G4Media.ro

O nouă ediție a Paris Fashion Week Men’s marchează schimbări de direcție…

Sursa foto: Instagram.com / Prada

O nouă ediție a Paris Fashion Week Men’s marchează schimbări de direcție în marile case de modă

Fédération de la Haute Couture et de la Mode (FHCM) a publicat calendarul provizoriu pentru viitoarea ediție a Săptămânii Modei Masculine de la Paris (PFWM), care va avea loc între 24 și 29 iunie. Unul dintre cele mai așteptate momente va fi prima prezentare a lui Jonathan Anderson ca director artistic al colecțiilor masculine Dior, precum și debutul brandului spaniol Camper, care participă pentru prima dată în mod oficial la Paris Fashion Week, relatează Fashion United.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Pentru sezonul primăvară/vară 2026, sunt reunite în total 69 de case de modă și designeri, dintre care 30 vor prezenta în format de prezentare statică și 39 vor organiza defilări clasice pe podium. Evenimentele vor fi completate de prezentarea colectivă a studenților de la Institut Français de la Mode (IFM), care, ca în fiecare ediție, va deschide calendarul PFWM. Casa de modă franceză Jacquemus va închide evenimentul, cu show-ul său programat pentru duminică, 29 iunie.

Această ediție PFWM urmează Săptămânii Modei Masculine de la Milano (20–24 iunie) și precede Săptămâna Haute Couture de la Paris (7–10 iulie). Deși calendarul este dens, mai ales că este precedat de târgul de modă Pitti Uomo (17–20 iunie, Florența), el este totuși mai lejer decât cel din anul trecut, întrucât British Fashion Council a anulat ediția din iunie a London Fashion Week, care va avea loc doar în februarie și septembrie.

Conform calendarului provizoriu PFWM, un prim grup de 30 de branduri și designeri, condus de Camper, va debuta în format prezentare. Brandul spaniol va avea prezentarea pe 26 iunie, prin linia sa de ready-to-wear CamperLab, dezvoltată sub direcția artistică a designerului finlandez Achilles Ion Gabriel. Prezentarea marchează și 50 de ani de existență ai brandului.

Alături de Camper, își vor face debutul pe calendarul oficial și brandul Camiel Fortgens (fondat în 2014 de designerul olandez omonim) și brandul brazilian P. Andrade, creat de cuplul Pedro Andrade și Paula Kim. Ambele vor avea loc pe 29 iunie, în ultima zi de PFWM. Alte prezentări notabile vor fi susținute de Meta Campania Collective, Berluti, Acne Studios, Isabel Marant, Ungaro, Undercover, Y-3 (Yohji Yamamoto x Adidas), dar și de Marine Serre și Sacai, care aleg prezentările în locul defilărilor tradiționale.

Dintre cele 39 de defilări programate până în prezent, cea mai așteptată este fără îndoială prezentarea Dior, programată pentru 27 iunie, ora 14:30 (CEST). Atunci, Jonathan Anderson va debuta oficial ca director artistic al liniei masculine Dior, după experiența sa la Loewe. Brandul Loewe va lipsi de la această ediție, în așteptarea debutului noilor directori artistici, Jack McCollough și Lazaro Hernandez, programat pentru Paris Fashion Week Women din septembrie.

Tot printre momentele de interes se numără și debutul lui Julian Klausner ca nou director artistic la Dries Van Noten. Brandul, deținut de grupul spaniol Puig din 2018, prezintă prima colecție masculină de podium după retragerea fondatorului, în iunie 2024.

O revenire notabilă este și cea a casei Saint Laurent, care revine în programul PFWM după o absență de la ediția din ianuarie 2023. Un alt debut pe podium este cel al brandului Kartik Research, care a participat anterior doar în format de prezentare timp de trei sezoane.

Din program mai fac parte și designeri sau case consacrate ale PFWM, cum ar fi:

  • Wales Bonner, care revine după ce a lipsit în ianuarie 2025;

  • Études Studio, care organizează din nou o defilare după câteva sezoane de prezentări statice;

  • Willy Chavarria, designer american de origine mexicană și irlandeză, care revine după debutul său din ianuarie 2025;

  • Craig Green, care nu a mai participat din iunie 2022.

Acești designeri se alătură marilor nume care fac din Paris capitala mondială a modei, inclusiv a modei masculine: Louis Vuitton, Comme des Garçons, Kenzo și Hermès.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.