G4Media.ro

Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a…

sursa foto: ebihoreanul.ro

Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a fost prezentat în premieră la Oradea

Transportul feroviar din România se modernizează la prin înlocuirea garniturilor diesel din timpul comunismului cu altele electrice și moderne, după modelul celor care circulă deja pe liniile ferate europene, informează ebihoreanul.ro

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Primul tren regional electric fabricat de polonezii de la PESA Bydgoszcz pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) din România a fost prezentat în premieră, joi, la Oradea.

Garnitura a fost tractată cu o locomotivă până în terminalul intermodal din Episcopia Bihor, unde a fost prezentată în cadrul Conferinței de Material Rulant organizată de OTL.

„Acesta este primul tren electric adus în România după 35 de ani. Garnitura prezentată acum în premieră va fi transportată în cursul serii către inelul feroviar din Făurei (n.r. Brăila), unde va intra în teste”, a declarat directorul OTL, Adrian Revnic.

Construit în 1978 și modernizat la sfârșitul anilor 2000, inelul de la Făurei, lung de 13,7 kilometri, este folosit pentru testarea locomotivelor, vagoanelor și automotoarelor la viteze care pot ajunge și la 200 de kilometri pe oră.

Garnitura electrică prezentată joi la Oradea este prima dintr-un lot de 62 de trenuri regionale care vor fi furnizate ARF de către polonezii de la PESA în cadrul unui contract în valoare de 1,6 miliarde lei. Primele 12 trenuri urmează să ajungă în România anul acesta, iar diferența până la sfârșitul anului 2026.

„Trenul electric are o lungime de 77 metri, atinge o viteză de 160 kilometri la oră și este foarte prietenos cu persoanele de dizabilități, pentru care a fost prevăzut un loc special pentru cărucior”, a declarat la fața locului reprezentantul constructorului PESA, Hanna Wisniewska-Sîrbu.

Garnitura, bidirecțională, are 3 vagoane, 238 de locuri pe scaune, 277 locuri pe scaune, 16 locuri pentru transportul bicicletelor, climatizare, conexiune Wi-Fi. Numerele de pe scaune au concepute în relief pentru a putea ușura orientarea persoanelor cu deficiențe de vedere.

Garniturile electrice care vor fi livrate României diferă de cele existente în prezent în exploatare. „Un model similar circulă în prezent în Cehia, o variantă mai veche circulă și în Polonia, dar nu există la această oră unul identic în circulație”, a spus Wisniewska-Sîrbu.

Noul tren va intra în teste începând de săptămâna viitoare. „Sperăm ca până la sfârșitul anului să primim toate certificatele, iar din 2026 garniturile să poată intra în circulație”, a spus reprezentantul PESA. Citește mai mult pe ebihoreanul.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.