Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pasagerii Eurostar care călătoresc între Londra și continent ar putea fi nevoiți să plătească tarife mai mari din cauza unei majorări a taxelor aplicate de guvernul britanic pentru tunelul de sub Canalul Mânecii, relatează Politico.
Eurotunnel, compania care deține legătura submarină, afirmă că reevaluarea taxelor comerciale aplicate infrastructurii sale va tripla efectiv plățile și va duce la plata unei taxe de 75 % pentru noile investiții.
Compania de infrastructură afirmă că tarifele vor fi transferate operatorilor prin taxe de acces mai mari pentru trenurile care utilizează tunelul, ceea ce va duce la creșterea cheltuielilor generale, care vor fi probabil transferate pasagerilor.
Operatorul feroviar Eurostar a declarat că aceste planuri „ar fi în contradicție cu ambiția guvernului” de a promova transportul feroviar.
Transportul feroviar de marfă va fi, de asemenea, afectat, întrucât Eurotunnel a avertizat că planurile de repunere în funcțiune a unei stații de marfă din estul Londrei vor trebui anulate.
Articolul continuă mai jos
Aceasta se întâmplă în contextul în care Marea Britanie se pregătește pentru un buget de creșteri fiscale, cancelarul Rachel Reeves urmând să se concentreze pe măsuri mai mici și specifice de creștere a veniturilor, după ce a anulat o majorare generală planificată a impozitului pe venit.
Eurotunnel afirmă că Agenția de Evaluare (VOA), care stabilește tarifele comerciale pentru guvern, nu a fost transparentă în ceea ce privește creșterea plăților sale, care din aprilie vor crește de la 22 de milioane de lire sterline la 65 de milioane de lire sterline.
Compania afirmă că tarifele de acces sunt stabilite pe baza unei formule fixe care ia în considerare tarifele comerciale și că, în consecință, acestea vor crește inevitabil.
„Toți utilizatorii tunelului plătesc pentru acces. Când ratele comerciale cresc, acestea sunt împărțite între diferiții utilizatori”, a declarat John Keefe, directorul departamentului de afaceri publice și corporative al Eurotunnel, pentru POLITICO.