G4Media.ro

O asociație de transportatori rutieri solicită autorităților punerea pe agendă a problemei…

Sursa foto: Pexels/ Quintin

O asociație de transportatori rutieri solicită autorităților punerea pe agendă a problemei diurnei în contextul unei noi directive de detașare

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită noului ministru de finanțe abordarea cu prioritate a problematicii diurnei în contextul aplicării directivei detașării din februarie 2022, potrivit unui comunicat remis vineri de organizaţie, relatează Agerpres. UNTRR solicită autorităților consultarea cu industria pe problema directivei pentru a asigura competitivitatea transporturilor românești pe piața europeană.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Potrivit sursei citate, UNTRR solicită „închiderea subiectului reîncadrării diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale, şi consultarea industriei de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a directivei detaşării începând cu luna februarie 2022.”

Totodată, UNTRR solicită şi finalizarea discuţiilor din cadrul grupului de lucru pe diurnă „prin clarificarea practicilor de control prin care inspectorii ANAF au decis impozitarea retroactivă a diurnei, cu consecinţele dramatice pentru industria de transport rutier şi pentru economia României.”

De asemenea, UNTRR solicită Ministerului Finanţelor o soluţie pentru clarificarea diurnei în contextul aplicării directivei detaşării din februarie 2022, care să menţină competitivitatea transporturilor rutiere româneşti pe piaţa Uniunii Europene.

„Deşi şi astăzi în România, ca în celelalte state membre UE, se lucrează cu aceleaşi reguli generale europene, la nivel naţional este evident că anumite state încearcă să interpreteze şi să aplice legislaţia generală UE având în vedere să îşi menţină competitivitatea industriilor performante.”, se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii UNTRR susţin că în Polonia, Ungaria, Lituania, Bulgaria etc., industria transporturilor rutiere internaţionale poartă discuţii şi negocieri cu autorităţile naţionale asupra modului în care ar trebui şi ar putea fi aplicată directiva detaşării din februarie 2022, astfel încât să îşi menţină competitivitatea în piaţa europeană de transport.

Pe de altă parte, UNTRR solicită autorităţilor române „să dea dovadă de maturitate socială şi economică şi să consulte industria de transport rutier internaţional în vederea agreării modului de aplicare a directivei detaşării din februarie 2022, având mereu un ochi asupra modului în care alte ţări din estul Europei vor aplica aceleaşi reguli europene, pentru a ne menţine competitivitatea în piaţa europeană de transport.”

„Autorităţile din România trebuie să înţeleagă că o aplicare în orb a directivei detaşării va conduce la o creştere semnificativă a costurilor firmelor de transport rutier internaţional din România pe piaţa UE şi acestea vor fi eliminate imediat de concurenţă, atâta timp cât transportatorii din alte ţări nu vor înregistra creşteri ale costurilor de aceeaşi magnitudine. Clienţii din Europa de vest nu vor plăti mai mult transportatorilor din România din cauza măsurilor impuse de Guvernul României, atâta timp cât transportatorii din Polonia, Lituania, Ungaria, Bulgaria etc., vor fi mai competitivi doar pentru că guvernele acestora ţin cu industria transporturilor rutiere din ţările lor”, se mai precizează în comunicat.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţarea sa din 1990 și până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Sursa foto: Pexels / Quintin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Vreau și eu să plătesc taxa doar pe salariul minim cum se întâmplă în cazul șoferilor.

  2. Salut
    Treaba cu diurna soferilor, este o pacaleala, atat pentru sofer cat si si pentru stat.
    Afirm ca, 90% dintre soferii de tir care fac curse externe, sunt platiti cu salariul minim, la care, se adauga diurna, la sosirea din cursa.
    Peste ceva vreme, amaratul se va plange ca primeste
    asa pensie mica, daca va fi cazul.

  3. Sa numeasca UNTTR -ul o tara din vest, in care, cuantumul diurnei depaseste de 10 ori salariu minim, transportatorii romani nu au fost niciodata „competitivi” au fost * decât ieftini.