G4Media.ro

Politicile macroeconomice, pandemia și disprețul față de principii (Op-ed)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. întotdeauna cheltuielile ,,sunt fixe,, iar colectarea / încasările se bazează DOAR pe ,,estimări,, 🙂 salariile + pensiile reprezintă aprox 28,9 % iar 4,5 / 5 % reprezintă cheltuielile cu privire la servicii și bunuri ! din păcate, în ultimii 30 ani estimările nu se pupă cu realitatea – mai ales după reforma asupra colectării din dec 2017 plus lichidarea DNA -ului. investițiile sunt la un nivel minim ….no comment ! OUG 114 arăta de fapt încrederea pe care o au unii asupra mediului privat și cum funcționează, în realitate, struțocămila dâmbovițeană 🙂

  2. Pina in final totul se reduce la modalitatea de formare a bugetului tarii si repartizarea veniturilor obtinute din colectarea de taxe . Ajustarile procentuale facute de catre guvern se misca- stinga -dreapta- functie de incasarile realizate in timpul anului . Decizia politica este aceea care creste sau scade – intr-o parte sau alta – pe aceasta linie dreapta imaginara . Functie de cresterea sau scaderea gradului de colectare – estimat in cifre- guvernul jongleaza cum doreste . Desigur este necesar un echilibru in toate ,dar si acest echilibru trebuie cumva gindit functie de atitudinea politica a majoritatii cetatenilor. Guvernul Orban are aceasta stiinta de a impaca si -capra si varza – ( o vorba din popor ), concomitent cu aducerea in fata cetateanului a acestui -political correct -. In practica -PANDEMIA- ne obliga a creste valoarea imprumutului extern ,valoare a carei obtinere este determinata si de noi obligatii politice si de stat .Cheltuielile pot fi regindite, dar ele nu pot fi parte doar a scaderii unor venituri cetatenesti , totul trebuie sa aiba o masura si totul trebuie redistribuit in intreg spectrul valoric ce determina bugetul tarii . Asa cum modalitatile de punere in practica a repornirii motorului economic trebuie sa contina nu o masura singulara , ci multe masuri punctuale tot asa si ca un indemn general valabil in astfel de situatii , trebuie o reglementare stricta a cheltuielilor , o recurge la imprumuturi pe termen lung ce sunt purtatoare de dobinda mica (vezi intentia UE de a genera propriile imprumuturi ), o investitie accentuata in partile de economie(in urma identificarii acestor sectoare ) ce produc plusvaloare , o taxare sau impozitare a marilor venituri (dar nu una exagerata ci una purtatoare de reponsabilitate ce apartine notiunii de natiune ), o reducere a aparatului aferent entitatilor economice ce in intra in responsabilitatea statului (nici aceasta reducere nu trebuie facuta hei-rupist ci mai degraba meritocratic ), o impozitare si a marilor pensii (ca valoare ), masura ce produce nu numai economii bugetare dar elimina si riscul unor agravari comportamentale in rindul celor nemultumiti .O crestere graduala a pensiilor este de acceptat tot ca parte a agravarii sau non agravarii acestor atitudini . Partial pot fi privatizate -vindute si unele active ce produc gauri la bugetul de stat . O mica inflatie controlabila este si ea parte din toate aceste masuri viitoare . Benefica ar fi si consolidarea institutiilor Europene ,concomitent cu o partiala cedare de suveranitate , pe segmentele ce necesita un raspuns si economic comun ,asa cum este aceasta Pandemie . Digitalizarea produce si ea o crestere economica si influenteaza pozitiv mentalul cetatenilor tineri ce se vor concentra in viitor pe aceasta forma de manifestare si economica. Totodata realocarea unor entitati economice europene pe teritoriul tarii si reorientarea jucatorilor economici spre alte activitati ce produc beneficii ,trebuie sa fie si ele o parte a gindirii guvernamentale in ceea ce inseamna viitorul economiei romanesti . Asa dupa cum bine vedem raspunsul nu este unicitatea unei masuri salvatoare ci mai degraba un cumul de masuri (fara exagerari inutile ) ce pot pozitiona Romania in cistigatoarea pariului cu Pandemia . Nu in ultimul rind, trebuie accentuata responsabilzarea cetateanului atunci cind este vorba de respectarea regulilor si omogenizarea tuturor actiunilor impreuna cu cei 27 de componenti ai UE si nu numai .