G4Media.ro

Noua organigramă a Primăriei Timişoara, suspendată de instanţă. Dominic Fritz: S-a favorizat…

Sursa foto: Facebook/ Dominic Fritz

Noua organigramă a Primăriei Timişoara, suspendată de instanţă. Dominic Fritz: S-a favorizat crearea unor moşii administrative, nişte structuri paralele de putere

Hotărârea privind nouă organigramă a Primăriei Timişoara a fost suspendată de judecătorii de la Tribunalul Timiş, anunță News.ro. Instanța a stabilit ca deciziile edilului legate de comasarea unor direcţii şi mutarea unor oameni de pe o funcţie pe alta să fie oprite, până la pronunţarea pe fond asupra legalităţii actului. În replică, edilul Dominic Fritz susține că „doar un mic grup de foşti şefi se opune, de la început şi cu toate forţele, reformării Primăriei”.

Angajaţii nemulţumiţi din cadrul Primăriei Timişoara au reclamat că hotărârea prin care s-a stabilit noua organigramă este nelegală, iar luni Tribunalul Timiş a suspendat-o. Primarul Dominic Fritz şi Consiliul Local pot ataca sentinţa în 5 zile de la comunicare.

Până când lucrurile vor fi tranşate definitiv de către magistraţi, Primăria Timişoara se întoarce la vechea organigramă, iar angajaţii se întorc pe posturile pe care le aveau. „Pe data de 29 septembrie, odată cu alegerea în funcţia de primar, nu a fost victoria mea personală, ci victoria unei idei de reformă, pentru reguli, competenţă şi respect faţă de cetăţeni, în instituţia primăriei. Este o luptă pe care mi-am asumat-o şi pe care o port în fiecare zi în primărie, unde o mare majoritate de funcţionari înţelege că administraţia publică nu e un simplu serviciu, ca oricare altul, ci o misiune, în slujba oraşului. Lor le port un mare respect.  Doar un mic grup de foşti şefi se opune, de la început şi cu toate forţele, reformării Primăriei”, a scris Fritz în urma deciziei Tribunalului Timiș, pe pagina sa de Facebook.

”Prin această organigramă creăm responsabilităţi necesare precum managerii de cartier”

Edilul a vorbit și despre ”moşii administrative” create în Primăria Timişoara. „Organigrama Primăriei a fost atât de disfuncţională, încât a favorizat crearea unor moşii administrative, nişte structuri paralele de putere, care nu mai aveau legătură cu nevoile timişorenilor, dezvoltarea oraşului şi care întreţineau clientelismul în jurul instituţiei. Sunt în cercetarea procurorilor cauze de corupţie şi ilegalităţi şi am speranţa că justiţia va face lumină în acestea. Noi am desfăcut aceste structuri paralele de putere din Primărie prin noua organigramă, concepută pe baza priorităţilor strategice ale oraşului şi pentru fluidizarea proceselor interne. Prin această organigramă creăm responsabilităţi necesare precum managerii de cartier, o noua direcţie generala pentru toate investiţiile primăriei, indiferent daca ţin de infrastructură verde sau cea rutieră, sau de atragere de fonduri nerambursabile către Timişoara.  Acest mic grup a contestat-o în instanţă, după ce s-a aliat cu un sindicat care, în 2012, semna un protocol politic de susţinere a USL, în Timişoara. Şi care prosperă din afaceri imobiliare cu apartamente de lux pe litoral”, a mai scris edilul.

Dominic Fritz a mai afirmat că schimbările din primărie sunt reale şi a anunţat că va contesta decizia instanţei.

Prin noua organigramă se desființau 80 de posturi, majoritatea vacante și se angajau 100 de de persoane

Nouă organigramă a primăriei, prezentantă de Dominic Fritz, care prevede tot atâtea posturi câte sunt şi acum în cadrul municipalităţii (644), însă din 27 de direcţii au rămas 17, a intrat în vigoare la începutul lunii august, după ce a fost aprobată în Consiliul Local la jumătatea lunii iunie, scrie News.ro. Aceasta prevedea desfiinţarea a 80 de posturi, majoritatea vacante, şi angajarea altor 100 de oameni. De asemenea, primarul a anunţat 9 poziţii de manageri de cartier şi un post de grădinar şef, acesta din urmă însă nu s-a mai regăsit pe lista finală.

sursa foto: Facebook/ Dominic Fritz

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Progresul este pedepsit cu asprime in Romania, o tara primitiva si multumita de propria salbaticie.

  2. Cum sa isi doreasca astia reforma? :)))
    Fiecare angajat al Primariei vine cu minin 10 rude angajate prin toate formele de Administratie Publica, MINIM.
    Cunosc personal caz la Apele Romane, Valcea. Un intreg neam lucreaza acolo pe fel si fel de functii incepand de la 3500 RON/luna desi nu au nicio competenta.

    • Un întreg neam parazitează niște funcții, nu lucrează, că nu se pricep la nimic. Asta e problema in toată țara, corupția și incompetența.

  3. Fritz a intrat in tabara habarnistilor, care se cred reformatori….bai tata, un act normativ, inainte de a fi aprobat, trebuie dezbatere publica, comisia paritara era obligatoriu sa o consulti, …..acum e suspendata, dar la judecata de fond, va fi anulata…..reforma nu se face din considerente personale, sa dam pe unu afara…se face strict pe motive de eficienta…pe care unde o vezi?…tai 80 de posturi, dar infiintez alte 100…E un deja vu…Catu a facut la fel la Ministerul de finante, in 3 procese separate, a pierdut cu brio, HG-ul a fost anulat….si exemplele pot continua
    Codul administrativ acorda ceva protectie functionarilor, la fel si codul muncii…legea privind tehnica legislativa impune niste etape in elaborarea actelor normative….mai e si principiul securitatii juridice, prevazut in TFUE si Constitutie…dar politicienii lui peste prajit ignora legile tarii, se cred zmei…nu exista, in drept, principiul asta…”ca asa vreau eu”…..Reformele sunt necesare peste tot, sunt unii eterni in functii, aia de tin piciorul pe frana, dar legea nu e facultativa…pornirile reformatoare ale tuturor politicienilor, din ultimii 30 de ani, au creat un stufaris legislativ monstruos…pe la ministere sunt sute de ordine in vigoare care se bat cap in cap, unele adauga la lege…ceea ce nu e ok….Reforma adevarata in justitie e asanarea legislatiei….si legile bune, in proiect, sunt ciuntite in parlament sau prin OUG…..vezi codurile penale…..Consiliu legislativ are un rol clar, prevazut de constitutie, dar avizul lor e consultativ…aici, legiuitorul ar trebui sa se gandeasca

    • Pe mine ma surprinde ca nu se aduce vorba si despre ANFP in stire. Au niste psihologi buni sa-i trimita de urgenta?
      Ce e de notat ca toti (si primarul) au depus un juramant.
      Locurile de munca le sunt garantate, salariile la fel, de treaba cand se apuca?

    • Legea e facuta special pentrua permite tergiversarea oricarei concedieri. Daca e sa astepti comisia paritara (adica jumatate alcatuita din sindicalisti) sa decida concedierea unui angajat, poti sa astepti mult si bine. Poti avea un angajat care sa stea 100% din timp uitandu-se pe facebook, ca nu ai ce sa-i faci, daca omul stie cum sa puna problema.
      Oricum, suspendarea organizarii s-a facut pana la pronuntarea pe fond cu privire la legalitatea ai. Nu inseamna ca e ilegala, doar ca se judeca. Si se judeca, si se judeca.
      Ne trebuie o lege prin care un functionar sa fie evaluat cu un set de criterii clare, pe care sa nu le poata manipula nici angajatul, nici angajatorul. De ex numarul de dosare finalizate comparat cu o norma universala sau cu performantele colegilor, media timpului de rezolvare (peste sau sub termenul legal sau performanta colegiol), numarul de probleme gasite ulterior pe lantul administrativ (dosarul e necesar la o alta institutie, dar e intaors cu probleme imputabile functionarului initial).
      Legea ar trebui sa permita concedierea celor care sunt cu performantele mult sub media colegilor sau sub norme.
      Imi pare o aberatie sa nu poti concedia un functionar pe motivul ca a castigat corect un concurs. Da, si? Daca nu face fata ramanem cu el atarnand in functie?

    • Ma uit la cei din Politia Locala, au parte de un curs de 3 luni si gata, o comisie a primariei stabileste ca sunt apti de munca. O fi avand perioada de proba? Apoi ii mai verifica cineva ca isi fac treaba? E vorba de sute de angajati in fiecare primarie (mai mare).

      Pe mine nu functionarii care semneaza acte zi de zi ma ingrijoreaza ci cei care au rol de control si munca de teren.

    • Si Denimic e tot un habarnist. Ii vedem si noi diploma? Vedem si noi ceva facut de manutele lui alea delicate? Ceva dovada ca a muncit vreodata „pe bune”?

    • @Goe, partidul USR PLUS e garantul. ce ai cu primarul? a fost ales – e perfect asa cum e el.
      ai ceva de comentat – hai cu noi… dar tie iti place acolo in America

    • @Dragos: eu am o meserie, am diplome pe bune si munca reala la companii ale caror produse le folosedti. N-am ce cauta printre impostori. Pe unul ca droola nu l-as chema la un interview cu tot UoT-ul nici daca mi-ar crapa buza pentru un developer. Sr vede impostura de la 9500 km.!

    • BTW, cu ce garanteaza partidul? Cu gargara de pe siteul lor? Cu competenta, cand un geolog se ocupa de IT si un ITist de Transporturi? Cu „cinstea” delatorului droola? De cate concursuri de angajare la MT ai auzit pentru liota aia de secretari de stat si consilieri fara vreo pregatire in domeniu?
      Daca un politician wannabe nu imi arata minimum 10 ani de munca reala, verificabil, poate sa f… off! ONGurile aka organizatii de neispraviti gargaragii nu se pun. Acolo faci ce vrei, cand vrei si nu te trage nimeni de raspundere!

  4. Nu te lasa Dominic. Stiu, nu e usor cu tăietorii de frunze la câini, dar se poate. Azi în Timișoara mâine în toată țara.

  5. „Prin noua organigramă se desființau 80 de posturi, majoritatea vacante și se angajau 100 de de persoane”
    +100 de angajați, pentru că se desființau posturi vacante. Unde este reforma ?
    Nu prea înțeleg ce face Usr-Plus, asta nu e reformă.

  6. Mai Fritz cum e cu domiciliul….?……mai figurezi pe statele de plata ale serviciilor secrete germane …?..esti doar un alogen…nimic mai mult…asa ca nu iti mai da importanta ca nu e cazul…

  7. G4Media, sa inteleg ca sunteti sustinatori USR? Cel putin puneti-le sigla pe frontpage, sa stim si noi!