G4Media.ro

Paris: Viteza automobilelor, limitată la 30 km/oră în aproape tot orașul de…

sursa foto: Pexels

Paris: Viteza automobilelor, limitată la 30 km/oră în aproape tot orașul de la finalul lunii august

Primăria Parisului a anunțat joi că, de la finalul lunii august, viteza automobilelor în aproape toată metropola va fi limitată la 30 km/oră, potrivit Le Figaro. Aceasta a fost o promisiune de campanie a primăriței orașului, Anne Hidalgo (Partidul Socialist).

Motivele acestei scăderi drastice a vitezei? Îmbunătățirea securității pe șosele, scăderea zgomotului și protecția mediului, potrivit primăriei.

Măsura a fost luată în colaborare cu poliția și privește aproape toate arterele rutiere, cu excepția câtorva mari bulevarde și a centurii de periferie a orașului. Primăria a anunțat că vrea un oraș mai sigur pentru cei vulnerabili: pietoni, bicicliști, copii și bătrâni. (sursa foto: Pexels)

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

23 comentarii

  1. Nu e bine, trebuie revenit la trasuri cu cai. Masinile trebuie complet interzise in Paris.
    Sau si mai bine (caii se bashesc cam mult si emana metan ceea ce iecologic nu e bine), adoptarea pe scara larga a ricsilor trase de imigranti din Estul Europei

    • Puţi a troll rusnac.

    • @ Vladimir Putin e un gunoi: daca nu esti in stare sa vezi ironia taci!
      PS Nu mai supraveghetori la ospiciu, cum ai scapat?

    • @ Vladimir Putin e un gunoi: daca nu esti in stare sa vezi ironia, taci!
      PS Nu mai sunt supraveghetori la ospiciu, cum ai scapat?

    • Si unde e ironia?

    • Burebista, postacul rus anti-UE, pretinde că nu văd eu ironia.

    • Întrebare: ai fost vreodată in Paris? Pari cam prostănac sa fi ajuns atât de departe…

    • Ia pune mâna și vezi cum arata rețeaua de metrou in Paris. Densitatea e incredibila. In zona metropolitana ai stații din 500 in 500 de metri. De aia ii cam doare in basca de regulă asta pe cei mai mulți.

    • @Vladimir… – tu esti troll rus si te dai rotund sa nu te recunoasca oamenii. Dar ai comis-o mai demult si stii prea bine.

  2. Mai bine merg cu spatele, sa nu crape tovarășii ecologisti

    • Mai bine mergi pe jos sau cu bicicleta… ca nu te-ai născut in mașina, tarusule

    • @Andrei
      Mai bine mergi pe burta, ca atata poti.

  3. nimic nou sub soare. unele suburbii pariziene au restricționat viteza la 30 km/h de ani buni. unele înca din anii 2000. şi studiile au demonstrat clar beneficiul major câştigat. vieți omeneşti salvate mai ales copii.
    altfel unii nu se pot abține şi ignoră limita de viteza, din teribilism inutil, sau din pură prostie. sunt cam 2 săptămâni cand un viteaz ma presa sa ma misc mai repede, mai cu talent.
    dupa vreo 500 de m nu a mai putut, a „călcat-o”, m-a depaşit periculos, peste o linie continuă care se oprea într-un semafor. nu a mai putut opri la timp şi a trecut cu viteză, pe roşu, sub nasul unor motociclişti de la jandarmerie. l-au oprit şi i-au luat fără discuții permisul.

    • In cazul tau, e mult mai sanatos sa ne intoarcem in sec. XIX. Ar fi mai bine si fara internet ca mor copiii jucandu-se.

  4. Orașele sunt pentru oameni, nu pentru frustrați pentru care singura realizare in viața este sa-și achiziționeze o mașina… de multe ori cu scopul ca le și rezolva anumite complexe. Sper ca o astfel de măsura sa se aplice și in Bucuresti, urmată de ITP dat pe bune, nu pe șpagă… sa vezi atunci Bucuresti, oras european…

    • Da, fără îndoială mașina distruge orice plăcere de a locui într-un oraș. Cartierele și zonele de locuit sunt de foarte mulți ani restricționate la 40km/h in mare parte din Europa civilizată.
      Noi mai așteptăm, până le confiscă cojile ciumpalacilor.

  5. Macar daca ai ajunge sa te misti cu 30kmh in paris prin oras.

  6. Prin 1901 Parisul a introdus limita de viteza de 10 km/h (pe atunci viteza maxima a masinilor cred ca era de 30-40 km/h). Inca un pic si se reintorc in 1901. Propun sa se fabrice masini ca in familia Flintstone :))

  7. Ehee! Noi suntem cu mult inaintea lor: pe centura Bucurestiului si-n centru, de ani de zile se merge cu 5, max 10 la ora :))))))))

  8. Daca Arafat si Moldovan ar stabili regulile de circulatie, la noi ar fi impusa o viteza maxima de 15km/h. Doar asa au procedat cu pandemia, nu?

  9. S-au trezit comenteze pe internet, ca e gratis, frustratii romani cu Opel Vectra din 1995 si Dacia Solenza galbena , fosta taxi, care ei ii dau talpa pe la ei prin sat de fumega tigaia ca Titanicul cand se scufunda.

  10. Pentru noi, parizienii, mașina nu este mijlocul de transport. Avem metroul (stații între 500 și 800m) avem autobuz, avem tramvai. Mașina, o folosim pentru a călători, pentru a merge spre diferite puncte, in afara Parisului (centura 2, pentru ca prima centura, este deservita de metrou)
    Nu se poate compara cu Bucureștiul, ora de parcare este între 2,4€/h și 4€/h, iar pentru a o lasă langa casa, este 1,5€/zi (6/7)

    Nu mai folosim masinile personale, cam de 10-15 ani, nu este ceva nou. Bineinteles ca exista cei pro-voiture 😀 insa sunt minoritari. Daca doresc sa stea in mașini și sa conduca in viteza2, o pot face, nimeni nu ii împiedică.

    Un lucru foarte bun, aceasta schimbare, incepand cu 31 august. Am vazut cu toții, cat de bine este fara circulație, in perioadele (x3) de confinement. J Dassin (pentru cei mai in varsta, ca mine) canta inca din anii ”70 (La complainte de l’heure de pointe)
    „Dans Paris à vélo on dépasse les autos
    À vélo dans Paris on dépasse les taxis”

    Urmeaza:
    1 iulie 2022, interdicția mașinilor benzina <2006 și diesel <2011
    1 ianuarie 2024, interdicția mașinilor benzina <2011 și 0 mașini diesel

    Nu ne deranjeaza (am masina personala, benzina, insa rulez cu bio-éthanol E85)
    Daca vom dori sa utilizam masinile interzise, se poate și se va putea face, interdictia nefiind permanenta (nu suntem ayatolahi sau khmers)

    Interdictia este:
    Luni-Vineri 08h00 – 20h00 (exceptand zilele de sărbători legale)

  11. Până una-alta, au început și înlocuirea bitumului cu proprietăți cancerigene din zonele pietonale, inclusiv a zebrelor pietonale!