G4Media.ro

Proiect administrativ gigant pentru Alba Iulia. Primăria vrea să transforme complet trei…

Proiect administrativ gigant pentru Alba Iulia. Primăria vrea să transforme complet trei bulevarde ”comuniste” în rețele moderne de transport: benzi pentru autobuze, biciclete electrice și trafic gestionat de computer

Un proiect gigant, estimat la peste 14 milioane de euro va schimba complet una dintre cele mai importante zone din Alba Iulia.

Trei bulevarde principale din oraș (Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii), alături de alte cinci străzi, sistematizate în perioada comunistă, după nevoile de trafic de atunci vor fi modificate radical în privința transportului rutier, dar și a circulației pietonilor și bicicliștilor.

Este vorba, printre altele, despre reproiectarea spațiilor rutiere și a trotuarelor și reconstrucția lor completă, și utilizarea lor ulterioară folosind tehnologia.

Potrivit Alba24.ro, proiectul prevede monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului asistat de computer și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice,12 stații de închiriere și realizarea unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

De asemenea, datele de trafic colectate vor fi adaptate în timp real la nivel de intersecție și vor fi calculați automat timpii de ciclu ai semaforizărilor.

În același timp însă, proiectul prevede și eliminarea a peste 150 de locuri de parcare, insuficiente în prezent, în zona cartierelor de locuit.

Primăria Alba Iulia a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice pentru acest proiect.

Stații de autobuz moderne, iluminat inteligent și biciclete electrice

Planurile primăriei vizează aducerea la zi a sistemului rutier învechit. Concret, proiectul are mai multe obiective:

  • lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere, pietonale și velo, astfel încât transportul în comun să devină cel mai eficient și mai accesibil mijloc de deplasare în Alba Iulia
  • modernizarea a 21 de stații de îmbarcare/debarcare călători transport public și transformarea acestora în stații inteligente tip „smart-bus-shelter” (cu panouri informative, ecran touch interactiv, senzori de detecție a parametrilor de calitate a mediului înconjurător, rețea WIFI, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile)
  • realizarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
  • sistem de iluminat public în zonele trecerilor de pietoni, pentru creșterea siguranței acestora
  • implementarea unui sistem automatizat inteligent de închiriere a bicicletelor, în sistem modular „plug & play”, cu o flotă de 240 de biciclete electrice cu echipamente inteligente de bord, cu o autonomie de minim 60 de kilometri și 12 stații automate de închiriere
  • sistem de management al traficului și monitorizare video (41 de camere video)
  • sistem de iluminat inteligent în zonele de traversare pietoni
  • eliminarea parcărilor de pe carosabil și a celor neregulamentare (se vor elimina peste 150 de locuri de parcare) și păstrarea doar a celor existente în alveole
  • montarea unor dispozitive de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului
  • montarea unor dispozitive pentru depistarea încălcării interdictiei privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculeler neautorizate
  • amenajarea peisagistică a aliniamentelor de spațiu verde, inclusiv de arbori și arbuști cu nivel ridicat de retenție CO2 și realizarea unui sistem de irigații automatizat
  • dotarea spațiilor modernizate cu elemente de mobilier urban inteligent
  • benzi speciale pentru autobuze și pentru biciclete.

Valoarea totală a investitiei este estimată la 64.102.774,88 de lei, inclusiv TVA, echivalentul a 14.013.373,31 de euro. Banii vor proveni din fonduri europene.

Purtătorul de cuvânt al primăriei, Robert Roman, a declarat pentru G4Media că proiectul de finanțare a fost deja semnat și că lucrările vor trebui finalizate în 24 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

La Alba Iulia, autoritățile au investit în ultimii ani aproximativ 140 de milioane de euro, majoritatea din fonduri europene, pentru restaurarea Cetății Vauban, dar restul orașului a rămas sub influența sitlului arhitectural din perioada comunistă, inclusiv din punctul de vedere al traficului.

Sursă: Alba24.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. da,
    urmeaza stire cu metroul din Cluj,
    canalul dunare-bucuresti,
    aha aha

  2. Alba Iulia a facut multe lucruri. Am fost la un festival acolo, orasul este superb.

  3. unele orase evolueaza, bucurestiul stagneaza din cauza votantilor ticalosi si cumparabili

  4. Sa nu exageram! Orasul Alba Iulia nu are o centura ocolitoare pentru traficul greu spre Muntii Apuseni. Toate tirurile si camioanele de mare tonaj trec prin oras si produc o mare poluare. Pentru asta ar trebui folositi banii. Sau pentru a gasi rute alternative de circulatie.

    • Nu se pot face toate in scurt timp.
      Mergi pe la Craiova si Constanta sa vezi ce jale e pe acolo.
      Sa nu vorbim de Bucuresti.

    • Are totusi centura normala de zeci de ani, spre deosebire de multe alte orase de dimensiunea lui. De ce nu se poate merge pe centura aia?
      Plus ca e mai gata A10, care va ocoli complet Alba-Iulia, vor fi 2 noduri de descarcare: Nord si Sud. Cate centuri sa ii mai faca?

  5. Este o minciună care dureaza de 6 ani !!!! Nu o sa se faca nimic !!!
    Apare tot inainte de alegeri si dupa alegeri uita de acest proiect.

  6. Pe bune am fost la cluj si e dezastu ce au facut acolo. Din 4 beniz daca a mai ramas una.masini parcate unele peste altele pe trotuar. La astia le e ciuda ca la 4000 de euro poti sayi iei un M5 sau un Jaguar. Mai bine comunismul nostru psd decat aia „verde” de la Buxelles. L-a ales cineva pe von der Lügen? Sau pe GreațaTotenberg?

  7. E ceatza deasa în multe capete.
    In articolul din Alba24 e prezentata o imagine cu un bulevard cu 3 benzi pe sens (2 + transport public) iar textul referitor la bulevard (probabil copiat de la artera prezentata anterior) scrie 1+1.
    Care o fi adevarul (din proiect)?

  8. De ce nu vorbiți de contractele date cu dedicatie de către Mircea hava lui Daniel sabau( grup Corint) firma inexistenta înainte de aceasta colaborare care a sifonat sute de milioane de euro. Lucrările făcute la restaurarea și amenajarea cetății sunt de o calitate deplorabila. Orice persoana cu o asemenea cetate de o valoare istorică inestimabila făcea mai bine și mai corect restaurarea. Sa nu mai vorbim de ofensa adusă istoriei prin amplasarea unor monumente care nu au nici o legătura cu realitatea istorică a locului. Alba Iulia a ajuns un oraș masonic datorită acestor impostori.

  9. Daca te uiti la sensul giratoriu Mercur..si cel de la Piata ..te iei cu mainile de cap..banda 1 urca pe trotuar iei un panou ca sa faci sensul conform hasurarii..sunt curios ce au sa faca..pana acum nu s in stare sa pozitioneze un cerc pe drum..asa ca..