
Pierre Cardin revine în atenție: Vânzare de arhivă, showroom la New York și susținerea noii generații de designeri
Pe 20 noiembrie, la Dallas, casa de modă pariziană va lansa vânzarea a aproximativ 600 de piese din vasta sa arhivă în cadrul Martini Consignment și va organiza, de asemenea, a cincea ediție anuală a competiției „Pierre Cardin Young Designer Award” la Hall of State din Fair Park, relatează WWD.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Brandul intenționează, de asemenea, să deschidă un showroom în New York anul viitor, unde să găzduiască evenimente și să prezinte o nouă linie de prêt-à-porter de lux, numită „Selection”.
Directorul artistic Rodrigo Basilicati-Cardin, strănepotul lui Pierre Cardin, a declarat că linia Selection va debuta în această toamnă, probabil la Paris sau Veneția, și va oferi croieli și materiale simplificate inspirate din colecțiile couture, cu doar șase exemplare produse pe fiecare mărime.
În plus, compania a semnat o licență globală pentru parfumuri cu Desire Fragrances, o filială a Fragrantica, iar noi arome ar putea fi lansate spre sfârșitul acestui an. Acest nou parteneriat marchează încheierea colaborărilor anterioare privind parfumurile, a declarat Matthew Gonder, agent de licențiere pentru SUA și Canada.
Vânzarea arhivei și deschiderea showroom-ului din New York au ca scop creșterea vizibilității designurilor originale ale lui Pierre Cardin.
„Vom construi cu siguranță un showroom, iar cu evenimentele pe care le plănuim, cred că piața se va deschide semnificativ anul viitor,” a spus Gonder.
Vorbind despre vânzarea arhivei, Basilicati-Cardin a menționat că regretatul designer legendar Pierre Cardin păstra întotdeauna colecțiile vechi și stocurile nevalorificate, iar casa de modă deține un depozit climatizat la Paris, plin cu aproximativ 21.000 de articole, datând din anii 1960 până în 2010.
„Unchiul meu nu arăta lumii ce realizase în trecut — vorbea mereu despre viitor,” a spus Basilicati-Cardin. „Simt că am datoria să informez oamenii despre ce a însemnat Pierre Cardin. Ce mod mai bun de a-i arăta opera?”
Fiecare articol din arhivă a fost fotografiat și catalogat în ultimii trei ani, a mai precizat el, iar fiecare piesă scoasă la vânzare este curățată și restaurată.
Casa de modă a încheiat un contract cu Ken Weber, coproprietar al Martini Consignment, care va fi distribuitorul exclusiv al pieselor din arhivă. Fiecare articol va avea o etichetă cusută „Heritage”, pentru a autentifica faptul că este un design original Cardin și nu un produs licențiat.
Weber a selectat oferta inițială de rochii mini și maxi, haine sport, pălării și accesorii luna trecută, în decursul a trei zile intense la Paris. Acestea acoperă toate sezoanele, inclusiv paltoane și pălării, și o gamă variată de mărimi, a spus el.
„Am ales piese care probabil nu au ajuns niciodată pe piața americană — lucruri cu inele mari și spirale,” a spus Weber. „Majoritatea sunt haute couture și ‘demi-couture’ — piese produse în serii limitate, vândute din buticul din Paris, situate între couture și prêt-à-porter. Le cumpărai direct de pe raft, iar apoi erau ajustate, dar cu mai puține probe decât la couture.”
Se estimează că prețurile pieselor din colecția Heritage vor varia între 300 și 5.000 de dolari. Dacă vânzarea va avea succes, Weber va reveni pentru a selecta mai mult inventar.
Basilicati-Cardin a spus că l-au ales pe Weber pentru această colaborare după ce l-au cunoscut în 2022, când casa Cardin a fost onorată de filiala din Dallas a Fashion Group International, unde Weber a fost director și președinte al consiliului de administrație.
În paralel cu lansarea vânzării arhivei, Cardin va găzdui finala celei de-a cincea ediții a competiției anuale „Pierre Cardin Young Designer Award”, în urma unor semifinale internaționale.
„Rodrigo le cere studenților să se inspire din Pierre Cardin și să-și imagineze cum ar trebui să arate moda viitorului,” a explicat Gonder. „El chiar dorește să aducă afacerea unchiului său în noul mileniu și să o facă alături de tineri talentați.”
Anul acesta vor exista trei câștigători ai premiului întâi, fiecare urmând să beneficieze de un stagiu plătit de trei luni la Paris, unde vor colabora la colecțiile casei — modă, genți, accesorii, pantofi și mobilier, a declarat Basilicati-Cardin.
Până acum, doi dintre câștigătorii anteriori au fost angajați permanent în companie.
Basilicati-Cardin este directorul general al Pierre Cardin Evolution, compania de tip holding. Dreptul său de a conduce casa, după moartea designerului în 2020, este contestat în instanțele franceze de alți membri ai familiei.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.