G4Media.ro

Procurorii DIICOT vor să se pensioneze după doar 20 de ani de…

Procurorii DIICOT vor să se pensioneze după doar 20 de ani de activitate/ Procurorii mai cer și desființarea Secției Speciale, și revenirea cursurilor INM la doi ani

Procurorii DIICOT au stabilit, joi, în cadrul Adunării Generale, că sunt de acord cu prevederea care le permite să se pensioneze după doar 20 de ani de activitate. Decizia a fost luat cu majoritate, la fel cum a fost luată și desființarea Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție.

Adunarea Generală a procurorilor Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism a avut loc în urma cererii ministrului Justiției, Cătălin Predoiu, care a cerut magistraților să își exprime opinia în chestiunile controversate din sistemul judiciar.

Procurorii DIICOT au mai hotărât, tot cu majoritate, ca ciclul de școlarizare din cadrul Institutul Național al Magistraturii să revină la durata de doi ani. În timpul AG și-au exercitat dreptul la vot 212 procurori din cei 264.

Comunicatul integral transmis de DIICOT

”La solicitarea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, astăzi, 28.11.2019, a avut loc Adunarea Generală a procurorilor Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism în cadrul procesului de consultare asupra oportunității amendării unora dintre dispozițiile în vigoare prevăzute în Legile Justiției.

Și-au exercitat dreptul la vot un număr de 212 procurori din cei 264, rezultatele fiind următoarele:
1. Referitor la posibilitatea pensionării anticipate a magistraților, cu majoritate, s-a opinat în sensul menținerii acestor dispoziții.
2. În ceea ce privește ciclul temporar de școlarizare la Institutul Național al Magistraturii, cu majoritate, s-a exprimat opinia potrivit căreia este necesară revenirea la o durată a cursurilor de doi ani.
3. În referire la Secția pentru Investigarea Infracțiunilor Speciale din Justiție, cu majoritate, s-a exprimat opinia necesității abrogării dispozițiilor legale care reglementează activitatea și existența acestei instituții. În acest sens, din totalul de 212 voturi, un număr de 166 voturi au fost exprimate în favoarea abrogării, un număr de 34 de voturi, în favoarea amendării normelor în vigoare, iar un număr de 12 voturi în favoarea menținerii”

Context

Legea de modificare a statutului magistraţilor a fost declarată constituţională de CCR în iunie 2018. G4Media a scris, că vestea a provocat un val de bucurie în instanţe şi parchete, informează surse din sistemul judiciar. Modificarea introdusă este deosebit de atractivă. Pe legea nouă, un magistrat poate să iasă la pensie la 20 de ani vechime în profesie, fără să aibă vârsta de pensionare de 60 de ani.

Pe legea în vigoare, magistratul poate să iasă la pensie abia la 25 de ani vechime în profesie, fără să aibă vârsta de pensionare de 60 de ani. Pe legea nouă, pensia specială se calculează la 80 la sută din salariul brut, plus sporurile din ultima lună de activitate. Pe legea în vigoare, e 80 la sută din media veniturilor brute realizate în ultimele 12 luni de activitate înainte de data pensionării, fără sporuri. Or la începutul anului, ca urmare a revoluţiei fiscale a PSD, salariul brut a crescut foarte mult.

De exemplu, au explicat sursele noastre, un procuror DIICOT – cu un salariu net de 15.000 de lei – are un salariu brut de peste 20.000 de lei şi ar putea ieşi cu o pensie de 18.000 de lei, fără să mai punem la socoteală şi eventualele sporuri din ultima lună. Potrivit surselor noastre, din cei 255 de procurori ai DIICOT, mai bine de jumătate, în jur de 130 au acum peste 20 de ani vechime sau vor împlini în acest an. Prin urmare, mai mult de jumătate dintre procurorii DIICOT ar putea ieşi în acest an la pensie dacă intră în vigoare modificările la statutul magistraţilor.

„De ce să munceşti pentru bani mai puţini decât pensia?”, s-a întrebat retoric un magistrat. „Plus stres, presiuni, linşaj mediatic”, a adăugat el. Un altul a explicat că alte motive de nemulţumire ale magistraţilor sunt legate de Secţia specială de anchetare a lor şi răspunderea materială, aşa că, în faţa unei oferte de nerefuzat, mulţi vor alege să plece la pensie.

Cele mai afectate de pensionările masive vor fi marile Parchete şi Instanţa Supremă, unde magistraţii ajung după ani de experienţă în profesie. Potrivit unui articol Hotnews de la începutul anului, cam 750 de procurori dintre cei 2600 ar putea părăsi sistemul ca urmare a modificărilor legislative. Vezi aici.

GRECO a atras atenţia în raportul din aprilie privind reforma Justiţiei făcută de PSD-ALDE că unul dintre marile pericole va fi hemoragia masivă din sistem. GRECO a notat în raport că magistraţii se vor putea retrage mai devreme, după doar 20 de ani vechime în muncă, fără limită de vârstă (cu pensii care pot ajunge la 75% sau chiar la 120% din ultimul salariu în cazuri excepţionale). Acest lucru, avertizează GRECO, ar putea reprezenta un puternic stimulent pentru numeroşi judecători şi procurori – mai ales din instanţele şi parchetele superioare – să se retragă foarte devreme din activitate. Potrivit anumitor estimări, aproximativ 1500-2000 de magistraţi (din aproape 8000) ar urma să beneficieze de aceste noi reguli.

Hemoragia masivă de personal va fi dublată de faptul ca noile legi ale Justiţiei măresc durata studiilor la Institutul magistraturii de la 2 la 4 ani. Aşa că în timp ce o generaţie iese masiv la pensie, alţi tineri magistraţi vor întârzia să intre în profesie.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Parlamentarii se gandesc la pensie de cand dau șpaga sa fie admisi pe listele partidului.
    Astia muncesc de la diicot? In sensul ca e ceva mai mult de best effort sau de fapt e sa fie multumiți doar șefii de activitatea lor

  2. Procurorii diicot sunt prosti daca nu se pensioneaza dupa prima luna de la angajare. Cu pensie speciala! Poporul are rabdare cu procurorii diicot asa cum a avut rabdare si procurorul care a stat 6 ore la poarta sa-l astepte pe dinca sa-si faca inviorarea.

  3. De ce 20 de ani? De ce nu 5 ani?

    Daca tot ne batem joc de toata Romania, hai s-o facem pe bune.

    Tara asta este si va ramane un gunoi, din cauza poporului inapoiat.

  4. Dar nu e mai bine sa-i pensionam la angajare ?
    Sa cumuleze din primul an pensia cu salariul ?

    Cumularzii. Cetatenii de categoria I. Populatia platitoare este de categoria a III-a.

  5. Asa multi procurori sint la DIICOT? 264? Si cate dosare are un procuror intr-un an? Ce dracu’ fac astia sa-si merite banii?

    • Exact cum as dori eu ca administrator de firma sa se desfinteze directia de control de la finante. Sa nu dau socoteala decat la furnizori

  6. Nu va e mai rusine, astia care va ziceti magistrati? Nu va crapa obrazul de rusine sa aveti asemenea pretentii? Auzi la ei: dupa 20 de ani sa iesi la pensie!? Pai cum ramâne cu noi cei care trebuie sa mai muncim dupa voi inca 20-30 de ani? Si sa muncim tot in stres cumplit, subrezi cu sanatatea ca sa va platim voua pensiile nesimtite. Cu ce sunteti mai grozavi decat mine si decat alti oameni supereducati? Vreau sa vad un partid care sa vina in campania urmatoare (locale, dar mai ales parlamentare) care sa spuna clar si raspicat ca va elimina asemenea aberatii socio-economice. La PSD, ALDE, UDMR nu ma astept la vreo schimbare de optica. Nici chiar PNL nu-mi inspira prea mare incredere.

    • N-au mutilat ei legile justitiei, treaba asta a fost facuta de NENOROCITII PSD-ALDE-UDMR, si masura asta face parte din setul de alte legi date pentru subrezirea justitiei, pe alta linie, respectiv cea de a goli instantele de personal, scotandu-i la pensie foarte devreme, si daca nu-i atragea treaba cu perioada de 20 de ani, au venit si cu atractia sumei primite ca pensie, plus pensia speciala. NENOROCITII PSD-ALDE-UDMR, clienti speciali ai instantelor, au gandit un plan ticalos de ingenunchiere a justitiei pe multe linii : recursul compensatoriu, legile justitiei cu micsorari ale termenelor de prescrptie, cu drepturi peste drepturi pentru suspecti, cu decizii ccr de desfiintare a completelor de 5 si 3 judecatori de la ICCJ si rejudecare a proceselor, cu scoaterea tehnicii SRI din anchetele penale, coroborat cu lipsa de fonduri pentru dotarea structurilor din politie DOS cu tehnica performanta. Este o CARDASIE monstruoasa ce se petrece de 3 ani de zile ca sa scape javrele hoate psd-alde-udmr, si ea acuma este foarte greu de demontat, pentru ca asa cum presedintele a stat sub securea suspendarii, daca intindea coarda prea mult, la fel sta si guvernul Orban sub securea motiunii de cenzura si-a demiterii. Si toate astea, pentru ca in 2016 tara asta a avut prea multi IDIOTI care-au stat la gratare, in loc sa mearga la vot. In continuare platim pentru tampenia unora din decembrie 2016. Cine nu pricepe ca psdeul NENOROCIT SI CRIMINAL este la fel de periculos, este pur si simplu NAIV. Este aceeasi hidra ordinara care vrea sa se regenereze si sa mai prosteasca o data romanii si-n 2020.

  7. De ce protest? Nu mai bine semnăm noi o petiție cum că cititorii g4media să se pensioneze după un an de citit? Cu pensie specială, că la ce știri citim aici, doamne feri, vorbim de spor de stres.

  8. Muncesc si mult, saracii …

  9. Când acumulează mai multă experiență, vine pensionarea…. Și nu oricum, cu pensie speciala! Trai, nineacă!!!

  10. E plina tara de procurori de rahat care favorizeaza institutiile publice si functionarii din ele atunci cind cetateanul le / ii actioneaza in instanta .

    Procurori care merita scuipati pe strada de cetatenii care le platesc salariile .

  11. Mi se pare firesc. Romania furnizeaza 70% din persoanele traficate in UE, dar smecherii de la DIICOT – multi dintre ei prieteni si chiar parteneri ai retelelor de traficanti – considera ca mai merita un bonus, pe langa salariile nesimtite (nesimtite in raport cu rezultatele muncii lor). Pana la urma, nu e prost cel care cere. Dar mi se pare ca statul roman se indreapta cu viteza spre destructurare.