G4Media.ro

Nicuşor Dan spune că măsurile propuse de Firea vor avea un impact…

Nicuşor Dan spune că măsurile propuse de Firea vor avea un impact nesemnificativ asupra traficului Bucureşti / Fostul președinte USR explică de ce respectivele taxe ar încălca jurisprundeța Curții Europene de Justiție și Constituția

Deputatul independent Nicuşor Dan consideră că măsurile propuse de primarul general Gabriela Firea privind interzicerea maşinilor poluante în centrul Capitalei vor avea un impact nesemnificativ asupra traficului şi a poluării.

„După trei ani, Firea descoperă că Bucureştiul este poluat şi supraaglomerat. Măsurile propuse azi sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atât asupra traficului, cât şi asupra poluării. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului şi a poluării sunt şoseaua de centură, parcările park and ride, o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot oraşul, un adevărat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul în comun. Din păcate, pe niciuna din aceste componente esenţiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil”, a scris deputatul de Bucureşti, miercuri, pe Facebook.

Ulterior, Nicușor Dan a revenit cu o nouă postare în care a explicat că taxele propuse de Gabriela Firea ar încălca jurisprudența Curții Europene de Justiție și Constituția României.

Explicațiile lui Nicușor Dan:

Măsura de a taxa diferențiat mașinile înmatriculate în afara Bucureștiului și Ilfovului încalcă Constituția și practica CJUE. Lansarea proiectului în spațiul public fără această minimă verificare dovedește încă o dată incompetența administrației Firea.

Printr-o decizie din 2019, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a contatat că intenția Germaniei de a introduce o taxă de utilizare a autostrăzilor doar pentru cetățenii străini încalcă dreptul european.

De asemenea, printr-o decizie din 2010, Curtea de Apel București a decis că taxa instituită de primarul Mazăre pentru intrarea în stațiunea Mamaia încalcă Constituția României.

În decizia din 2019, CJUE a reținut că taxarea doar a cetățenilor străini încalcă dreptul la libera circulație, principiul nediscriminării și libera circulație a mărfurilor și serviciilor (căci mărfurile și serviciile străine ar deveni mai scumpe).

În decizia din 2010, Curtea de Apel București a reținut că decizia autorităților din Constanța încalcă principiul nediscriminării prevăzut în Constituție.

În plus, conform art 53 din Constituție, orice limitare a dreptului la libera circulație se poate face doar prin lege, nu prin decizie a autorității locale. De exemplu, taxa de pod de la Cernavodă este prevăzută de OG 15/2002, cu valoare de lege.

Primarul general Gabriela Firea a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov.

De asemenea, nu va fi permis accesul în zona centrală pentru maşinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2.

Mașinile cu norma de poluare Euro 3 vor avea acces în zona centrală doar dacă vor plăti o taxă de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.

Proiectul ar urma să fie supus votului Consiliului General al Capitalei în luna septembrie, iar dacă va fi adoptat va intra în vigoare din ianuarie 2020.

Citește integral: Gabriela Firea propune interzicerea intrării în centrul Capitalei a mașinilor sub Euro 3 / Autoturismele neînmatriculate în București sau Ilfov vor trebui să plătească o taxă de intrare în oraș

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Oare? Dacă orice mașină din provincie care aprovizionează pe miticii din Capitala Roșie trebuie să plătească o vignetă de 1900 lei, nu cumva se va produce nițică inflație, bei Nicușorule? Și dacă alte municipii la fel de roșii ca al miticilor, vor introduce o vignetă pentru tranzitare, oare cum va fi Nicușorule? Măsura e TÂMPITĂ rău, chiar și pentru locuitorii municipiului pezedist numit Buc. care au mașini înmatriculate în alte localități (1900 lei e pentru unii cam salariul net pe o lună)

  2. E ABUZ băi tată băi! Madam firea a început s-o dea de gard! Bucureștiul deasupra tuturor! I-auzi la ea! Parohia ei Bucuresti poate fi tratată diferit de ceilalți cetățeni! Hai că lumea dă primăria în judecată cu tot OXYGEN ul B sau C. DISCRIMINARE! Auzi la ea! Pune fă garduri cu sârmă ghimpată la intrare. Ăstia din PSD sunteți duși cu pluta!

  3. Masurile propuse nu au nici măcar fundament:
    Cea mai mare parte a pulberilor eliminate în atmosfera are ca sursa șantierele de construcții.
    În plus este dovedit că in condiții de trafic real automobilele euro 6 poluează la fel de mult ca cele euro2.

    • Pe principiul unde dai si unde crapa, efectul pozitiv al masurilor ar putea fi un numar crescut de masini inregistrate in Bucuresti, deci mai multe taxe la impozitul local (nu ca s-ar face ceva util cu banii).

      In plus, daca pe d-na primar ar fi interesat-o reducerea poluarii, ar fi respectat legea si n-ar mai fi dat autorizatii de constructie pe spatiul verde, ala putin care a mai ramas.

    • hai s-o lasam ca macane! poluarea nu e de la pulberile de la santierele de constructii, ci de la masini. pulberile sunt una, si noxele de la masini cu totul alta.

    • @andrei:
      Te invit la o plimbare in zona Orhideea / Politehnica/ Lujerului. Lustruiește pantofii la plecare și apoi vezi cat praf ai colecta pe ei la terminarea plimbării. Și gândește-te că praful ăla de poate depune și în plămânii tai, nu numai pe pantofi.
      Așa că hipsterisme dintr-astea gen să moară mașinile trăiască trotinetele sunt doar că să ia toapa mai multe voturi de la tineri (frumoși și liberi)

  4. Masurile lui Firea sunt inaplicabile. De unde pana unde este centrul capitalei? Cum identificam masinile cu norma sub Eur3 de celalte?
    Plata nu se va putea face online, te vor pune sa mergi cu chitanta in geam etc.etc.

    • Esti cumva IT-ist? 🙂 Nu de alta dar ai identificat o gramada de amanunte-problema pe tema asta :). Firea oricum nu s-a gandit la nimic din toate astea.

      As mai adauga: neavand niciun fel de organizare, cum implementeaza in 2-3 luni proiectul asta. Infiinteaza vreo companie municipala noua?

    • inelele sunt delimitate prin lege, daca le cauti sigur le gasesti, zona 0, inelul 1 etc.
      cum identifici si cum platesti nu stiu sa raspund, si eu tot asta ma intrebam. dar avem cazul Germaniei unde s-a facut la fel in marile orase si aia cumva au rezolvat problema (de aia vezi masini din afara cu acel 4 pe verde in geam, alea au dreptul sa ajunga in centru, dar cele sub euro 4 nu pot primi din start acel abtibild verde), deci daca chiar s-ar vrea, s-ar face. dar nu se vrea, e o masura populista cu impact zero si aruncata ca sa zica si tanti firea ceva. sa nu uitam ca exista.

    • @andrei
      Dar unde te crezi? La germania?
      Acolo e o traditie de 2000 de ani de lege. Acum apare natural ca cetateanul sa respecte legea iar cand nu o respecta sa fie sanctionat.
      Si in afara de sanctiunea legii poti sa vezi cum esti privit de ceilalti cetateni care asteapta verdele, cand treci tu pe rosu.
      Nu ca te-ar calca neaparat vreo masina, dar daca e rosu e rosu. Trebuie sa fie ceva atat de important sa nu astepti un minut…
      Gheorghe zice: bai fritz tu esti prost?

  5. D aia a zburat din partid si e sef domnu Barni! Mucusor habar n-are, pe Eco, nimic! Felicitari doamnei Firea si noua, ca ne gandim la sanatatea tarisoarei, plus taxam cocalarii cu bmwu de bulgaria!

  6. accesul in zona centrala sa fie taxata indiferent de norma EUR ptr cei care nu locuiesc in zona centrala. Se practica cu succes la LOndra, necesita un sist de supravegehre video cu recunoasterea numar inmatriculare, amplasat pe absolut toate stradutele adiacente inelului circular prin care s epoate intra / iesi din zona centrala. Zona centrala ar putea fi definita de inelul Viilor, Tineretului, MIhai Bravu, Stefan Cel Mare, Titulescu, Bsaarab, Razoare, Progresului… Asta ar reduce trafic, daca taxa e de 2o lei/zi

  7. Vai ce-mi place cand cineva arunca cu cacat in Firea. Nu conteaza ca e o masura buna sau proasta, un Muie PSD e bine venit intotdeauna.

  8. Sunt bucureștean, as putea spune ca nu mă vizează deci nu mă interesează, dar:
    1. Să mă aștept ca bucureștean că voi plăti și eu când voi merge la Cluj, Oradea, Alba, Brașov 10 lei sau 100 lei (că acolo merita) și . .na eu sunt bucurestean = deci sunt bogat . .
    2. Cei 10 lei îi primesc eu in mana? clar nu, deci 10 lei pentru o primărie care nu e capabilă să faca nik
    3. Ne enclavizam? Suntem noi bucureștenii și restul lumii, cum arătam respect restului tarii care nu are nici o vina că instituțiile de conducere sunt aici . .
    4. In afară de TR, OT, GR, CL, CT, PH nu prea vad prin oraș, avem ceva cu ei ?!?

    PS: cum doar psd-isti gandesc astfel de taxe de enclavizare, vezi Mazăre Constanta.

  9. Sa.mi dea 2500 euro pentru omasina noua si o duc la remat pe batrana dacie

    • mentalitate de asistat social retrograd, poti face un imprumut sau poti circula cu transportul in comun ca nu e musai sa avem toti masini daca nu ne permitem

  10. Este obligatoriu că restul României să aplice represalii prin introducerea unor viniete care vor trebui plătite de către mașinile din București. Doamna Firea a declanșat un război cu România.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.