunt obisnuiti cu frauda fiscala ca si cu laptele matern.
      Bine, ca ii scot la inaintare pe taximetristi, asta e metoda comunista de mentinere a puterii. In realitate sunt si destui taximetristi care lucreaza in timpul liber pentru UBER ceea ce inseamna ca pot lucra si intr-un sistem civilizat (citeste fiscalizat) .
      In realitate sistemul „oficial” este mai aproape de piraterie decat sistemele pe care vor sa le desfiinteze.
      In niciun caz, legea nu va fi in avantajul clientilor ci in avantajul barosanilor cu firme de taxi.

    • sunteti pe aproape, dar barosanii sunt proprietarii de licente, nu firmele de taxi. iar avand in vedere cum s-au dat licentele la inceput, barosanii sunt oameni politici din vremurile de trista amintire pe care unii tot incearca sa ni le bage pe gat din nou. nostalgia prostilor 50+ intretine smecheria si tupeul in romania!

  3. Atunci vor fi afectați și cei care utilizează BlaBlaCar.

  4. Aveti grija baieti. E foame de bani.

  5. Foarte bine, asta merita romanii, daca sunt prea prosti sa iasa la vot.

    Sper sa va fie cat mai rau, pana incepeti sa votati cu oameni cinstiti.

  6. Interesant… Utilizatorii Uber/Spotify sunt fie prea ocupați, fie le merge bine oricum și au alte priorități în viață decât votul. Odronanța asta ar fi singurul motiv suficient de puternic care i-ar încolona la vot.

    În campania electorală, USR-ului i-ar trebui un singur banner pe ecranul publicului țintă:
    Vrei Uber? Votează! Vrei Spotify? Votează!

  7. Sa inteleg ca, in sfarsit, cineva va amenda si taxiurile inregistrate in Ilfov care iau comenzi in Bucuresti?

  8. Bai, nu mai știu pe unde am citit, dar unul avea dreptate, să fie interzis email-ul că-i afectează pe poștași.