G4Media.ro

Povestea profesoarei care a vrut să-și cunoască toți elevii de clasa a…

Madalina Peltea / Foto: Arhiva personala

Povestea profesoarei care a vrut să-și cunoască toți elevii de clasa a V-a, nu doar jumătate, încă din prima zi de școală. Mădălina Peltea: Au fost foarte fericiți! Folosesc la toate orele Zoom, Whatsapp și tabla inteligentă, căreia îi dau screen share și toți copiii de acasă văd ce scriu

Mădălina Peltea este profesoară de Matematică și acum 2 săptămâni a primit pentru prima dată, în clase, doar jumătate dintre elevii săi de gimnaziu. După o pauză de 6 luni de învățare față în față și cu o mare provocare în ceea ce privește relația cu copiii de clasa a V-a, tânăra profesoară a decis să ajungă la toți elevii încă din prima zi de școală. “La prima oră am vrut să îi cunosc pe toți și primul lucru a fost să organizez cu ei un grup de Whatsapp, ca să iau contact și cu cei de acasă”, a povestit Mădălina Peltea, pentru Edupedu.ro. Aceasta le-a trimis tuturor copiilor de-a V-a linkul pentru a participa în direct la ora de Matematică pe Zoom, iar exercițiile le văd toți copiii cu ajutorul tablelor inteligente din clase, prin screen share. 

“Au fost într-adevăr foarte fericiți. Cu o clasă am avut marți, 15 septembrie, prima oră de Matematică și era chiar prima oră din orarul lor. De acolo am primit un feedback de la o mamică ce mi-a spus că a fost foarte încântată, că le place foarte mult și abia așteaptă. Lucrurile vin natural, după cum simt eu. Nici nu am vrut să pierd foarte mult timp până este gata platforma școlii”, a explicat Peltea.

Profesoară de Matematică la Școala Gimnazială Tudor Arghezi din Capitală, Mădălina Peltea a vorbit pe larg pentru Edupedu.ro despre cum realizează testarea elevilor, care sunt problemele pe care le-a întâmpinat până acum, dar și soluțiile pe care le-a găsit la parte din nevoile copiilor.

Rep: Au trecut două săptămâni dintr-un an școlar care a început în București cu clasele de gimnaziu împărțite direct în două: jumătate dintre elevi învață din clasă, jumătate de acasă. Cum vă organizați predarea?

Mădălina Peltea: Pentru tot Bucureștiul, școala a început în acest sistem hibrid: jumătate de elevi sunt în clasă, iar jumătate sunt acasă. Eu anul acesta am avut două clase noi de-a V-a. Pe ei nu îi cunoșteam absolut deloc, așadar nu am putut să iau contact direct cu toți.

Dar la prima oră am vrut să îi cunosc pe toți și primul lucru a fost să organizez cu ei un grup de Whatsapp, ca să iau contact și cu cei de acasă. Copiii din clasă aveau numărele de telefon ale colegilor lor și am rugat un elev să lanseze acest grup în care să mă adauge și pe mine. La momentul respectiv nu era gata platforma școlii pentru elevii de clasa a V-a, trebuia să li se facă conturi prin care să intre online pe această platformă securizată. Avem platforma securizată și imediat ne atenționează când vrea cineva din exterior să intre, niciun părinte nu poate intra oricând. De mâine pot intra chiar și cei de-a V-a online, pentru că s-a ocupat școala de conturi, dar până astăzi am colaborat prin acel grup.

La fiecare oră de matematică, le trimiteam elevilor pe grup linkul și parola de la Zoom. Așa că am făcut de la prima oră de matematică legătura sincron, prin acest grup de whatsapp. În felul ăsta am putut lua legătura cu toți.

Partea mai ușoară a fost cu cei de-a VI-a și a VII-a, cu care aveam deja grup format de anul trecut.

Rep: Cum s-a desfășurat concret prima oră?

Mădălina Peltea: Au fost într-adevăr foarte fericiți. Cu o clasă am avut marți, 15 septembrie, prima oră de Matematică și era chiar prima oră din orarul lor. De acolo am primit un feedback de la o mamică ce mi-a spus că a fost foarte încântată, că le place foarte mult și abia așteaptă.

Lucrurile vin natural, după cum simt eu. Nici nu am vrut să pierd foarte mult timp până este gata platforma școlii. M-am gândit: de ce să pierd 1-2 săptămâni contactul cu ei?

Rep: Care este nivelul la care i-ați luat pe elevi? Simțiți carențe în cunoștințele lor, după ce anul trecut școlile au fost închise de pe 11 martie?

Mădălina Peltea / Foto: Arhivă personală

Mădălina Peltea: Cu copiii de-a VI-a și a VII-a nu am simțit, pentru că în primăvară mi-am respectat toate orele, le trimiteam temele, am stat tot timpul în contact cu ei. Din martie până în iunie, s-a făcut matematică. Chiar suprinzător un băiețel s-a întors mult mai bine decât anul trecut; îi sunt digirintă și chiar și doamna de Limba română a văzut schimbarea.

În schimb, la cei de clasa a V-a am văzut că unii chiar nu știu nici ordinea operațiilor. Unii sunt foarte buni, dar alții nu știu lucruri de bază și făceau la început greșeli elementare: întâi adunarea și apoi înmulțirea, de exemplu. Unii nici tabla înmulțirii nu o știau.

În primele 2 săptămâni am făcut recapitulare cu ei și de luni vreau să intru în materia de clasa a V-a, dar dacă ei nu au baza, eu pot să le predau SF-uri și ei nu prind.

Rep: Ce faceți cu cei care intră în gimnaziu și nu știu tabla înmulțirii?

Mădălina Peltea: Le spuneam că le pun în fiecare oră 3 întrebări din tabla înmulțirii și le ceream ca în fiecare seară să citească tabla înmulțirii și să îi pună pe părinți să îi întrebe înmulțiri, la întâmplare. Apoi le dădeam exerciții suplimentare mai ușoare, eventual de clasa a IV-a, ca să le facă pe acelea și să aibă exercițiu, ca lucrurile de bază care sunt esențiale în orice învață apoi să le cunoască.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Nu e urâtă deloc ,mânca-i-aș gurița la doamna profesoară, cred că are și niște buci faine și bombate.

    • G4 media, dati-o naibii de treaba!

    • Dar eu nu sunt G4 media

    • Nu vorbeam cu tine, individ mitocan si misogin. Ma gandeam ca redactia asta, care cere donatii de la cititori, mai filtreaza din comentariile de joasa speta, precum al tau. De la unul ca tine nu ma astept nici sa respire. Dezamagitor.

    • @Beni

      Asta e razbunarea lor pt ca nu s-a inghesuit lumea sa-i sponsorizeze.
      Intre timp, chiar si cei care au dat cate ceva s-au retras.
      Acum , pagina e jos de tot.
      Cred ca patronii o mai tin in functiune doar din ambitie si orgoliu.

  2. Bineinteles ca se poate face scoala online, numai ca nu cu profesorii care au multe de ascuns sub pres: incompetenta, favoritisme, abuzuri verbale care acuma risca sa fie inregistrate.
    Ce, vreti sa ajunga RO precum Danemarca unde parintii au de spus un cuvant in privinta programei scolare ?

  3. La Bucuresti merge, dar la comuna Necsesti, jud Telorman, catalogata „cea mai saraca comuna” din Tara, merge?!
    Copilasii din Bucuresti sunt norocosi, cei de la tara sunt vai de mama lor, multi rupti de lumea asta…

  4. sunt curios cati profesori/invatatori din toti din tara asta, care in curand vor fi renumerati cu extra bani, sunt la fel de constiinciosi

    am auzit ca alegerile au oferit o „mini-vacanta” in sistmeul de educatie

    poate ar trebui sa se faca niste formulare online in care parintii sa poata semnala derapajele de la orele online .. daca ca lipsesc profesorii, daca nu se descurca ..

    • Cred ca sunteti dezinformat, ori generalizati .Bagati in aceeasi oala profesori incompetenti/ indolenti, cu cei care si-au cumparat din resurse proprii orice device necesar susținerii lecțiilor la cel mai înalt nivel.Eu zic sa va informati, sa nu va bateti joc de cei 5-10% care creează experiențe de învățare in mediul online, identice ori…poate chiar mai bune decât cele cu prezentă fizica.Puteti crede că.. având 2 cls a 9-a ..deci copii noi, retardatii de părinți i-au trimis la scoala pentru a experimenta stranutul cu masca sub nas, sufletul nasului plus tuse fix in prima banca????? Aveam mai puțin un metru in raport cu acest elev.Stiti ce imi doresc? Sa ne imbolnavim ăștia fix 5% si sa vedem cu cine va veti lupta in viitor prin mesaje subliminale..
      Dati-le in cap alora care freaca menta, dar apreciati pe cei care va educa copiii.Jalnica atitudinea creata la nivel de mass media

    • Nu ați auzit bine! Au cursuri online!

    • @Andrei
      Daca la nascatoare cineva de sus te-ar fi „renumerat” si pe tine cu macar putin creier, ai fi putut incerca sa gandesti inainte sa scoti sunete si sa aberezi fiind in afara subiectului. Dar „am auzit” ca nu mai e posibil. Ramai cu cat ai. Si n-ai.

  5. Dacă un elev a ajuns în cls. a v-a fără să știe tabla înmulțirii, ordinea operațiilor etc.oare părinții ce au făcut 4 ani? Școala nu poate să facă tot.E nevoie de aportul părinților!

    • Problema este ca foarte probabil nici parintii elevilor in cauza nu cunosc aceste lucruri asa ca scoala ar trebui sa faca mai mult decat sa se bazeze pe parinti !

  6. Nu ați auzit bine! Au cursuri online!