G4Media.ro

Primele sancțiuni după liberalizarea pieței de energie electrică. ANRE a amendat patru…

Sursa foto: Pixabay

Primele sancțiuni după liberalizarea pieței de energie electrică. ANRE a amendat patru furnizori cu două milioane de lei

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie a anunțat, marți, într-un comunicat, că a amendat patru furnizori de energie electrică cu o sumă totală de două milioane de lei, în contextul unor nereguli descoperite după liberalizarea pieței.

Având în vedere sesizările primite din partea consumatorilor, ANRE anunță că a demarat și a finalizat acțiunile de control desfășurate la furnizorii de energie electrică.

Au fost verificate următoarele aspecte:

  • modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);
  • respectarea obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
  • respectarea obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare.

ANRE a constatat nerespectări ale reglementărilor privind activitatea de furnizare a energiei electrice în contextul liberalizării pieței de energie electrică și a aplicat sancțiuni după cum urmează:

Furnizorul Hidroelectrica a fost sancționat cu amenda contravențională în valoare de 410.000 lei pentru:

    • nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);
    • nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
    • nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

Furnizorii Electrica Furnizare și E.On Energie România au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru:

    • nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
    • nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

Furnizorii Enel Energie și Enel Energie Muntenia au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

ANRE transmite că va continua să deruleze acțiuni de control pe măsură ce vor fi sesizate și alte posibile  încălcări ale reglementărilor incidente procesului de liberalizare și nu numai.

Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Tipic pentru statul roman… intai nu-si fac treaba si apoi dau amenzi 🙂

  2. Bine ca le da.
    Eu am trimis cerere de oferta la 2 dintre companiile amendate mai sus, si pe mail și pe site-ul lor și nu am primit niciun răspuns.
    Am trimis la începutul lunii februarie.
    Adica cum s ar zice, ne facem ca avem oferte dar nu le concretizam in contracte.

  3. Singura amenda trebuiau sa si-o administreze chiar lor, dupa care sa se incoloneze si sa plece undeva de unde nu se mai pot intoarce.

  4. Am completat cererile si am trimis toate documentele necesare la Hidroelectrica in 30-12-2020 si acum sunt tot la ENEL fara contract…

  5. Amenda e apa de ploaie.
    Au scoa de 10 ori mai mult decaland intrarea in vigoare a noilor tarife.
    Eu am trimis cereeea la finalul lui dec 2020 si noul tarif a intrat incepand cu 18 ianuarie. Trebuia sa le dea unde ii ustura, sa ii oblige sa refaca facturile si sa le suspende 1 an de zile dreptul de a mai incheia contracte.

    • Noul contract intra in vigoare in 21 de zile de la formularea cererii (trimiterea tuturor documentelor)! Unde e greseala?

  6. @adywb
    Problema e ca noul contract nu a ajuns la mine si nu l-am semnat, desi tariful nou e in vigoare. Aici e greseala!
    Oricum asta a aratat ca nu dau 2 bani pe consumator.