G4Media.ro

Primăria București anunță un proiect „pilot”: 600 de vehicule din vechea flotă…

Primăria București anunță un proiect „pilot”: 600 de vehicule din vechea flotă de mijloace de transport în comun vor fi modernizate și transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat

Dacă alte orașe mari din țară au ales să-și înlocuiască, etapizat, flota mijloacelor de transport în comun, optând pentru achiziția de autobuze electrice (Cluj, Brașov, Turda, Timișoara, Alba, Buzău etc), Bucureștiul mizează pe un proiect pilot de modernizare a vechilor autobuze.

Primăria Capitalei a transmis un comunicat, informând că proiectul de modernizare a vechilor autorbuze reprezintă un mare pas pentru combaterea poluării în București.

„Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze”, se precizează în comunicatul Primăriei.

Societatea de Transport Bucureşti STB SA plănuiește, astfel, reducerea emisiilor poluante prin acest proiect de modernizare. Într-o primă etapă, vor fi modernizate 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

„500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului”, se precizează în comunicatul Primăriei.

Vehiculele vor suferi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni etc.

„Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic. Prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli”, se mai precizează în comunicat.

Proiectul este parte din planul mai amplu al Primăriei București de a reînnoi parcul STB, plan care mai vizează achiziţionarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 şi 131, începând cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie.

Sursa  Foto: STB SA

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

22 comentarii

  1. dar nu mai bine le modificati sa mearga cu carbune…sau pacura?\
    doamne ce bazaconii scoate tuta asta…

  2. Proiectul se va desfasura in parteneriat tehnologic cu o firma de papetarie din Turcia.

  3. cat costă proiectul ? cât costă serviciul de mentenanță ? care sunt riscurile …cine și le asumă …cine plătește în caz de ….???

  4. Nu modernizează nimeni nimic, fraierilor….e an electoral, atâta tot.

  5. Doamne fereste, unde sunt sutele de vehicule electrice promise?
    Iar cârpeli romanesti? In cati ani le face?!?
    Din seria gazon pe statiile RATB?!?
    Si cand ma gandesc ca acum puteam sa fi scapat deja de excrocii astia si nu trebuia sa le mai ascult ineptiile!

  6. Fireasca aceasta noua gaselnita pentru o femeie care nu se pierde cu firea cand mananca c###t pentru impresionarea unor fraieri. Asta e modernizarea in viziunea ta, pr###ta dreaqului, la pret de echipamente noi tu sa faci carpeli si improvizatii eventual cu vreo firma turceasca? Cand familia ta isi modernizeaza flota de masini, pui GPL si-ti vopsesti carutele actuale sau va luati ultimele modele ale marcilor de lux, eventual si cu maximul de optiuni? Scarbelor gretoase, cata energie mai aveti ca sa ne furati, cand dracu’ o sa va cheltuiti averile, cand o sa fiti sun pamant?

    • Nu m-ar mira ca la final sa auzim ca „modernizarea” a costat mai mult decat cumpararea unor autobuze noi, moderne!!!

  7. Noile statii de gazare.
    Avea drepatate Pandele (el) : Bucurestiul va deveni o anexa a orasului Voluntari!
    Pandele (ea) respecta dorintele sotului !

  8. „Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli”, se mai precizează în comunicat.

    BWA-HA-HA-HAAA!!!! Până la 10 decibeli!!!!
    Pentru cine nu știe, decibelii se măsoară pe o scară logaritmică, iar o șoaptă are cam 20 de decibeli. O scădere a nivelului de zgomot cu „până la 10 decibeli” e fix frecție la un picior de lemn. Sau e exact ce le trebuie votanților Firii să mai pună încă o dată ștampula unde nu trebuie.

    Până la 10 decibeli… Patetic.

    • spui prostii, este exact invers, scara logaritmică crește accelerat la niveluri mari. Cu alte cuvinte de la 10 la 20 decibeli intensitatea sonoră crește extrem de puțin (cu 25%), pe când de la 70 la 80 de decibeli intensitatea sonoră crește cu 150% (sunetul este de 2,5 ori mai puternic). Exemplu: o mașină modernă are emisii sonore de 70 de decibeli, iar un camion diesel de 400 de cai putere are emisii sonore de aprox 80 de decibeli.
      Pe scurt, o scădere cu 10 decibeli a emisiilor sonore este o scădere importantă, o scădere de la 80 la 70 este echivalentă cu scăderea zgomotului produs de o betonieră la zgomotul produs de un opel astra 😀

  9. Deci abtibildul pe care scrie euro 3 va fi inlocuit cu abtibildul euro 6. Cam scumpa modificarea asta de etichete. Close case.

  10. Un „nou proiect pilot” electoral!
    Nici un termen, evident, va avea soarta promisuiunilor anuntate mereu cu mare tam-tam de mahalagioaica mincinoasa, Gabita lu’ Pandele!

  11. Ideea e veche, s-a implementat si pe vremea lui Ceausescu. Dar de buna ce era, s-a renuntat rapid la ea.

  12. Pana acum luau foc, de acum o sa bubuie.

  13. Tot cu gandul la gaze, petarda asta excroaca!
    I-au mai ramas gaze de la 10 august sau i-a placut ideea si a ramas nostalgica?!?
    Bine ca a trecut politia locala pe masini electrice, a uitat de sutele de autobuze si troleibuze electrice promise bucurestenilor in 2016, dr sitele de tramvaie noi!
    Ar trebui ca cineva sa ii ia programul electoral din 2016 si sa o intrebe, punct cu punct, ce a realizat din el, la ce pret!

  14. Fierea ar trebui să-i plătească drepturi de autor lui ceaușescu.

  15. Ce mama dracului sa mai modernizeze din harburile alea ?
    Bucureșteni , scăpați de femeia asta sau veti ajunge toti slugi la pandele si la clanurile mafiote !
    Inca mai aveti o sansa !

  16. Dati cu PARU doar asa ca sa va simțiți bine. Taxiurile din bucurești pe ce merg, deștepți ce sunteți? Nu cumva GPL?
    Cate taxiuri ati vazut voi ca explodează ?
    Nu mai zic ca avem ca prioritate de la PNL extinderea rețelei de distribuție a gazelor naturale. Nu e întâmplător, e o manevra bine gândită, si nemții fac același lucru.
    Si nu nu sunt PSDist si nici votant de Firea. Dar hai sa învățam sa judecam ideea si nu persoana.

    • Te rog, nu incerca sa ma convingi ca ideea cu GPL-ul e izvorata din grija pentru protejarea mediului ori o incercare de a copia solutii ale tarilor civilizate. Chestia cu pnl las-o lui orban sa se laude cu ea. Nu mai zic ca ingrasa porcii in Ajun, vezi macheta spitalului metropolitan. Ea de aproape patru ani s-a specializat in tocat banul public pe spectacole, kitch, vouchere numai bune de revandut si vacante pentru seniorii care stim ce voteaza, brusc si-a schimbat prioritatile? De-aia judec persoana, pentru ca in spatele ideilor si mai ales promisiunilor sale se ascund doar interese electorale.

    • vezi că GPL și GNC sunt două lucruri COMPLET diferite. Avantajele sunt toate de partea GNC-ului (care este gaz natural comprimat, gaz metan, de ăla care arde la ochiul de aragaz), cu un singur dezavantaj, dar mare: trebuie stație specială de încărcare, și stații de GNC în România nu există (bine, există vreo 3). Mașinile care merg pe GNC au numai avantaje: prețul pe km este cu 40-50% mai mic, gazul natural este absolut curat și arderile complete, deci nu mai avem monoxizi de azot sau de carbon (arderea gazului natural produce compuși secundari doar apă și dioxid de carbon), particulele solide dispar complet (nu există fum), uzura motorului este aproape inexistentă (GNC este gaz, nu lichid care trebuie injectat, dispare complet fenomenul detonațiilor), zgomotul este mult redus (intensitate sonoră redusă la jumătate), și tot așa. Deși România este obligată prin tratatul de aderare să construiască stații GNC, până acum nu a făcut-o, suntem pe ultimul loc în UE la nr de stații. Încă un fail românesc.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.