G4Media.ro

O mie de lei în plus la tichetul Rabla pentru cei care…

Sursa foto: Pexels

O mie de lei în plus la tichetul Rabla pentru cei care își cumpără mașini noi produse în România – proiect de lege

Senatul votează azi în plen un proiect de lege care prevede suplimentarea cu o mie de lei a valorii tichetului Rabla dacă automobilul nou achiziționat prin acest program este produs în România.

Suplimentarea cu o mie de lei va fi făcută sub forma unei ”prime de preferință”, iar scopul său ar fi acela de a sprijini producția internă, potrivit inițiatorilor proiectului.

Proiectul, inițiat de PSD, prevede și suplimentarea bugetelor din acest an ale programului Rabla pentru mașini și pentru echipamentele electrocasnice.

Sursa de finanțare indicată de inițiatorii proiectului este fondul de rezervă aflat la dispoziția guvernului, din care au urma să fie suplimentat bugetul Fondului pentru Mediu.

Senatul e prima cameră sesizată. După votul de azi din Senat, proiectul de lege va merge la dezbatere în Camera Deputaților.

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. Probabil legea încalcă legislația europeană, e un ajutor de stat mascat pentru industria auto autohtonă.
    Psd = pseudo naționalism de hazna

    • În mod clar încalcă legislația europeană.

    • E doar o mișcare de imagine, dacă ai bani de mașină, nu te opresc 1000 de lei să o iei pe aia care-ți place. Dacă erau 1000eur , poate te mai gândești….

  2. Stiu ca va pufneste rasul !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    🙂 🙂 🙂

  3. Bataie … sau ce ?

    A venit timpul sa schimbam Regulile !

    Sanse egale pentru toti

    Umanitatea trebuie sa fie unita

    Sunt alte ” Incercari ” in fata noastra.

  4. Decat sa imi iau un cazan de Dacie cu 0 stele NCAP mai bine merg pe jos.

    • Si pentru aia care spun „dar stai ca si Ford produce in Romania”..prefer o bicicleta cu roti patrate in locul unui Ford.

    • Desi nu sunt client de Dacia, dar sa spui o asemenea tampenie inseamna ca n ai nici o treaba cu masinile ori esti un posesor de cazan cu 500000 de km adus din Germania! Mentalitate tipica de roman rupt in fund!
      Oricum Tu mai bine sa mergi pe jos !

    • Am căutat și eu niște rezultate de curiozitate:

      https://m.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/logan-si-sandero-rezultate-dezastruoase-la-testele-latin-ncap-946918

      Își cumpără nemții Dacie pentru că e o mașină decentă, chiar bună la prețul ei.

    • @Landser Prietene lasa acasa comentariile ad hominem. Am masina cumparata de noua dar asta e treaba mea, la fel si opiniile mele.
      Ia-ti tu Dacie – din pacate nu sunt statistici cu accidente defalcate pe brand dar in Romanica, in caz de o coliziune, daca ai Dacie esti victima sigura.

    • Pe piața din America Latină normele de siguranță sunt mult mai reduse, iar producătorii fac rabat la siguranță ca să taie de costuri. De multe ori, același model de autoturism produs în America Latină e mult mai puțin sigur decât cel produs în Europa. În articolul de pe Digi24 scrie treaba asta, inclusiv că modelul de Sandero produs la noi are 4 stele la Euro NCAP, față de o stea Latin NCAP la modelul produs în America Latină. Treaba asta nu se întâmplă doar la grupul Renault, ci și la alte mărci, așa că aveți grijă dacă vedeți vreun VW, Fiat, Ford, Chevrolet sau mai știu eu ce la preț de chilipir, că poate e produs în Brazilia și adus la noi, ieftin, după ce i s-au pus niște numere de Western Europe.

  5. Statul nu pierde nimic,tva-ul incasat de pe o masina (si cea mai ieftina) depaseste cu mult valoarea tichetul de 6500 ron.

    • Chestia e ca nici nu castiga… cum spunea cineva mai jos. Un stimul de 200EUR nu va cantari mult in decizia cumparatorului pentru cineva care da 13.000 EUR pe o masina noua. E total inutila masura si se adauga la totalul de 99% masuri inutile luate de parlament. Cele utile (lor) sunt tunurile financiare, favorizarea de firme de partid sau rusesti, distrugerea justitiei, pus piedici guvernului (si acesta incompetent), lupte politice inutile, etc…

  6. E un exemplu ca la carte de lipsă de gândire.
    La prima vedere oricum se încalcă legislația europeană avantajând câteva produse pe criterii arbitrare din punctul de vedere al Pieței Comune, dar prostia majoră e că măsura nici sens comercial nu are.
    Marca Dacia e oricum cea mai ieftină opțiune din clasele compactă sau SUV mic, așa că alegerea altei mărci în detrimentul Daciei nu se face pe criterii de preț. Iar o modificare de preț de aproximativ 200 de Euro nu va face pe nimeni să își schimbe opțiunea înspre Dacia.
    Cât despre Ford… ce glumă bună! Produc la Craiova două modele fără pic de succes comercial, și, din nou, asta nu are legătură cu prețul lor. EcoSport și Puma sunt mașini lipsite de appeal, sortite să fie cumpărate aproape exclusiv pentru flotele firmelor de rent-a-car, „chele” și cu motorizarea de bază.

  7. PSD continua programul pomeni electorale din cei 60% bani luati cu japca tot de la romani prin impozite si taxe. De aia muncim, 40 % bani ne raman noua si 60% merg la stat. Din aia 60% majoritatea merg in siguranta politicienilor (MAI, SRI) plus spagi/contracte ilegale pentru bunastarea lor, iar restul firimiturilor merg la sanatate, educatie, pomeni electorale. Ei, la pomeni electorale tot noi platim, dragilor….

    • Bineînțeles, oriunde statul dă bani, sunt banii noștri. Statul nu produce, eventual mai vinde niște resurse, dar și alea ar trebui să ne aparțină.

  8. Inca o incercare de a baga bete in roate guvernului si evident de a-l pune in dificultate relatia tarii nostre cu UE. Inca o tentativa de a ne intoarce spre est.
    Scapam noi candva de acest blestem numit majoritatea PSD in Parlament?

  9. Cand dai pe o masina 13-14000 de euro, chiar se vad 200 de euro reducere :))) Sigur masura asta ii va convinge pe multi sa cumpere o Dacie.

    Si da, nu as cumpara Dacie sau Ford niciodata. Dacia este dezastru in eventualitatea vreunui impact, cea mai proasta tabla, cele mai ieftine materiale, Ford sta o idee mai bine dar cu motoare chiar mai proaste decat cele de la Dacia.

    Iar pentru cei care spun ca nemtii si altii isi cumpara Dacia: aia isi cumpara Dacia ca a doua sau a treia masina pentru un drum la serviciu sau supermarket, nu sa isi expuna toata familia.

    • Am cel mai prost model de la Ford, un focus de peste 13 ani…doar întreținere și consumabile. Nici o defecțiune.

    • Am cel mai.prost Ford focus 2017 st line 1.5 ecoboost 182 cp, torque vectoring control, suspensii independente pe spate, jante de 18, ce sa mai o rabla. Și stai există și Ford focus mai bune, de exemplu st care are 260cp sau focus rs care are 350cp și awd.
      Deci da, Ford face masini proaste, așa ca Dacia.