G4Media.ro

Compania Damen pierde definitiv procesul cu MApN în care contesta licitaţia privind…

Compania Damen pierde definitiv procesul cu MApN în care contesta licitaţia privind corvetele multifuncţionale/ Contractul a fost câștigat de asocierea Naval Group și Șantierul Naval Constanța

Curtea de Apel Bucureşti a respins definitiv cererea companiei olandeze Damen de anulare a procedurii de atribuire a contractului de 1,6 miliarde euro pentru construcţia corvetelor militare multifuncţionale, contract câştigat de asocierea Naval Group şi Şantierul Naval Constanţa.

Curtea de Apel a respins ca nefondat recursul introdus de Damen şi a menţinut o decizie a Tribunalului Bucureşti din octombrie 2019.

„Respinge recursul, ca nefondat. Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 51 alin. 5 din Legea nr. 101/2016, ca inadmisibilă. Cu recurs în 48 de ore de la pronunţare în ceea ce priveşte soluţia dată excepţiei de neconstituţionalitate. Definitivă, în rest”, se arată în decizia CAB, citată de Agepres.

Într-un comunicat transmis marţi, compania Damen spune că a primit cu „dezamăgire” decizia instanţei, pe care însă o respectă.

„Damen a primit decizia Curţii de Apel Bucureşti ca urmare a apelului formulat în instanţă în ceea ce priveşte rezultatul Programului de înzestrare esenţial ‘Corvetă multifuncţională’. Pe tot parcursul procedurii, Damen a urmărit principiile unui proces echitabil dorindu-şi transparenţă, condiţii de concurenţă corecte şi clarificări cu privire la licitaţie, pe care am sperat ca instanţa să le ofere în motivarea sa. În acest sens, deşi cu dezamăgire, am primit cu respect decizia Curţii de Apel Bucureşti”, declară reprezentanţii Damen.

Pe de altă parte, compania olandeză spune că va căuta în continuare „o clarificare definitivă a suspiciunilor publice, a scurgerilor de informaţii clasificate şi a controverselor nefondate din media”.

„După anunţul deciziei, Damen reiterează că acţiunile noastre au fost în spiritul consolidării statului de drept şi a procedurilor de licitaţie şi vom căuta în continuare o clarificare definitivă a suspiciunilor publice, a scurgerilor de informaţii clasificate şi a controverselor nefondate din media. Neclaritatea privind corectitudinea procedurilor de licitaţie publică afectează reputaţia programelor de achiziţii din România, atât în ţară, cât şi în străinătate şi este o consecinţă îngrijorătoare”, afirmă compania.

Damen precizează că a cerut în instanţă să aibă acces la documentele ofertelor de licitaţie, însă cererea sa a fost respinsă de judecători, acest lucru „obligând” compania să înceapă „noi demersuri în justiţie pentru rezolvarea acestor aspecte”.

„În spiritul transparenţei şi al clarităţii, Damen a solicitat în instanţă accesul la documentele ofertelor de licitaţie. Acest lucru a fost refuzat până acum, obligând compania Damen să înceapă noi demersuri în justiţie pentru rezolvarea acestor aspecte. Damen este mai hotărât ca niciodată să rămână un partener de încredere al României pentru construcţia de nave civile şi militare împreună cu cei peste 6.500 de angajaţi şi subcontractanţi în România. Damen este singurul constructor de nave din România care şi-a dovedit capacitatea de a livra la timp, respectând bugetele şi parametrii contractaţi. Din momentul începerii licitaţiei, şantierele navale Damen din România au livrat mai multe nave pentru forţe navale din întreaga lume. Doar anul acesta, şantierul Naval Damen Galaţi livrează pentru Australia unul dintre cele mai moderne şi avansate spărgătoare de gheaţă din lume şi o a doua corvetă pentru Marina Pakistanului, după ce prima dintre ele a fost livrată anul trecut. Şantierul Naval Damen Mangalia este unul dintre cele mai importante şantiere navale din Europa care poate face din România un lider la nivel european şi mondial. Damen rămâne puternic ancorat în România!”, mai transmit reprezentanţii companiei.

În iulie 2019, ministrul Apărării de la acea vreme, Gabriel Leş, a anunţat că asocierea dintre compania franceză Naval Group şi Şantierul Naval Constanţa a câştigat licitaţia referitoare la construcţia corvetelor multifuncţionale.

Câteva zile mai târziu, grupul olandez Damen a înaintat o plângere la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), continuând un litigiu iniţiat anterior de compania italiană Fincantieri, şi, în paralel, a sesizat instanţele invocând multiple nereguli care au afectat rezultatul Programului de înzestrare „Corvetă multifuncţională”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ca le face marele Bosanceanu, cu vietnamezii lui, si cu macarale din anii 1970.

    • Lasa ca le ia la pila si ciocan si ies pescadoare!
      „Cum sefu’, trebuiau sa fie corvete? Lasa ca pescuim calcani, nu e panika!”

  2. Iar am pus-o cu olandezii!

  3. Olandezii și firmele lor sunt structurate in stil mafiot.adevaratii țiganii ai Europei,cei mai mari și periculoși relații. Nu credeți niciodată o firmă sau o structură olandeza.mai rău decât grecii sau turcii