Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Avionul omului de afaceri român Dan Petrescu ar fi fost defect, reclamă familia acestuia. Procurorii italieni, pe de altă parte, vor să închidă dosarul punând toată vina pe umerii pilotului: Dan Petrescu, notează presa italiană.
Opt persoane au murit în accidentul produs în 3 octombrie 2021, doar mama lui Petrescu fiind încă în viață.
Între timp, se poartă o luptă între opiniile experților. Parchetul din Milano consideră că dosarul ar trebui închis, în timp ce grupul de experți dă vina pe producătorul aeronavei.
Avionul miliardarului român Dan Petrescu s-a prăbușit peste un depozit gol.
Pentru familia magnatului român Petrescu, cauza accidentului, „dincolo de orice îndoială rezonabilă, a fost o defecțiune a sistemului de control al înclinării”, un sistem de control al zborului care a rămas „blocat” în poziția „de decolare”. E vorba de aripile din spatele avionului, care ar fi rămas blocate pe modul de decolare.
Articolul continuă mai jos
Concluzia este semnată de opt experți, printre care piloți și tehnicieni care au lucrat și pentru NASA.
Un avion Pilatus PC-12, care s-a prăbușit în San Donato peste o clădire, din fericire goală, provocând moartea celor opt persoane aflate la bord, printre care un copil de un an.
Familia lui Petrescu s-a opus cererii procurorului de a închide ancheta privind dezastrul pus pe motivul erorii umane din partea pilotului și excluderii problemelor tehnice ale aeronavei.
Conform rapoartelor depuse de avocatul familiei Petrescu, inclusiv unul întocmit în urma „testelor de zbor” pentru a simula ceea ce s-a întâmplat și semnat de o echipă de experți, accidentul aviatic a fost cauzat de o „defecțiune a sistemului de compensare a tangajului blocat” în „corelare cu sau în proximitatea poziției de compensare la decolare”.
Un alt raport, întocmit de Giuseppe Sala, inginer și profesor de construcții aerospațiale la Politecnico di Milano, se referă, de asemenea, la o „defecțiune a sistemului de echilibrare al acestei aeronave” încă din 2016 și, în general, la „neglijență gravă din partea Pilatus Aircraft Ltd”, producătorul, „în gestionarea întreținerii și navigabilității aeronavei”.
Cererea de respingere a fost formulată după depunerea raportului de către Agenția Națională pentru Siguranța Zborurilor, care a efectuat investigații paralele cu cele ale procurorilor Paolo Filippini și Mauro Clerici.
Opoziția față de cerere va fi discutată în fața judecătorilor, care va trebui apoi să ia o decizie.
Concluziile ANSV au exclus defecțiuni ale motorului sau probleme cu coloana de control, un raport în concordanță cu ceea ce fusese deja stabilit de consultanții numiți de procurori.
Conform reconstituirii procurorului, Petrescu, la comanda aeronavei, a decolat în acea zi de pe aeroportul Linate cu o rută greșită.
Mai mult, după ce a fost chemat înapoi de două ori de turnul de control pentru că intrase în spațiul aerian deja ocupat, a efectuat o manevră care, în condiții meteorologice nefavorabile, s-a dovedit fatală.
Această reconstituire s-a bazat pe investigații irepetabile și nu pe cutia neagră, care nu a înregistrat datele de zbor deoarece software-ul nu fusese actualizat la momentul ultimei verificări Pilatus.
Cu toate acestea, potrivit rapoartelor anexate la opoziția față de respingere, „probele sunt în concordanță cu o defecțiune a sistemului cârmei, în special o defecțiune a compensatorului cârmei blocat în poziția de decolare”.
Această „defecțiune”, se continuă, „a determinat aeronava să iasă brusc din zborul controlat și să intre într-o coborâre abruptă și ireversibilă”.