G4Media.ro

Preţurile ridicate ale maşinilor au ajutat BMW să raporteze un profit peste…

sursa foto: Pexels

Preţurile ridicate ale maşinilor au ajutat BMW să raporteze un profit peste estimări în trimestrul 3 / Profitul înainte de taxe al BMW s-a situat la 4,1 miliarde de euro, depăşind estimările de 3,4 miliarde de euro

Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat un profit trimestrial mai ridicat şi a menţinut previziunile privind rezultatele financiare din 2022, deoarece preţurile ridicate au compensat majorarea costurilor şi perturbările din lanţurile de aprovizionare, transmite Agerpres, care preia Reuters.

„Rezultatele noastre solide din trimestrul trei din 2022 subliniază că flexibilitatea creează rezilienţă … suntem în grafic să ne îndeplinim ţintele pentru acest an”, a afirmat directorul general al companiei germane, Oliver Zipse.

Grupul, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, a avertizat că majorarea inflaţiei şi creşterea dobânzilor „duc la deteriorarea consumului, ceea ce va afecta comportamentul de cumpărare în următoarele luni”.

Prin urmare, BMW se aşteaptă ca nivelul peste medie al registrului de comenzi „să se normalizeze, în special în Europa”.

Grupul se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie uşor sub cele din 2021, în timp ce livrările de vehicule complet electrice ar urma să se dubleze.

În pofida unui declin al vânzărilor de 9,5% al vânzărilor, veniturile companiei cu sediul în Munchen au crescut cu 35,3% în trimestrul trei din 2022, la 37,18 miliarde de euro, peste estimările analiştilor intervievaţi de Refinitiv, care se aşteptau la 35,32 miliarde de euro.

De asemenea, profitul înainte de taxe al BMW s-a situat la 4,1 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor, de 3,4 miliarde de euro.

Grupul german a vândut anul trecut un număr record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Mă simt Mândru că sunt Român si am ajutat BMW la obținerea acestui profit! Mulțumim Iohhanise! Mulțumim PSD-PNL-UDMR-AUR!!! De-aia vă vom vota iar si iar, până cand nu vom mai fi!

  2. Mda. sa va zic eu ca fost proprietar & mecanic de bmw.
    bmw nu a mai facut un vehicul de calitate de prin 1998-2000. Asta da, la marketing sunt foarte buni. Stiu sa creeze un „object of desire”, desi initial nu erau brand de lux. Atata doar ca s-au lacomit atat de mult incat componente care initial erau din metal au fost facute din plastic de proasta calitate care dupa x ani pur si simplu devine casant, crapa. De aici preturile derizorii la second hand, pentru ca in orice moment risti sa trebuiasca sa schimbi plasticuri de mii de euro. Pe de alta parte ingineria e de slaba calitate, fiind nevoie de demontari complexe (subansambluri din circuit ulei) pentru a schimba piese la care inainte nu iti lua mai mult de juma de ora. Asadar, ca vehicule noi, nici o problema in primii ani de exploatare. Dupa asta, banuiesc ca se presupune ca iti iei altul nou.
    Cat despre povesti precum „e bine domle ca are lant de distributie” credeti-ma ca nu mai conteaza cand demontezi 30% din motor sa schimbi o garnitura de 3 euro care s-a transformat prematur in plastic casant si iti curge tot uleiul de seara pana dimineata.

    • Sunt convins ca ai dreptate, George, dar e doar BMW asa? Si sunt doar masinile asa? Eu am ajuns luna trecuta cu doua laptop uri la reparat, ambele fiind in jurul datei de expirare a garantiei si pentru ambele reparatia costa 60% din pretul produsului nou. Este clar ca toate produsele moderne asa sunt gandite. Sa crape repede dupa ce ies din garantie si sa iti iei altul nou.
      Si nici garnitura pentru care dai motorul jos nu vine dintr-o proiectare proasta. Sunt foarte bune orele alea de manopera pentru dealeri, nu?

    • Da motorul este gandit sa fie dat jos ca sa faci o distributie la el. Si unde poti sa faci o garnitura? Doar in service-ul care are si sculele necesare! Asta au dezvoltat producatorii de masini pana acum, sa dai bani pentru intretinere. Noroc cu Tesla ca schimba trendul.
      Toata industria dezvolta componente cu seriile in ele ca sa nu le poti schimba, repara.
      Apple face asta de ani de zile.

  3. Klaus Werner Iohannis

  4. Klaus BMWerner Iohannis

  5. Cine are slugoi devotaţi face profitul mare!

  6. Aici estes vorba de BMW global nu de reprezentanta din Romania. Daca intr-o perioada de criza in care volumul scade cu 9%, cifra de afaceri creste cu 35% si profitul cu 21% in conditiile in care TOATE preturile au explodat inseamna ca pretul autovehiculelor a fost peste media ponderata a cresterilor de costuri. Si cam asta fac multe companii si dupa aceea ne miram de ce avem inflatie de 15% – 20%. Teoretic intr-o perioada de criza toate companiile umbla la profit ca sa mentina preturi scazute care sa sustina in continuare volume de productie sa nu se inchida fabrici. Din pacate realitatea este alta. Unii fac profituri imense, iar altii vor inchide. Si sa usor usor vom ajunge la monopoluri pe anumite industrii si se stie foarte bine ca un monopol privat este chiar mai rau decat un monopol de stat.

  7. e normal, lumea da navala sa cumpere acum inainte ca inflatia sa urce preturile si mai sus. Tin mint ein Ro in anii 90, nu mai gaseai nici un frigider,aspirator,.. in magazine, toate se dadeau rapid inainte de urmatorul val de scumpiri. In plus masinile vandute acum au beneficiat de piese mai ieftine produse cu luni in urma. In 2023 trendul se va inversa. Norocul lor insa cu Werner si gasca lui ca sunt oricand pregatiti sa sara in ajutorul firmei cu niste comenzi… Prietenul la nevoie se cunoaste. Daca e musai rupi de la gura sanatatii, invatamantului si iei masini. Cate trebuie,sa de abine firma la bursa. De bugetul national al sanatatii si invatamantului vorbeam, nu de ala personal al sotului dnei Carmen.

  8. Profit 4.3 mld, datorii pe termen lung 65mld…