G4Media.ro

NewJeans: Controversa care zguduie lumea K-pop / Cum a ajuns grupul celor…

Sursa Foto: Facebook/ New Jeans

NewJeans: Controversa care zguduie lumea K-pop / Cum a ajuns grupul celor cinci fete din Coreea de Sud prins în luptele interne dintr-o casă de discuri

Acuzații de plagiat, o conferință de presă emoționantă, fani confuzi – cea mai recentă controversă care zguduie lumea K-pop are de toate, transmite BBC.

În centrul tuturor – grupul popular NewJeans, femeia care este directorul lor de creație și una dintre cele mai mari și mai influente case de discuri din Coreea de Sud.

Lupta intestină dintre Hybe, gigantul din domeniul divertismentului care a stat la baza succesului trupei BTS, și șefa filialei sale, Ador, a cuprins țara de câteva zile.

Tensiunea a atins punctul culminant joi, când Min Hee-jin, CEO al Ador, a susținut o conferință de presă de două ore în care a plâns de mai multe ori și a folosit un limbaj înjurător.

„Nu eu am trădat Hybe, ci Hybe este cea care m-a trădat pe mine”, a spus veterana K-pop în cadrul evenimentului transmis în direct.

„Nu știu ce credeți voi, dar am vrut să mă concentrez pe NewJeans”.

Cine sunt NewJeans?

Format de Ador în 2022, NewJeans este un grup de fete format din cinci membre – Minji, Hanni, Danielle, Haerin și Hyein – ale căror vârste variază între 16 și 20 de ani.

Muzica lor, care a fost descrisă de critici ca fiind o fuziune a sunetelor R&B de școală veche ale unor trupe precum TLC cu melodii jucăușe, a atras atenția lumii K-pop și nu numai.

Primul lor single, Attention, a ajuns pe primul loc în topurile coreene imediat după debutul lor din iulie. Iar melodia lor de succes SuperShy a intrat în mai multe liste cu „cele mai bune ale anului” la sfârșitul anului 2023, inclusiv în cele întocmite de Rolling Stone, NME și Billboard Magazine.




Grupul a cultivat un număr mare de fani – contul său oficial de Instagram are aproape 12 milioane de urmăritori. De asemenea, ei devin un nou favorit al investitorilor. Grupul și membrii săi au fost numiți ambasadori ai mai multor mărci de modă globale.

În aprilie, au înlocuit chiar și senzația K-pop Blackpink ca imagine a reclamelor consiliului de turism de pe aeroportul Incheon – cel mai mare din Coreea.

Cum a început controversa?

Totul a început luni, când Hybe a anunțat că lansează un audit asupra filialei sale, marca Ador, și a directorilor acesteia, inclusiv a dnei Min. De asemenea, Hybe i-a cerut acesteia să demisioneze.

Hybe, care reprezintă grupuri K-pop masive precum BTS și Seventeen, este cea mai mare firmă de muzică din Coreea de Sud. Ador a fost fondată în 2021 ca o casă de discuri independentă în cadrul companiei, iar NewJeans este singurul grup pe care îl gestionează.

Potrivit presei locale, Hybe a acuzat-o pe doamna Min și pe alții că au complotat pentru a deveni independenți și a prelua controlul asupra casei de discuri, precum și că au divulgat informații confidențiale pentru a atrage investitori.

Dna Min deține o participație de 18% din Ador, iar Hybe deține o participație de 80%. Restul de 2% este deținut de alți directori de top din Ador.

Dna Min a negat acuzațiile și îl acuzase pe Hybe că a lansat un alt grup de fete Illit care copia muzica și aspectul NewJeans.

Care sunt ultimele noutăți?

Înainte de conferința de presă foarte așteptată a doamnei Min de joi, Hybe a declarat presei că o va denunța pe doamna Min la poliție pentru „abuz de încredere și alte acuzații conexe”. Compania a declarat vineri că plângerea a fost depusă.

Compania a mai spus că va continua să ofere sprijin mental și emoțional atent pentru NewJeans.

La conferința de presă, dna Min a contestat din nou versiunea lui Hybe și a repetat acuzațiile sale anterioare.

Ea a vorbit, de asemenea, despre diferențele creative cu Hybe și a negat acuzațiile potrivit cărora ar fi spus că BTS ar fi copiat NewJeans.

Cum reacționează fanii K-pop?

Aparent, fiecare întorsătură de situație a făcut titlurile ziarelor de știri din Coreea de Sud și ale fluxurilor de socializare ale fanilor K-pop.

În timp ce atât Hybe, cât și Min Hee-jin au subliniat că prioritatea lor este de a proteja NewJeans, fanii sunt, pe bună dreptate, îngrijorați de idolii lor, care au păstrat tăcerea în legătură cu această dispută.

„Rezistă NewJeans! Indiferent ce se întâmplă, Iepurașii [numele fan clubului] sunt și vor fi mereu alături de tine”, se arată într-un comentariu de top sub postarea de luni de pe IG a grupului.

Fanii par, de asemenea, să fie divizați.

„Te iubesc, NewJeans. Vă rog să nu o urmați pe Min Hee-jin și să vă reveniți fără probleme”, se arată într-un comentariu apreciat de peste 900 de ori.

„Voi proteja absolut NewJeans și pe CEO Min!”, spune un alt comentariu apreciat de 700 de ori.

Publicul coreean a urmărit, de asemenea, cu atenție situația. Conferința de presă a fost transmisă pe toate cele trei mari posturi de televiziune și pe YouTube. Cămașa și șapca pe care le-a purtat pentru a se adresa presei s-au vândut în aceeași zi.

Mulți se raportează la situație, deoarece o văd ca pe un exemplu de conflict la locul de muncă, și unul cu un unghi de vedere al dinamicii de gen.

Acțiunile Hybe au scăzut vineri cu aproape 5%, iar săptămâna aceasta au scăzut cu aproape 15%.

Ce s-ar putea întâmpla în continuare?

Nu este imediat clar ce va face fiecare parte în continuare. Dar multe publicații locale speculează că este probabil ca problema să fie adusă în instanță.

În cadrul conferinței de presă, dna Min a declarat că dorește să dea în judecată Hybe pentru daune.

Hybe a solicitat o adunare a acționarilor de la Ador pentru a o concedia pe dna Min, potrivit rapoartelor locale. Dar mulți cred că este puțin probabil ca acest lucru să se întâmple, având în vedere opoziția dnei Min și a echipei sale. În acest caz, Hybe va trebui să se adreseze instanței pentru a obține permisiunea de a organiza o adunare urgentă a acționarilor, ceea ce poate dura până la două luni.

NewJeans nu a abordat disputa în curs de desfășurare. Dar ei nu vor dispărea din ochii publicului. Grupul a dezvăluit deja că își va lansa noul single dublu How Sweet în luna mai. Ei au început să lanseze imagini teaser pentru acesta vineri.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...