G4Media.ro

Oficial maghiar: Guvernul a renunțat la plafonarea prețurilor la carburanți / Din…

Sursa foto: Facebook/ MOL

Oficial maghiar: Guvernul a renunțat la plafonarea prețurilor la carburanți / Din cauza sancțiunilor de la Bruxelles nu mai poate fi asigurat prețul de 480 de forinţi pe litru pentru cetăţenii maghiari

La două zile de la intrarea în vigoare a sancţiunilor cu privire la ţiţei, guvernul maghiar anulează – la recomandarea companiei Mol – plafonarea preţurilor carburanţilor, a anunţat Gergely Gulyás, şeful de cabinet al premierului ungar, marţi seara târziu, la Budapesta, transmite MTI.

Oficialul ungar a subliniat că din cauza sancţiunilor de la Bruxelles nu mai poate fi asigurat preţul de 480 de forinţi pe litru pentru cetăţenii maghiari.

Gergely Gulyás a arătat că în ultimele zile, intrarea în vigoare a sancţiunilor a provocat probleme în aprovizionarea cu carburanţi a Ungariei. Luni, printr-o scrisoare, compania Mol a informat ministrul Energiei că fără importuri nu poate rezolva problema aprovizionării cu carburanţi a ţării, a adăugat oficialul.

Zsolt Hernádi, preşedintele-director general al Mol, a declarat că zilele trecute un sfert din benzinăriile din Ungaria şi-au epuizat stocul. De când există Mol, aşa ceva nu s-a mai întâmplat, a spus Hernádi.

Potrivit şefului companiei, anul acesta, Mol a vândut 2,2 miliarde de litri de carburanţi, faţă de 1,5 miliarde de litri tot anul trecut. În ultimele şapte zile au vândut peste 50 de milioane de litri de carburanţi, ceea ce înseamnă o creştere de 60% faţă de volumul din anul precedent.

În ceea ce priveşte benzina, vânzările din ultimele zile au fost aproape duble faţă de anul precedent, şi de două ori şi jumătate mai multe decât cele din 2020. Săptămâna trecută au fost deserviţi 2,2 milioane de clienţi, ceea ce corespunde unei perioade de vârf în turism, a explicat Hernádi, adăugând că în comerţul en gros nu a fost posibilă deservirea a 871 de comenzi.

Cererea a crescut vertiginos, consumatorii şi-au făcut provizii, s-a creat un fel de panică. Atât a rezistat Mol, declarat preşedintele-director general.

Zsolt Hernádi a subliniat că sistemul de plafonare a preţurilor de către stat a durat mai bine de un an, iar Mol a făcut tot posibilul pentru a asigura aprovizionarea. Camioanele au circulat zi şi noapte, dar nu se poate face mai mult de atât, a spus preşedintele-director general al Mol.

Zsolt Hernádi a avertizat că faţă de efectul întârziat al sancţiunilor deja introduse de de Bruxelles, noile sancţiuni care vor intra în vigoare la data de 5 februarie vor crea o nouă situaţie critică: din luna februarie, de pe piaţa europeană va lipsi motorina de 10%, care este importată din Rusia, a subliniat preşedintele-director general.

Acest lucru va cauza probleme mari şi în statele vecine, deoarece două treimi din producţia rafinăriei de la Bratislava mergea la export şi provenea din petrol rusesc, care va fi supus sancţiunilor, a explicat el.

Trebuie să ne pregătim pentru implementarea soluţiilor alternative în situaţia în care vor exista întreruperi în livrările de pe Conducta Prieteniei, a arătat Hernádi.

Din acest motiv, importurile trebuie restabilite, iar stocurile trebuie umplute, a subliniat el, adăugând că măsurile trebuie luate astăzi pentru ca la începutul anului următor, în Ungaria să existe o piaţă a carburanţilor stabilă, susţinută şi din importuri, iar ţara să aibă stocuri semnificativ mai mari, a explicat Hernádi. Nu este bine dacă ceva este scump, însă lipsa unui produs este şi mai gravă, a spus liderul Mol.

Zsolt Hernádi a subliniat că trebuie evitat cu orice preţ ca securitatea aprovizionării Ungariei să aibă de suferit, iar aceste măsuri reprezintă un pas mare în direcţia “calmării” haosului, totodată trebuie depuse eforturi pentru ca ţara să fie pregătită pentru efectele următoarelor sancţiuni de la Bruxelles.

Gergely Gulyás a adăugat că scumpirea gazelor, electricităţii şi a benzinei a început mai demult, însă faptul că durează de atâta vreme este cauzat în mod clar de agresiunea Rusiei şi de sancţiunile impuse ca răspuns.

Potrivit lui Gergely Gulyás, ca urmare a renunţării la plafonarea preţurilor va creşte inflaţia, însă măsura exactă a acesteia va depinde de preţul mediu al benzinei şi motorinei. Politicianul a adăugat că orice plafonare de preţuri are sens doar atâta timp cât nu conduce la penurie, când familiilor maghiare nu li se mai poate asigura un anumit produs.

Oficialul a subliniat că guvernul maghiar a menţinut plafonarea preţurilor atât cât s-a putut. El a mai spus că introducerea şi menţinerea plafonării preţurilor au servit intereselor familiilor maghiare atât timp cât a fost posibil. Chiar şi cu această creştere a preţurilor, Ungaria se va afla în treimea inferioară a clasamentului din Europa.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Bruxelles-ul de de vina, niciodata Budapesta. Plafonarile sunt impuse petrolului transportat pe mare, nu si celui transportat prin conducte. Ungaria nu are iesire la mare.

  2. Redenumiti conducta aia. Ca nu e Conducta Prieteniei, e Conducta Sclaviei. Va pros tituati pentru un discount de pret la combustibil.

  3. Orban are dreptate,Soros,USR și Bruxelles sunt de vină.

  4. Vai di mini, dar se poate asa ceva? Pai Conducta Prieteniei cu mujicii cri-minali, fratii vostri de sange asiatic, ce face, nu mai pompeaza? Of of of, maghiaru’ e persecutat oriunde ar fi, chiar si in stepa, mai draga!

  5. Si asa aveau inflatia prea mica! 🤣🤣🤣

  6. „Zsolt Hernádi a subliniat că trebuie evitat cu orice preţ ca securitatea aprovizionării Ungariei să aibă de suferit” – aceeasi placa rasuflata. Ca si cum asigurarea/fortarea alimentarii dintr-o singura sursa intareste securitatea energetica…

  7. Pai Ungaria a fost exceptata de la embargou,inseamna ca „prietenul” Putin a inceput sa creasca pretul sa compenseze,ca doar petrol are din belsug numa’ ca e obligat sa-l vanda la pret plafonat in Occident si la un pret mult mai mic decat plafonul occidentalilor in China si India.
    Sistemul lui Orban si al lui Lukasenko (sclavi putinisti) care ordona preturilor sa stea fixe(imposibil intr-o piata libera) le baga tarile in faliment.