
Producătorii de modă din Marea Britanie înregistrează o creștere remarcabilă de 171% a veniturilor din vânzări de la un an la altul
În ciuda unei încrederi scăzute în mediul de afaceri printre IMM-uri, producătorii britanici din industria modei au avut o performanță impresionantă a vânzărilor în primul trimestru al anului, relatează Apparel Resources.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Datele recente din Manufacturing Health Index, publicate de furnizorul de software pentru gestionarea stocurilor Unleashed, arată că producătorii britanici mici și mijlocii de îmbrăcăminte și modă și-au crescut veniturile din vânzări cu 171% față de aceeași perioadă a anului trecut și cu 68% în primul trimestru al lui 2025 comparativ cu trimestrul al patrulea din 2024.
Pe baza datelor reale de la peste 600 de afaceri din Marea Britanie care utilizează software-ul Unleashed, rezultatele sugerează că pesimismul din mediul de afaceri nu este pe deplin justificat.
Potrivit unor sondaje recente privind încrederea în afaceri pentru T1, creșterile de taxe, inflația, ritmul lent de creștere economică și incertitudinile globale au dus la un declin al încrederii pentru prima dată din 2022 încoace.
Cu toate acestea, rezultatele excelente ale industriei modei sugerează că turbulențele de pe piețele internaționale au adus o rază de speranță pentru companiile britanice de modă.
Joe Llewellyn, director general al diviziei ERP Small Business din cadrul The Access Group (compania-mamă a Unleashed), afirmă că producătorii mici din Regatul Unit au beneficiat, în principal, de condițiile de piață atipice din primele trei luni ale anului, dar și de scăderea ratelor bancare.
„Unii dintre clienții noștri ne-au spus că primul trimestru le-a adus câștiguri neașteptate. În timp ce anumiți clienți internaționali, afectați de tarifele vamale, s-au grăbit să plaseze comenzi suplimentare înainte de expirarea suspendării tarifelor, alții și-au mutat comenzile către companii din Marea Britanie. Unele firme au profitat de aceste schimbări, dar mai important este că începem să vedem cum scăderea progresivă a ratelor bancare stimulează economia — ceea ce este o veste excelentă pentru producătorii britanici care raportează un început de an foarte bun”, a declarat el.
Totuși, datele Unleashed au arătat și o scădere a profitabilității față de anul precedent. Rentabilitatea medie a stocurilor (GMROI) pentru producătorii de îmbrăcăminte a scăzut cu 36% de la an la an și cu 53% față de T4, ajungând la 5,16 dolari pentru fiecare dolar investit în stocuri.
În plus, timpii de livrare s-au redus la o medie de 19 zile, oferind un oarecare confort. Timpul de livrare mai rapid permite companiilor să comande în cantități mai mici, ceea ce crește marjele de profit și este o abordare mai eficientă economic pentru a genera vânzări.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.