G4Media.ro

OMV construiește o rețea ultra-rapidă de încărcare a mașinilor electrice în Europa…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Intrebarea e cat de tare iti F. bateria daca o fortezi in halul asta.

  2. jana nu moare, jana se transforma

  3. Imens, cam de 10 ori decât o încărcare lentă. În mod normal trebuie încărcată cu 0.25C adică o baterie de 10kwh cu 2.5kw. La 1C adică 10kw deja e imens. Însă e bine sa existe. Întrebarea mea este: daca vin 10 tiruri electrice si baga cate 300kw fiecare, nu se duce draq curentul în tot județul?

    • In SUA deja se construiesc statii care pot livra 615kW. Asta inseamna ca dupa 10 minute de incarcare poti merge vreo 500km. Dar pentru moment au limitat din soft la 250kW statiile respective.

      Iar legat de intrebarea cu tirurile, in ce benzinarie ai vazut tu 10 tiruri alimentand simultan? Sau macar 3?

      Productia de electricitate in acest moment in Romania e de 6700 MW, din care exportam 500 MW. Daca impartim doar exportul la 41 judete, rezulta 12MW exces pentru fiecare judet. Deci se pot incarca cate 40 de tiruri simultan in fiecare judet, doar cu excesul de energie pe care il exportam acum. Sau in jur de 1600 de tiruri simultan in toata tara.

      Se estimeaza ca in romania sunt in jur de 6000 de tiruri. Deci poti incarca simultan cam un sfert dintre tirurile din Romania, doar cu excesul de energie pe care il exportam.

      In concluzie, chiar nu este nicio problema referitor la energie in sine. Da, reteaua va trebui imbunatatita in anumite zone unde e deja la limita. Dar avand in vedere avantajele, merita.