G4Media.ro

Parlamentul European nu va face „nicio concesie” în privinţa deciziei de a…

Parlamentul European nu va face „nicio concesie” în privinţa deciziei de a condiţiona alocarea fondurilor europene de respectarea statului de drept, după ce Ungaria și Polonia au blocat prin veto bugetul multianual al UE

Conferința președinților a reafirmat miercuri poziția Parlamentului European cu privire la Acordul prin care se condiționează alocarea fondurilor UE de respectarea statului de drept, anunțând că nu va mai face „nicio concesie” cu privire la textul documentului, potrivit unui comunicat de presă oficial.

Conferința președinților – președintele PE, David Sassoli, şi liderii grupurilor politice – solicită Consiliului să adopte pachetul și să înceapă procesul de ratificare cât mai curând posibil.

  • „Conducerea Parlamentului European regretă profund această întârziere și reiterează faptul că acordurile încheiate (atât pentru Cadrul Financiar Multianual, cât și pentru statul de drept) sunt închise și nu pot fi în niciun caz redeschise. Nicio concesie nu va mai fi făcută din partea noastră”, se precizează în comunicat.

Ungaria şi Polonia au blocat luni prin veto o decizie esenţială privind adoptarea bugetului multianual al UE, nefiind de acord cu condiţionarea accesării fondurilor europene de respectarea statului de drept. Purtătorul de cuvânt al Consiliului UE, Sebastian Fischer, a anunţat pe Twitter că, la reuniunea la nivel de ambasadori desfăşurată luni, statele membre au confirmat prin majoritate calificată regimul de condiţionalitate care leagă fondurile europene de statul de drept, dar în privinţa deciziei privind resursele proprii nu s-a obţinut unanimitatea necesară din cauza opoziţiei a două state membre.

Sursa foto: David Sassoli/Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Bun, nu se poate negocia cu dictaturi precum Polonia si Ungaria.

    • Statele in care oameni sunt decapitați pe strada sunt oare “state de drept”.

    • Ai dreptate se poate negocia doar cu „sefii” de colonii precum Iohanis. Vai mama voastra ce va astepta dupa 06.12.2020.Polonia si Ungaria nu stau cu coada intre picioare si ling in cour stapanii. Au conducatori si sunt popoare demne, ceeace noua ne-a lipsit dintotdeuna. Asteptati 06 decembrie veti vedea ce va pregateste TATUCUL de la Cotroceni, Base a fost o „dulcegarie”

    • V-am ofensat stapanii care va trag de lesa?

  2. Romania este cea mai afectata de conditionarea statului de drept, nu are aces nici macar in Schengen.

  3. Polonia si Ungaria sunt cele mai afectate de conditionarea statului de drept, de aceea se si opun acestei conditionarii.
    Viitorul Romaniei depinde de votul din 6 decembrie.
    Mafia PSD trebuie desfiintata.

  4. #rezistUESSR

  5. Polonia si Ungaria au castigat ; sunt tari demne si nu au nevoie de pomeni din partea tarilor bogate din UE- sa-si pastreze banii ( cetatenii vest europeni nu vor protesta).

    Numai tarile sarace si inapoiate cu umilinta cersesc bani de la UE.
    Daca tarile bogate din nord vestul Europei ne iubesc si ne doresc aproape ne vor da oricum toti banii de care avem nevoie

    • Păi aia e problema că „țările bogate” nu „iubesc” mafiiile kaghebiste care sprijină „pomanagii demni” cum e viktatorul guițător sau tataie ăla plecat cu sorcova, din Polonia.

  6. Foarte bine, nu se poate să plătim taxe și impozite ca să fure Viktor Orban fonduri europene.

    • LoL :))) Alina, ai reusit sa pui un comentariu de valoare la un articol posomorat.
      De valoare comica clar, si sper ca asta iti era si scopul !

    • @halinutza, tu nu esti la munca, la muls capre si oi?
      sau esti platit(a) sa faci propaganda stapanilor sau a baietilor chipesi?

      🙂

    • Măcar eu să vă înveselesc, la cât plângeți după săracul Viktor Orban care rămâne fără bani de furat.

  7. Ma uit peste declaratiile lui Donald Tusk de acum 2 ani, cand spunea in gura mare ca este gresit ca Polonia sa fie pedepsita si ca plata sumelor europene sa fie conditionata de ceva.
    Acum vorbeste pe invers.
    Si o declaratie a lui Manfred Weber care tocmai ieri recunostea in cadrul unei sedinte PPE ca Raportul Sargentini de acum 3 ani vis a vis de statul de drept din Ungaria nu ar sta in picioare in fata Curtii Europene de Justitie.
    Mai recitesc si declaratia recenta a ambasadorului ambasadorului Cornstein care nu a constatat nicio problema, si a declarat fara rezerve ca Ungaria este stat de drept.
    Ma uit cum anarhistii extremisti-progresisti, precum si si propagandistii lmbtq acum ataca pana si persoana lui Ioan Paul al II-lea…
    Citesc se spune saptamanal cel mai in voga filosof si eseist francez, Eric Zemmour in legatura cu cele 2 tari, citesc ce scrie Die Welt alaltaieri , pareri trecute sa tacere; si vad cum vanatoarea de vrajitoare si santajul mizerabil al noii Uniuni Sovietice Socialiste Europene distruge ramasitele culturii si civilizatiei europene, leaganul civilizatiei occidentale.

  8. Orbanul ia proportii precum Gabriel Oprea.

  9. Pare a fi o situație fără ieșire în prezent. Ungaria și Polonia ( ca dealtfel toate țările membre ) au drept de veto. Parlamentul european are la fel drept de veto. Să nu uităm că în Parlamentul European obligativitatea conformării statelor membre la statul de drept** a fost aprobată cu majoritate calificată. Situația seamănă oarecum cu cazul în care într-un parlament oarecare se aprobă o lege, dar cu legea respectivă nu este de acord unul dintre partidele reprezentate în parlament. Situație absurdă acest drept de veto și dacă nu se schimbă cu un alt mecanism ( de ex. necesitatea unei majorități de ¾ sau 4/5 ), uniunea devine neguvernabilă.
    ** Statul de drept nu este deloc un concept vag, cum se afirmă de unii ( Ungaria și Polonia știu asta cel mai bine, iar acuma se comportă ca niște nou născuți ). Dacă nu altfel, puteau să afle de cerințele statului de drept în perioada în care au așteptat cu jalba în proțap să fie acceptați în Uniune. Numai că, între timp, conducerea ambelor țări a luat-o pe arătură ( eufemism ) și au început să exercite ce știu mai bine : reflexe totalitare.

  10. Cei care spun că România stă mai prost cu statul de drept, poate nu știu, cum arată un regim totalitar modern. România are într-adevăr mari probleme cu corupția, cu politizarea justiției, cu impostura. Dar un regim autoritar de tip competitiv ( în care există instituții ale statului, există alegeri, există partide, dar absolut toate instituțiile statului, inclusiv puterea legislativă sunt aservite unei singure puteri ) nu este altceva decât imitația unui stat de drept. Un regim totalitar pe bază cenzitară ( meținerea prin mijloace multiple și propagandă a unei categorii de alegători, suficient de numeros pentru câștigarea pe durată nedefinită a alegerilor ) este mult mai capabil să ”joace” rolul unui stat democratic, decât unul care folosește forța brută împotriva demonstranților, elimină fizic oponenții politici, trimite la închisoare critici ale regimului. Masa cenzitară se asigură prin mijloace economice ( clientelă politică ), prin desemnare unui ”dușman etern”, prin dezinformare și – cel mai periculos ! – prin apelare continuă la reflexe și sentimente absconse ( xenofobie, etnicism, elitism popular, etc ).

  11. Interpretarea 19/11/2020 At 14:57
    Your comment is awaiting moderation

    Discutia ce cuprinde si tema dreptului oricarui stat, membru al Uninunii Europene , de a avea dreptul de VETO nu are nici o miza in acest caz . Dreptul de VETO nu dispare . Problema la zi o reprezinta implementarea , unui concept mai larg si deja aprobat de 24 de state dintre cele ce compun Uniunea,concept ce ar permite ,in final , controlul asupra cheltuirii banilor Europeni .Uniunea Europeana nu poate sta pe loc si nici nu poate contrazice o majoritate, foarte clara , a statelor ce sau exprimat deja pe speta discutata . Dreptul de veto nu le confera statelor , ce au procedat in acest fel si dreptul de a opri decizia majoritara , este un element de contestare asupra caruia se vor purta discutii si in mod legitim decizia finala apartine majoritatii . Nu cred ca cineva isi poate inchipui ca un stat sau o minoritate poate sa isi impuna vointa in fata majoritatii .Practic daca aceasta decizie se mentine , cele doua sau trei state ,nu vor fi parte a repartizarii unor fonduri atit de necesare in aceasta situatie exceptionala(sa nu uitam , deja nu traim vremuri normale ) si nu pentru ca UE nu doreste ci pentru ca ele(statele ) fac opinie separata . Nu este de preferat sa se ajunga aici dar decizia ce acopera partea majoritatii este deja luata . Nu putem sa aruncam 24 de tari in haos pentru bunul plac a doua tari , mai ales cind respectarea statului de drept si a controlului folosirii banului au efecte atit de pozitive asupra tuturor cetatenilor Uniunii . Deja opozitia ,din cele doua state , si-a aratat dezacordul fata de decizia de la centru si asta minimizeaza sansa celor ce doresc sa isi impuna vointa . Cred ca este doar o actiune ,mai degraba electorala , politicianista , decit un concept politic clar .Sa asteptam si sa vedem ce urmeaza .

    • si atunci ce rol mai are dreptul de veto? Sa-I spuna drept la opinie separata ca la noinla CCR!
      E hilar sa auzi discursuri asa sis democrate care neaga un drept ce sta la baza tratatului UE!
      UE este inca o uniune de tari suverane, cand va fi altceva va avea probabil capitala la noua moscova.