G4Media.ro

Normele Ministerului Sănătății pentru redeschiderea școlilor: Se introduce regula „1 clasă de…

Foto: INQUAM Photos/ Octav Ganea

Normele Ministerului Sănătății pentru redeschiderea școlilor: Se introduce regula „1 clasă de elevi = 1 sală de clasă” / Responsabili Covid la nivel de unitate, distanță de 1 metru între persoane în cancelarie / Accesul parinților interzis

Școlile trebuie să identifice spațiile de care dispun sau de care ar avea nevoie în plus, înainte de deschidere, iar principiul de urmat este „1 clasă de elevi = 1 sală de clasă”, potrivit normelor privind măsurile sanitare și de protecție în școli, puse în dezbatere de Ministerul Sănătății. Unitățile de învățământ trebuie să urmeze mai multe reguli pentru organizarea accesului în instituție, organizarea claselor, spațiilor comune, curții și a grupurilor sanitare.

Capitolul II al Normelor, referitor la pregătirea unităților de învățământ, prezintă sumar o serie de pași, dar o parte dintre aceștia, ce implică măsuri sanitare și de protecție, sunt detaliați ulterior. Astfel:

“II. Pregătirea unităților de învățământ, înainte de deschidere

a) Evaluarea infrastructurii. Fiecare unitate de învățământ va identifica spațiile de care dispune și care pot fi folosite în procesul de învățământ, precum și un spațiu pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte. Împreună cu autoritățile administrației publice locale pot fi identificate, la nevoie, spații suplimentare, necesare desfășurării procesului educativ;

b) Organizarea spațiilor (sălilor de clasă), cu așezarea băncilor astfel încât să se asigure distanțarea fizică de 1 metru între elevi sau dotarea băncilor cu separator în situația în care distanțarea fizică nu poate fi asigurată;

c) Stabilirea circuitelor funcționale;

d) Organizarea spațiilor de recreere;

e) Evaluarea necesarului de resurse umane;

f) Asigurarea materialelor de curățenie, igienă și dezinfecție;

g) Asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecție pentru elevi și personal;

h) Instruirea personalului pentru aplicarea planului de măsuri.”

Următorul capitol prevede măsuri de protecție în școli, în funcție de spații și activități. În continuarea planului de pregătiri pentru deschidere, aceste măsuri includ:

1. Asigurarea coordonării activităților de prevenire a infecției cu SARS-CoV-2

Conducerea unității de învățământ va desemna un responsabil, dintre angajații unității de învățământ, care coordonează activitățile de prevenire a infecției cu SARS-CoV-2 la nivelul unității. Acesta va fi în permanentă legătură cu personalul medico-sanitar, cu reprezentanții Inspectoratelor Școlare Județene / al municipiului București, ai Direcțiilor de Sănătate Publică, ai Autorităților Publice Locale și ai CJCCI, respectiv CMBCCI.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Cu totii stim haosul organizatoric din sistemul bugetar… Si ca toate „masurile” vor fi apa de ploaie. Ne asteapta 2500 de infectari pe zi, toate evitabile, daca nu ar decide niste fosile in locul nostru… fosile care nu stiu sa foloseasca un smartphone si nici nu vor sa stie.

  2. Aberatii!
    Transmisia comunitară a infectiei va fi exponențială!
    După ce toata vara hoardele de elevi s-au pupat, jucat fara nicio respectare a distantarii sociale, acum vine D-na Pepsiglas& Minister& DSP sa pornească scoala.
    Poate la tara unde sunt 30 sau 50 de elevi / scoala sau in Koreea unde regulilile regimului sunt severe.
    Aici sunt codri verzi de brad
    Si câmpuri de mătase,
    Si Ministri iresponsabili
    Si Părinți care abia asteapta sa-si ejecteze odraslele de acasa,
    Si elevi care vor sa socializeaza cu orice pret, nicidecum sa învețe.
    Asa ca Online e solutia!
    Pentru prevenirea infectarii!
    Sau daca elevii vor da alarme false la 112 ca s-au infectat bla, bla..
    Evident si alte Teribilisme.

    • E evident că ești paralel cu copiii și cu tot ce are legătură cu ei. Hai să fim serioși, să ții copiii în casă le este și mai dăunător decât adulților, în plus cine o să vrea să stea cu copiii pe cap obligatoriu și să primească doar 75% din salariu? Mai ales când vine vorba de cei mici, de sub 10 ani, în majoritatea cazurilor acei copii sunt un coșmar când sunt ținuți acasă, crede-mă, am avut această experiență timp de 3 luni și numai bine n-a fost, în timp ce la adolescenți stresul e mai mic pentru noi, dar mai mare pentru ei, pentru că prietenii și colegii sunt foarte importanți pentru ei. Nu toți sunt cum ai zis tu, să nu învețe. Mulți învață, problema e că să înveți in sistemul romanesc nu e foarte plăcut, așa că dacă le ei socializarea, partea „bună” din a merge la școală, rămân cu partea „rea”, adică cu tocitul inutil de mult la materii care pe cei mai mulți nu îi vor ajuta prea mult in viața de adult. Pe deasupra, mai există și familii monoparentale, unde un singur părinte e nevoit să se ocupe de unul sau mai mulți copii, la familiile astea cine se gândește? Că doar rata divorțurilor e de 40%… Așa că ține-ți tu odraslele acasă, eu pe ale mele le trimit la școală. Nu îmi fac griji, sunt capabili să respecte regulile și nu vor păți nimic dacă le respectă. Chiar dacă s-ar îmbolnăvi, pentru ei ar fi o biată gripă, dacă îi ținem departe de bunici sau de alți oameni din categoriile de risc nu va muri nimeni.

  3. s-a bifat rezolvarea problemei deschiderii scolilor in buna traditie comunista, pe hartie. documentul nu are nici o legatura cu realitatea de pe teren si nici nu e aplicabil in reaitate. dar nu asta intereseaza, ci aparenta actiunii pt a perpetua existenta unui sistem aberant destinat sa serveasca interesele particulare ale celor implicati – politicul, administratie, sindicate, profesori – pe seama generatiilor de elevi pierdute ‘pe ogorul pedagogic’.