G4Media.ro

Primul mesaj de interes public ce promovează dreptul la educație incluzivă al…

Foto: Inquam Photos - Octav Ganea

Primul mesaj de interes public ce promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități, pe posturile TV și radio: “Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală”

Primul mesaj de interes public care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități a apărut weekendul acesta pe TV. “Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală” – este mesajul introdus în Codul Național al Audiovizualului și difuzat duminică, 14 iulie 2019, de Pro TV, anunță Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități.

”Cred sincer că acesta este un moment istoric, deoarece legitimăm și punem pe agenda publică dreptul fundamental al copiilor cu dizabilități la educație incluzivă. (…) Este adevărat că sistemul românesc de educație mai are pași importanți de reformă structurală de făcut pentru a asigura incluziunea, însă noi avem obligația morală și legală să sprijinim acest proces, nu să ridicăm bariere suplimentare. Nu copiii cu dizabilități sunt problema, ci sistemul nepregătit suficient să-i acomodeze“, a declarat Maria Mădălina Turza, președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).

 

Foto: Inquam Photos – Octav Ganea

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Sunt curios cati dintre aia care ridica „incluziunea” la rang de valoare suprema au facut scoala cu un coleg oligofren. Sau din spectrul autist. Sau cu grave tulburari de comportament. Sau cu retard sever. Sunt curios daca au intrebat profesorii si invatatorii care au avut astfel de copii in clase daca au apreciat „incluziunea”. De dragul unor idealuri marete o sa futeti clase intregi de copii, si pe profesorii lor. Doar pentru ca nu sunteti capabili sa oferiti copiilor astia nenorociti de soarta sau de proprii parinti sansa de a invata in ritmul lor, aveti de gand sa distrugeti clase intregi de copii si o sa goniti profesori capabili. In numele unei idei frumoase si pentru ca va e lene sa va faceti meseriile ba nenorocitilor. Nu copiii cu dizabilitati sunt problema, nici sistemul in care vreti sa-i includeti, asa belit cum e, nu e problema. Voi steti problema, astia care din dorinta de a-i vedea egali pe toti, vreti ca cei multi sa sufere alaturi de cei putini. In loc sa-i ajutati pe aia care au nevoi speciale, vreti sa-i aruncati pe toti in aceeasi galeata, sa scapati ieftin de problema. Lepre ipocrite si infecte.

    • Sunt state care deja de ani buni experimenteaza incluziunea scolara si ai caror elevi au rezultate la testele Pisa mult peste nivelul elevilor romani. Ca nu intelegeti problema copiilor cu dizabilitati nu va fac o vina, nu aveti de unde sti daca nu v-ati confruntat cu situatia in familie sau cercul apropiat de prieteni. Ca nu va informati inainte de a posta un comentariu discriminatoriu si agresiv nu va gasesc nicio scuza insa.

    • Am doua cadre didactice in familie care au experimentat pe propria piele rezultatele alea. Va fac legatura cu ele daca doriti concluziile lor cu privire la abordarea guvernului roman cu privire la incluziunea scolara a persoanelor cu dizabilitati. Intelegeti ca nu cu incluziunea are lumea o problema, nici cu copiii cu dizabilitati, ci cu felul in care statul asta mafiot corupt si psihopat a ales sa o implementeze?