G4Media.ro

Președintele Iohannis trimite Parlamentului spre reexaminare legea referitoare la sancționarea bullying-ului în…

Președintele Iohannis trimite Parlamentului spre reexaminare legea referitoare la sancționarea bullying-ului în școli: “se restrânge domeniul de aplicare al legii”

Președintele Klaus Iohannis a trimis, miercuri, Parlamentului spre reexaminare legea referitoare la interzicerea comportamentului de tip bullying în școli. Șeful statului apreciază că în noua versiune a legii “nu se mai asigură o definire completă a noțiunii de bullying, fiind ignorate aspectele de discriminare și excludere socială”. Aceeași versiune nouă “exclude din conceptul de bullying un fenomen din ce în ce mai răspândit între tineri, respectiv, bullying-ul cibernetic”, arată Iohannis.

Un alt motiv invocat de președinte este acela că “actualul cadru normativ de sancționare și definire a fenomenului de bullying este de dată recentă, fiind circumscris Legii nr. 221/2019 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, lege intrată în vigoare cu mai puțin de 6 luni în urmă, respectiv la data de 22 noiembrie 2019”. Acet mod de reglementare este descris de președinte, invocând opinia unor specialiști, drept “o formulă cuprinzătoare și acoperitoare”, iar modificarea ei “ar putea fi de natură să submineze eforturile de creare a unei legislații stabile, predictibile și coerente”.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Nu pot sa cred ! Nu e adevarat ! Exclus ! Partidul celor multi si oropsiti, partidul atat de atent la domeniul social sa ignore cu buna stiinta tocmai aspectele de discriminare si excludere sociala ? Nuuu ! E un Fake !

    PS. G4 , va rog, verificati, e vorba de un fake ! :)))))))))))))))))))))))))

    PPS. Se rascoleste in mo… pardon in celula Dragnea ! Adica nu pt ca el sta acolo tocmai pt ca a furat de la copiii saraci din Teleorman ! Dar Ion Iliescu, precis… :)))))))))))))

  2. daca te hartuieste cineva pe internet, da-i block

    • Te rog sa ma inveti si pe mine cum sa-i dau block pesedistului care ma hartuieste de cateva zile direct din sediul din Kiseleff10, cel care mi-a furat identitatea si care mai are la activ si alte furturi: bad@; Radulescu Marcel, Gabriela Constantinescu, Aveti ce votati, X-link, Asistat…!

  3. Dar aceea cu educația sexuală de la 3 ani n-ați trimis-o tov Presedinte. ???
    Sau nu a fost ordin în sensul asta??

  4. 1) Pai avem asa: L 221/2019, in vigoare, trebuia sa aba niste norme de aplicare ce ar fi trebuit sa fi fost publicate in M.O. pe 22 februarie 2020 (conform prevederilor legale!), dupa ce vor fi fost elaborate de un Grup de Lucru pentru elaborarea normelor respective, infiintat de Ministerul Educatiei prin ianuarie.

    Rezultatul? Unde-s normele de aplicare?! Despre ce vorbeste Iohannis cand zice „formulă cuprinzătoare și acoperitoare”?! El nu stie ca s-a intarziat cu normele, peste poate?
    Daca gresesc si sunt neinformat, o rog pe dna @Gabriela Constantinescu sa ma corecteze.

    Aici: https://www.g4media.ro/grupul-anti-bullying-format-de-ministrul-educatiei-lista-celor-63-de-psihologi-profesori-si-specialisti-voluntari-care-vor-face-normele-de-aplicare-ale-legii-anti-violenta-in-scoli.html

    2) Nu stiu ce se incearca cu noua modificare a legii, dar si forma invocata de presedinte are problemele ei:

    Luati definitia bullying-ului din lege si … incercati sa inteleageti la ce anume se refera! Va rog sa o cititi (Google it) si, dupa ce reusiti sa intelegeti definitia, sa-mi spuneti daca macar vreuna din certurile voastre cu colegii de clasa sau cu vreun profesor ar fi imposibil de incadrat in definitia din lege.

    Considerati partea cu „aspecte legate de CONVINGERI si/sau CARACTERISTICI PERSONALE” – toate certurile se leaga de asa ceva. Dupa ce ai bifat astea, se decoreaza frumos cu celelalte conditii, usor de indeplinit (intentie, dificil de evitat, atinge demnitatea (ca si cum s-ar putea verifica asa ceva!), discrimineaza si exclude social) si gata speța!

    Normele de tehnica legislativa zic ca textul unei legi trebuie sa fie usor de inteles de catre cetatean/justitiabil. Ia luati dvs definitia, cititi-o si apoi intrebati-va daca e clar ce scrie acolo, caci altfel nu isi atinge scopul. Nu trebuie sa fie clar pentru judecatori sau pentru specialistii in stiintele educatiei. Ci pentru cetateanul de rand!!! Nu se intampla in acest caz!

    Teoria definitiei spune ca trebuie ea sa fie caractersistica, clara, precisa si sa nu aiba angajari existentiale proprii (sa nu imbogateasca acolo unde nu e cazul). Nu se intampla in acest caz!

    In final, apreciez ca toata treaba va fi, in ciuda a ceea ce se doreste, o noua arma in mana profesorilor pentru a abuza elevii (caci cine mai ajunge pana la un judecator, sa afle interpretarea canonica!?) si totodata in mana parintilor pentru a abuza profesorii (idem).
    Ramane sa ne verificam. 😈

    • @Sanitarul:
      Poate parea paradoxal dar „atingerea demnitatii” e cea mai usor de dovedit !

    • Cum? Care-i definitia demnitatii persoanei?
      [Lasam aici deoparte cum fac, practic judecatorii. Vorbim principial.]

      Sunt doua variante:
      1) Este vorba despre cum simte persoana in cauza.
      Cum dovedesc convingator ca sunt afectat de ceea ce mi-ai zis sau facut tu? Poate tu ma injuri si ma balacaresti in toate felurile si spui minciuni despre mine iar pe mine ma doare-n c@@r. Sau poate ca sunt foarte afectat. Cum poate fi verificat? Daca sunt un actor bun?
      Adica daca lu’ Neagu Djuvara i-ar fi zis Becali ca e o panarama proasta si ca nici nu stie sa scrie, crezi ca s-ar fi simtit in vreun fel Djuvara? 🙂

      2) Este vorba de perceptia altora despre persoana in cauza.
      Aici este aceeasi problema ca la „propria imagine”. Perceptia altora este in mintea lor, care, de dragul discutiei, sa zicem ca isi are sediul in creierul lor. Daca eu am un drept la demnitatea persoanei, am un drept asupra perceptiei pe care altii o au despre mine, adica am un drept asupra creierului lor. Este cam aiurea, nu crezi, sa ai un drept asupra corpului altei persoane?

    • @Sanitarul:
      Demnitatea este un dat inerent al omului ! E lucrul cel mai usor de dovedit pt ca, de fapt nu trebuie dovedit !
      In procesele civile in care se cer daune morale este suficient sa dovedesti faptul material al defaimarii, denigrarii, insultei, calomniei,( sau ce a fost ea) pt ca odata dovedit prin probe audio, video, print, tipar, martori, etc sa ramana in sarcina judecatorului sa stabileasca cuantumul daunelor tinand cont de o serie de criterii stabilite de jurisprudenta !

  5. Se pare ca legea educației pornografice, pardon sexuale, e buna pt copii.
    Felicitări!
    Executanți nevertebrați!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.