G4Media.ro

Moldova vrea o rută feroviară Odesa-Chișinău-Iași pe ecartament de tip european

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Stimati G$media, In Ucraina si Moldova ecartamentul este de 152 mm iar in Romania de 1432, deci invers de cum spuneti voi, articolul acesta este partial fake news!

    • Si noi cai ferate cu ecartament european intre localitatile: Iasi si Balti, Husi (Vaslui) si Chisinau, Galati si Tighina prin Cahul, intre Suceava si Cernauti.
      Liniile vor micsora durata si distanta intre orase si tari, vor fi trenuri mai folosite decat in prezent.

    • 152mm!?…

  2. Greșit. In fostul spațiu sovietic se utilizează un ecartament mai lat, in timp ce România folosește ecartamentul normal.

  3. Articolul scrie acum că Moldova și Ucraina sunt pe ecartament îngust, iar noi pe ecartament larg. E invers: Moldova și Ucraina sunt pe ecartament larg, iar noi suntem pe ecartament standard, ca mare parte din Europa (excepție peninsula Iberică, care are un ecartament și mai larg ca cel sovietic).

  4. Dupa 28 iunie 1940 statul sovietic a schimbat ecartamentul din Basarabia mintenaș.
    După 22 iunie 1941 statul român, în condiții de război, a reușit să reintroducă ecartamentul european.
    Azi e nevoie de vreo 20 de ani pentru operatiunea similară.

  5. Dupa ruta, se pare ca va trece prin Transnistria. Daca e asa, atunci e mai complicat, si un acord intre RM, Ucraina si Romania nu e suficient.

    • Ruta nu va trece prin transnistria ci prin ocnita. În momentul actual trenurile din Chișinău nu circula prin transnistria. Aceasta măsură s-a luat după razboiul din transnistria.