G4Media.ro

Numire controversată la Ministerul Culturii: Cosmin Marcovici, tenorul – sindicalist care în…

Numire controversată la Ministerul Culturii: Cosmin Marcovici, tenorul – sindicalist care în scandalul din 2016 s-a plasat de partea curentului naționalist de la Opera Națională, a fost numit secretar de stat

Tenorul ieșean Cosmin Marcovici, fost lider de sindicat la Opera din Iași, a fost numit secretar de stat la Ministerul Culturii, potrivit unei decizii semnate de premierul Ludovic Orban și publicate în Monitorul Oficial.

Cosmin Marcovici s-a remarcat în spațiul public în 2016, în scandalul xenofob de la Opera Națională din București, când balerina Alina Cojocaru și coregraful Johan Kobborg au fost eliminați din instituție de directorul Tiberiu Soare, iar mulți dintre angajați au strigat ”Afară din țară!”

Într-un comunicat de presă semnat ca șef al sindicatului Operei din Iași, Marcovici s-a plasat la acel moment de partea lui Tiberiu Soare și a scris că ”Suntem stupefiaţi de ceea ce se întâmplă la ONB, iar această «ciumă», din păcate, se poate extinde”.

Mai mult, Marcovici insista că spectacolele și programul Operei Naționale trebuie susținute în limba română, invocând Constituția.

Comunicatul integral al lui Cosmin Marcovici:

Reamintim că, în urma scandalului, Alina Cojocaru și Johan Kobborg au fost îndepărtați de la Opera Bcurești, iar instituția a pierdut zeci de spectacole.

Cosmin Marcovici a absolvit Universitatea de Arte ”George Enescu” şi este tenor la Opera din Iaşi, în acelaşi timp liderul sindicatului instituţiei. În 2004 a fost decorat de președintele Ion Iliescu cu primit medalia „Meritul Cultural” clasa I, Categoria Arta Spectacolului.

Foto: Facebook / Cosmin Marcovici

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Ugh, ce tip sinistru. Bravo, PNL.
    „Afara cu străinii din tara!”, a?
    Dubios..

  2. „Cosmin Marcovici a absolvit Universitatea de Arte ”George Enescu” şi este tenor la Opera din Iaşi, în acelaşi timp liderul sindicatului instituţiei. În 2004 a fost decorat de președintele Ion Iliescu cu primit medalia „Meritul Cultural” clasa I, Categoria Arta Spectacolului.”

    Mare boală este obişnuinţa presei noastre de a ataşa etichete şi de a formula insinuări necinstite. Tocmai pentru meritele ce rezultă din ultimul dvs paragraf, pe care l-am reluat mai sus, sunteţi datori să formulaţi acuzaţii complete şi să argumentaţi judecata de valoare pe care încercaţi să o promovaţi.

    Termenul „controversat” este unul nedemn pentru că nu dă posibilitatea unei apărări punctuale. Cu atât mai mult sunteţi datori să faceţi acest lucru cu cât sunteţi iniţiatorii acestui curent meschin şi laş. Iertaţi!

    • De acord, un om cu naţionalismul ceauşist în creier şi decoraţie acordată de Ilici pe piept nu ar trebui să fie subiect de controversă, situaţia e clară. Ce mai e de dezbătut când citeşti ce-i deversează vidanja dintre urechi:

      „Mai mult, Marcovici insista că spectacolele și programul Operei Naționale trebuie susținute în limba română”

      România, acest minunat tarâm în care avem cocalari manelizaţi în gândire inclusiv pe scena Operei.

  3. Al naibii conservator, trebuia nu mit un lgbtist, de dragul corectitudinii politice… Hai cu marxismul!

    • conservatorii adevarati se rasucesc in mormant cand vad cum tot felul de putoi homofobi si xenofobi se dau drept conservatori. omul nu are nimic de-a face cu doctrina conservatoare. e doar un ignorant

    • Singurii ignoranti sunt din casta lgbtq+ . Ei ignora publicul,arta, profesionalismul dar in rest tot timpul cu mana intinsa sa se dea desi in public sunt doar prietenii lor!

    • Daca te-ai duce mai des pe la Opera ai auzi cat de des se canta in italiana.
      In rest, de elucubratii din astea trumpistoprmiste s-a cam saturat lumea.
      Traiasca Vulvuta Vasilescu !

    • @Volkov cum ies leftiștii (stângiștii) la iveală, ca păduchele în frunte!

  4. Multa nesimțire in acest articol . La opera au venit niste neica nimeni din anglia si au început sa strice toate spectacolele introducând bețivi care vomită si alte anomalii au început sa promoveze manifestările dubioase homosexuale ignorând total ceea ce publicul a dorit sa vadă. Spectacolele deveniseră o mizerie si lumea nu mai venea fiind scârbita de manifestarea așa zis moderna din spectacol.
    Acei nesimțiți străini cereau salariu de 2000 de lire pe luna… in timp ce ai nostrii cu cel ,,minim pe economie,, Li s a făcut acest hatâr desi reprezintă o discrinare a celor români.
    Omul asta a avut dreptate dar nu stiu de unde cuvintele,, controversat ,, sau naționalist când a fi naționalist este cel mai corect lucru fata de acest popor. A nu fi naționalist înseamnă a fi trădător si cumva ostil si dușman fata de acești oameni. Cine nu e naționalist ce e de fapt?

    • OM.
      Ca sa raspund la intrebarea ce esti daca
      NU esti nationalist.
      Poate raspunde cineva sincer la urmatoarea intrebare: cu ce este atat de diferit, eventual superior(aceasta insinueaza, f. perfid, nationalismul, un soi de intaietate, superioritare ca urmare a intamplarii nasterii/ cresterii intr- un loc dat, in cazul de fata Romania) un roman de un albanez, muntenegrean, francez, olandez?
      Cum sa fii mandru(asta chiar nu pot pricepe logic absolut deloc) de o….intamplare, respectiv ca ai cetatenie romana?
      Ai facut, ca om, personal, ai realizat ceva laudabil, prin aceasta imprejurare nascuta din hazard?
      Ar fi romanul mai putin bun francez daca s- ar fi intamplat sa se nasca francez?
      Eu cred ca nu si,de aceea, nicio natie nu e mai „cu mot” decat alta.
      Ce ne deosebeste sunt limba si educatia.
      Doar prima tine de identitate.
      Eu nu pot fi mandra ca sunt roman_ stiu, e o lozinca ce suna super, insa, pt. numele Domnului, e doar o intamplare,_, caci, dupa mine, poti fi mandru de ceva ce realizezi personal ( tu sau cei dragi) ori in echipa cu altii, pt un lucru sau actiune pe care ai dus- o cu bine la capat, dar nu de……rezultatul unui hazard.
      Sunt, insa, atasata de limba romana, de unele locuri care imi sunt dragi si nu mi- as trada tara sau insela/ trata urat semenii, insa nu pt. ca sunt…roman, ci pt. ca am beneficiat de educatie si ma ghidez _ sper sa nu sune prea pompos_dupa valori UNIVERSALE pana la urma. Caci la fel ma comport si cand plec in afara tarii.
      Recunosc ca nu ma dau in vant dupa traditii, superstitii, interdictii( de genul nu speli/ muncesti azi ca e nu stiu ce sarbatoare, nu te apropii sufleteste de un alt om, de o alta confesiune, pt ca, istoric vorbind, eventual s- au „paruit” cu cel putin 100 de ani in urma etc.), nu cred ca, daca respir aerul curat din Muntii Apuseni, acesta e mai „tare” ca cel din Alpi sau Tatra, nu port, de regula, ie, fota itari, cingatori pt.ca aceste vestminte apartin autenticului rural cu care, tot intamplator, nu am avut prea multe conexiuni si mi se pare o maimutareala din partea mea.
      Daca, intamplator, toate acestea ar fi nationalismul, atunci am trait si voi trai tot timpul in afara lui, dar….intre aceleasi geografice limite.

  5. Din ce-mi amintesc eu, povestea nu era despre naționalism, ci despre niște bani luați aiurea pentru o funcție care nu exista în acte.

  6. Hai ca s-a incins discutia. Love this. Treaba sta asa: in toate teatrele de opera din Romania este jale. Orchestre slabe, cu care dirijorii nu repeta. Instrumentele de 2 lei, probabil de fabricatie romaneasca. De ex viorile de la Reghin au fost dintotdeauna instrumente facute cu materii prime prelucrate ca vai de lume. Din rahat bici nu se poate. Politicul acapareaza si artistii ptr ca e mai simplu sa ai de toate de la partid, oricare ar fi el, decat sa impachetezi non stop si sa alergi pe unee ai contracte in teatre mari unde nu exista favoritisme ptr incompetenti.
    A se vedea povestile chiar si ale Angelei Gheorghiu, desi ea a fugit mancand pamantul dupa ce talentul ei debordant nu conta in fatza hachitelor securiste ale Artei Florescu.
    A se vedea si spusele Anitei Hartig, tratata cu spatele la opera din Cluj desi avea roluri mici, dar vocea se vede si daca esti la cor.
    La ONB in 2016 a fost o rusine nationala cand toti lenesii care traiau fie din numele parintilor fie din proptele politice au gonit doi prim solisti la ansamblul de balet. Unul era Alina Cojocaru, prim solista la Royal Opera House. De rahat, nu? Neica nimeni cum spune un comentator? Protestul puturosilor a fost rapid rezolvat de maestrul emerit al eschiveloe, Vasile Dancu, vicepremier.
    La opera e jale in continuare, o optiune solida e sa te uiti la Mezzo la ceva ca lumea unde poti vedea tradatori de tzara ca George Petean, Elena Mosuc, Anita Hartig si mai scriu multi daca vreti.
    E povestea tuturor marilor nume care au avut cariere stralucite. Unii din ei, pe vremea comunista, au dat cu subsemnatul la greu si au facut mari mizerii. Altii au fscut cunostinta cu Securitate din primii ani ai prezentei sovietice in Romania.
    Marcovici e un tenoras de 2 lei, recompensat ptr cine stie ce.

    • Huo, neomarxisto care eşti, cum îndrăzneşti sa expui fapte şi nume şi să ai habar despre subiect în faţa postacilor vadimişti de pe luju?
      Păi ce, nu ţi-e ruşine să vezi beţivi pe scenă urlând LIBIAMO, libiamo ne’lieti calici?

  7. Intelectualii se ceartă pentru că lasă nedefinite cuvintele. Eşti naţionalistă şi dacă ai doleanţe să umpli cârnaţi de Pleşcoi tocând carne locală, nu de import.

  8. Prietene, m-ai amuzat! Ești într-o categorie cu adevărat specială a oamenilor mici la suflet!

    E atât de gravă suferința dumitale încât nu cred să fii conștient de situația în care te regăsești acum!

    În altă ordine de idei, felicitări CM pt activitate! Am omis s-o fac în primul comentariu 🙂

  9. Dle Utzu, poate ne faceți safteaua și interpretați dvs acel comunicat scris și semnat de dl Marcovici. Chiar sunt curios până unde puteți merge cu negarea.