G4Media.ro

Personalul feroviar cu atribuţii în siguranţa circulaţiei va fi pus să dea…

Foto: Captură Știrile TVR

Personalul feroviar cu atribuţii în siguranţa circulaţiei va fi pus să dea teste în urma accidentelor de pe calea ferată/ Verificarea cunoştinţelor începe la jumătatea lunii aprilie

Ministerul Transporturilor a lansat vineri seara în dezbatere publică proiectul de Ordin ministrul Transporturilor şi Infrastructurii care propune verificarea cunoştinţelor personalului feroviar cu responsabilităţi în acest domeniu, în contextul accidentelor, respectiv incidentelor feroviare ce s-au produs în ultimul timp pe infrastructura din România.

În documentul ministerului se arată că, în perioada iulie 2021 – martie 2023, pe infrastructura feroviară publică din România s-au produs o serie de accidente/incidente feroviare care au pus în pericol siguranţa feroviară şi care au fost cauzate, printre altele, și de eroarea umană. Adică, personalul feroviar nu a respectat unele prevederi din normele naţionale aplicabile domeniului feroviar.

„Având în vedere cauzele producerii acestor accidente/incidente feroviare aşa cum rezultă din rapoartele de investigare încheiate de către Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER, considerăm că luarea unor măsuri preventive de urgenţă ar putea contribui la evitarea producerii unor fapte similare. Pentru prevenirea producerii unor fapte care pot să aibă ca şi cauză directă eroarea umană, o măsură preventivă în acest scop ar putea fi verificarea cunoştinţelor personalului feroviar cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare. Această activitate ar putea fi desfăşurată de către o comise alcătuită dintr-un reprezentant ASFR, în calitate de preşedinte, şi un reprezentant al operatorului economic menţionat la art. 1 lit. a), în calitate de membru, atestat în conformitate cu prevederile art. 15 din Regulamentul de Exploatare Tehnică Feroviară nr. 002, aprobat prin OMLPTL nr. 1186/2001, fără ca ASFR să perceapă tarife”, se spune în document.

Instrumentul de motivare vine şi cu 21 de exemple de accidente petrecute în perioada menţionată, printre care şi accidentul feroviar produs recent, pe 13 martie 2023, ora 03:54, în stația Roșiori Nord. În urma accidentului, patru călători au fost transportaţi la spital, iar accidentul este în curs de investigare de către AGIFER.

Documentul face referire şi la accidentul feroviar produs la data de 01.12.2022, ora 09:41, între staţiile CFR Gugeşti şi Sihlea,  când a avut loc coliziunea dintre două trenuri de marfă, unul aparţinând operatorului de transport feroviar Tim Rail Cargo, iar celălalt companiei Deutsche Bahn Cargo România. Şi acest accident este în curs de investigare de către AGIFER.

Verificarea cunoştinţelor se desfăşoară în perioada 19 aprilie 2023 – 11 august 2023. Metodologia, bibliografiile şi tematicile aferente acestor verificări se întocmesc de ASFR şi se publică pe site-ul instituţiei, până la data de 7 aprilie 2023.

„Rezultatelor verificărilor se vor centraliza de ASFR până la data de 31 august 2023 şi se vor prezenta, împreună cu concluziile aferente, conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Personalul care nu promovează verificarea cunoştinţelor poate solicita participarea la o nouă verificare ce poate fi programată după minim 10 zile de la data desfăşurării verificării iniţiale, dar nu mai mult de 20 de zile, perioadă în care nu va fi utilizat în funcţii cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei”, mai prevede proiectul de ordin.

În intervalul de timp cuprins între data nepromovării primei verificării şi data prezentării la o nouă verificare, operatorii economici vor organiza şi desfăşura cu prioritate activităţi de reinstruire profesională teoretică, insistând pe domeniile constatate ca fiind deficitare.

În situaţia în care personalul nu a promovat nici a doua verificare, autorizaţiile/permisele deţinute se suspendă până la promovarea unui nou examen de reautorizare/obţinere a unui nou permis de mecanic de locomotivă, conform prevederilor legale în vigoare.

Personalul care nu a promovat verificarea cunoştinţelor desfăşurată în perioada 1 – 11 august 2023 poate solicita participarea la o nouă verificare în perioada 21 – 30 august 2023.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. CFR Calatori primeste 10% din banii necesari. Citu vroia sa bage CFR Calatori in faliment, dar nu l-a lasat Drula.

  2. Am lucrat, pentru o scurta perioada din (prea) lunga mea viata, într-o institutie (de învatamânt) aflata sub egida CFR în orasul Rosiorii de Vede (ca sa vezi!!!). Acolo am aflat o vorba, care era spusa cu mândrie (presupun ca legitima): Cefereul e o a doua armata! (armata fiind evident considerata un parangon al excelentei). Sa se fi schimbat situatiunea ? Ca peste tot ?