G4Media.ro

Moldova, fără bani pentru autostradă în buget: ”Acțiune inconștientă și umilitoare a…

Moldova, fără bani pentru autostradă în buget: ”Acțiune inconștientă și umilitoare a Guvernului Dăncilă-Dragnea-Vâlcov” / CNAIR, reacție rapidă: Sunt bani, a fost o eroare în document

Asociațiile Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Împreună pentru A8 și Moldova Vrea Autostradă critică dur într-un comunicat comun de presă proiectul de buget pentru 2019 prezentat de guvern și reclamă lipsa alocărilor pentru Autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș.

”Alocarea bugetară pentru acest proiect este zero. O nouă acțiune sfidătoare a Guvernului la adresa Moldovei”, arată cele trei organizații în comunicatul citat, amintind că legea votată în Parlament anul trecut pentru prioritizarea A8 cere guvernului alocare bugetară anuală.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat, pentru G4Media.ro, că există bani alocați anul acesta pentru A8 și că a fost vorba inițial de o eroare în document care a fost rectificată. “Pentru Autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș, sunt prinse în proiectul de buget credite bugetare în valoare de 9 mil lei și credite de angajament în valoare de 37 milioane de lei”, a declarat Alin Șerbănescu.

Comunicatul integral al Asociațiilor Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Împreună pentru A8 și Moldova Vrea Autostradă:

Construcția Bugetului Național pe anul 2019, anunțat astăzi, confirmă temerile repetate public de către asociațiile civice ce luptă pentru realizarea de infrastructură mare în regiune: ignoră cu desăvârșire o urgență regională și națională, Autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș.

Alocarea bugetară pentru acest proiect este zero.

Masterplanul General de Transport al României (MPGTR) și Legea privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Unirii, Iaşi-Târgu Mureş, ultima adoptată la sfârșitul anului trecut în urma unui lung șir de proteste publice, acțiuni de stradă și presiuni ale societății civile din Moldova, nu au contat absolut deloc în structura bugetară pentru anul în curs.

Guvernul Dăncilă-Dragnea-Vâlcov a ales să continue apăsat șirul de gesturi sfidătoare la adresa a peste patru milioane de români, locuitori ai regiunii, care consideră conexiunea urgentă cu Vestul ca fiind condiția esențială pentru anularea subdezvoltării.

Lipsa alocării bugetare amână pe termen nedefinit sau chiar anulează șansa Moldovei – o zonă cu rată de emigrare de 25%, în pericol major de colaps demografic – de a-și regăsi drumul spre bunăstare.

Această acțiune a Guvernului Dăncilă-Dragnea-Vâlcov, inconștientă și umilitoare, este pe deplin antinațională și poate genera grave dezechilibre sociale.

Asociațiile ce promovează construirea de autostrăzi în Moldova protestează împotriva actualei construcții bugetare și cere imperativ amendarea actualului proiect și alocarea resurselor financiare necesare pentru pornirea lucrărilor.

Construirea urgentă a Autostrăzii A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș este categoric și fără tăgadă o problemă de siguranță națională!

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

38 comentarii

  1. cum cu 25% crestere economica in ultimii doi ani? si nu gasec ei niste maruntis?

  2. Unde sunt PSD-istii Moldoveni?
    Oriunde ati fi: Nesimtitilor! Tradatorilor! Lichelelor! Sunteti ultimii oameni. Meritati zero respect.

    • ca moldovean, vin cu o completare:
      Oriunde ati fi PSD-istiilor din ROMANIA: …..
      sa nu ne amagim ca PSD-istul de Ardeal sau Oltean e mai de soi decat ala Moldovean
      PSD-istul de ROMANIA e un jeg de tradator prin nastere
      la fel ca si ALDE-istul sau UDRM-istul sau PMP-istul .. toti s-au perindat si nu fac nimic

      as vrea sa stiu PSD-istii aia de au votat legea cu autostrada nu se duc acum peste Valcov-tablouri-in-pereti sa il intrebe : ba noi de ce am votat legea aia?

      binenteles e o intrebare naiva, pentru ca toate de mai sus ..

    • Andrei, de PSD-istii din Ardeal sa se ocupe Ardelenii din circumscriptiile electorale respective, iar de PSD-istii olteni sa se ocupe Oltenii etc. Pe mine ma intereseaza in primul rand PSD-istii Moldoveni pentru ca aici este vorba de Moldova in primul rand. Cand voi vedea ca autostrada este facuta toata in Moldova si a ramas de facut partea de la Carpati la Targu Mures si mai departe la Oradea, ma voi ocupa si de PSD-istii Moldoveni si de cei Ardeleni din judetele Harghita, Mures, Cluj si Bihor.

  3. Este o lectie data populatiei din Moldova.
    Sa inteleaga ca sint tinuti in subdezvoltare pentru ca totdeauna au fost doar o sursa de voturi pentru PSD. Daca veti continua sa votati ca pina acum, veti fi sfidati in continuare….

    • ca moldovean am o completare, dar daca retii cam toata tara a fost rosie de ciuma, si tind sa cred ca oltenia cam intrece la subdezlvotare si prostie moldova, uite ce lideri au venit, macar din moldova au mai emigrat in ardeal/banat .. si mai ridica si acolo nivelul de civilizatie ( vedeti cati moldoveni sunt in IT in cluj, timisoara, bucuresti)

  4. Votaţi psd.
    După vot, mai vedem, mai căutăm, mai socotim, mai amânăm …

  5. Moldova nu si-a dorit niciodata autostrada.

    • Postac scarbos!

  6. de ce am avea nevoie de autostrazi, cand noi in ca folosim caruta ??? Mie in convine, fara autostrazi !!!

    • Postac scarbos! Sa fiti ai dracului de postaci nenorociti, si voi, si psd-draknea, alde si udmr! Sa nu mai ajungeti la butoane in tara asta 100 de ani!

    • Asistat n-a fost in viata lui intr-un oras cu mai mult de 10000 de locuitori. E prost si se preface ca e fericit, dar e invidios pe cei destepti si prosperi.

    • tot noi vom ajunge , ca romanu e prost de da in gropi, si tot cu hotii o sa voteze. nu va faceti mari iluzii

  7. “Votul e o magie exceptionala, care transforma boul in ministru”
    Fripturistii si pupezele au ajuns sa ne conduca pe pe votul “prostimii” , in timp ce “desteptii” au stat la caldura, pe net!. Romania isi merita soarta!
    Dupa 100 de ani de experiente nefericite, poate e timpul ca Transilvania sa plece…

    • unde sa plece ma ? la dracu ? he he

    • Poate ca ar fi timpul ca Moldova, Transilvania, Oltenia si Dobrogea sa plece sa faca impreuna alta tara (poate la aia ar vrea si Basarabenii sa adere, ca la asta condusa de Bucurestenii care treateaza pe toti ca „privinciali”, se vede ca nu vor).

      Iar daca se gandesc bine poate chiar si Muntenii, sau o parte din ei (mai ales judetele montane, cele din Baragan si partea aia buna si speciala din Bucuresteni – cei care ies la proteste), ar putea veni si ei in Noua Romanie de secol 21 si sa-i lase pe Bucurestenii turciti & Co in mocirla lor.

    • In primul rand, daca ma iei cu “ma” si ma uit pe gramatica ta, pariez ca ai la fel de multe clase ca trenul!
      In al doilea rand, departe de pepiniera de valori din Teleorman sau de politicienii atotstiutori din Moldova, care au falimentat tot, dar sunt alesi orbeste!
      So, shut the fuck up!!!

    • In primul rand, daca ma iei cu “ma” si ma uit pe gramatica ta, pariez ca ai la fel de multe clase ca trenul!
      In al doilea rand, departe de pepiniera de valori din Teleorman sau de politicienii atotstiutori din Moldova, care au falimentat tot, dar sunt alesi orbeste!
      So, shut the fuck up!

    • Ioane, cand a fost ultima oara cand ti-ai facut un control oftalmologic ? Sau poate ca ai memoria scurta. Uita-te sa vezi cum or votat zonele acelea mentionate de tine la alegerile parlamentare din 2016. Nimeni nu vrea sa plece, ei voteaza aceeasi mizerie de 30 de ani hahahaha

    • Asistat scarbos, se duce dreaq tatuku’ vost’, si voi dupa el, si ce bine-mi pare, RATATILOR!

    • gabitza , degeaba te oftici pe internet, asta ii adevarul. stiu ca nu iti place, dar tot noi ramanem sefii la UE, cu doamna vasilica veorica la butoane, vom ajune pe culmile fericirii !! aveti rabdare !

  8. Nu din cauza de PSD (votat intr-adevar in Moldova) nu are aceasta regiune autostrada. Ca a fost si „dreapta” penelist-pesedista la putere si nu au asternut 1cm de autostrada pe aceste meleaguri.

    Si fenomenul este explicabil pe undeva. Dreapta face de regula investitii. Si castiga de regula in marile orase din Ardeal, așa ca aici s-au facut si se vor face autostrazile [ oricum, e si pozitia geografica avantajoasa]
    Moldova voteaza masiv cu PSD. Care PSD nu prea le are cu investitiile, pe ei ii interesează pensiile speciale, asistatii sociali, salariile si numarul bugetarilor… asta de-ar fi să se darâme țara. Nu mai poate PSD-ul de autostrada moldovenilor, ce să spun. Asta cu atat mai mult cu cat, din pacate, Moldova nu mai are identitate, a devenit o Valahie mai mică si mai izolata ! Daca PSD-ul se gandeste , totusi sa faca ceva autostrada, pai o fac la ei, in sud. Bucuresti-Constanta; acum vor Bucuresti-Brasov (sa mearga si la munte, nu), apoi spre Craiova, Sibiu.

    Moldova nu e luata in calcul. Dreapta se ocupa cu Ardealul, stanga cu Sudul.
    Solutia? in primul rând constientizarea situatiei de fapt, lucru care se intampla acum in stadiu incipient cu noua generatie moldavă. Acest electorat tanar trebuie politic sa-si promoveze oameni care sa le reprezinte interesul in structurile centrale. In niciun caz nu vor rezolva problema cu oameni gen Andrusca sau Arsene, sau actualii pesedisti din Moldova care sunt mandri că teleormaneanul Dragnea le accept a gudurarile slinoase.

    • Cu alte cuvinte: mergeti la vot, sau muriti.

    • Ti-am citit comentariul si cele de mai jos si m-a bufnit rasul. Hai s-o luam pas cu pas. In primul rand, frecusurile proviniciale de genul ‘aia de la Bucuresti’ sau ‘aia din Moldova’ si ‘aia din Ardeal’ nu functioneaza. In ultimii 30 ani din Bucuresti s-au finalizat doar 3 autostrazi si chiar au fost finalizate in 3 etape. Prima si cea mai importanta este autostrada Bucuresti-Constanta denumita pompos A2. Ea a fost construita cu scopul de a servi NATO in legatura cu baza de la Constanta. Chiar acum 2 ani a fost inchisa complet 3 zile pentru transport militar :). Suplimentar, poate stii sau nu dar ar trebui, portul Constanta este cel mai mare port la Marea Neagra ( Pontus Aeuxineus pentru cunoscatori). Aditional autostrada a devenit o nevoie pentru a putea lega transportul marfurilor din port catre Vest, tocmai de aceea s-a investit si in calea ferata care de acolo sa mearga pe ruta Constanta-Bucuresti-Brasov si acum se modernizeaza Sighisoara Brasov, Sighisoara, Medias fiind deja modernizata. De ce se fac toate astea? Ei bine tanarul meu prieten ca si Carol I care a construit un pod la 1895 romanii si vestici , in mod special ei, si-au dat seama ca marea neagra poate fi un punvt de intrare a unor marfuri din Est( mai ieftine) de aici si batalia noastra cu Olanda pentru schengen. Acum A2 a fost construita in doua etape si daca stii sau nu, dupa finalizare etapei a doua 2012/2013 PIB-ul Constantei s-a dublat pana in 2017. Deci capitalul intra, caci in unu dintre comentarii ziceai ca nu intra capital ci doar transport marfuri. O a doua autostrada a fost construita de Emil Boc si este pe ruta Bucuresti-Ploiesti la finalul lui 2012. Mai nou este intens circulata de cand au deschis extra ciotul din Pipera. Este vitala deoarece rafinaria petrobrazi si conexiunea cu marea neagra plus rafinaria de la Midia care trebuie sa distribuie in tara si pe autostrazi. Inca un motiv in plus pentru A2. Autostrada Bucuresti-Pitesti este construita pentru Dacia :). Din nou interesul romanilor coincide cu al Vesticilor. O alta chestie pentru Autostrada Bucuresti-Constanta. Zona a inflorit dar doar cu floarea soarelui masiv plus porumb si super mult grau. Atat de mult ca s-a depasit anul asta productia frantei la porumb iar graul tot ieftin e. Un rol il are super transportul. Exista chiar o fabrica Bungee pentru ulei din floarea soarelui si rapita pe autostrada. Zilnic vezi camioane plecand de acolo plus trenuri.

      Acum sa trecem la zona Transilvania, care de mai bine de vreo 7 ani se tot plange. Ei bine, asta e una din cea mai binecuvantata zona a tarii asteia. Si nu ma refer la faptul ca ei au mai multi oameni cu ochi albastri, ci la faptul ca Guvernele de la Bucuresti au pompat bani in autostrazi si sosele masiv. Avem Centura Brasovului care este intr-o stare exceptionala si acum Brasov Infloreste. Avem Sibiu care are autostrada pe post de centura si care pleaca de la Sibiu si se opreste la Deva brusc. La cum arata stadiul lucrarilor, in vara se va finaliza si partea aia si direct Timisoara fara oprire si de la timisoara direct Arad Nadlac fara oprire. Iarasi multe investitii publice si pe acolo. Zona Clujului la fel. O bucata de autostrada Alba Iulia Cluj iarasi. Tg muresniarasi. Mare parte se conecteaza usor usor. Ramane micuta Moldova care nu are nimic. Pai de ce? Pai spre deosebire de Transilvania sau Valahia nu exista niciun interes. In Transilvania exista interes german pentru mici fabricute sau fabrici drept pentru care se fac presiuni si se investeste. acum sa nu fim naivi. Nemtii fac presiuni pentru ca sa gaseasca mana de lucru ieftina si vorbitoare de germana. Stiai ca pentru o vreme a doua limba vorbita in Ro era germana? Stiai ca peste 60% din investitiile straine in Ro sunt nemtesti?. Vezi fabricile continental. Bosch si multe altele. D-aia se investeste in Transilvania. In Valahia la fel.sunt fabricile Ford si Dacia plus multe alte interese strategice care tin de geografie si cultura locului ca si Transilvania dar Moldova?
      Pai zona aia e plina de oameni incapatanati si o zic din perspectiva unnuia trecut prin zonele alea. Acolo daca Cnair de la Bucuresti decide sa construiasca drum si da peste proprietatea cuiva se judeca cu respectivul proprieta pentru a construi ceva. Asa ceva nu vezi in Valahia sau Transilvania. Mai si altceva. Interes strategic? Pentru ce? Ai Republica Moldova langa si instabila Ucraina? Putine fabrici si oamenii pleaca plus ca voteaza cu vesnica stanga ce da muie investitiilor. In conditiile astea, cum se poate construi ceva acolo? Ca mai sus f
      De Galati..bate vantu’.
      Si inca o chestie. Stanga nu a tinut vreodata cu Sudul. Vreodata. Dreapta, aha. Drepate tine cu toate regiunile in mod uniform.

      Pana una alta trebuie urgentata constructia de autostrazi prin toata tara si nu doar cu 2 benzi ci cu 3-4 benzi plus cea de urgrnta in anticipatia haosului ce va iesi dupa. Dar cu cine? Caci la noi in tara e greu ca unu sa faca ceva cand restul se uita.
      Si sa stii cq in scriu in cunostinra de cauza.
      Strabat tara asta in lung si lat si cunosc multi oameni. Am investit multi bani in ea si timp si inca mai am speranta. Timpul s-a scurs.
      Pe viitor ar fi util ca tinerii sa preia controlul statului roman si sa faca ceva. Nu ma refer la cei de 40-45 ci la cei de sub 40 de ani inclusiv 20. Asta pana nu ne hotaram sa plecam cu toti. Eu deja lichidez o parte de business si ma pregatesc de plan B. Un an doi si gata.

  9. @Mircius – strict legat de opinia postata , sau legat de opinia lui Florin Calinescu exprimata acum ceva ani ; autostrada Bucuresti – Contanta a fost , este si va fi necesara pt transportul marfurilor din portul Agigea . De aici si necesitatea autostrazilor spre Sibiu , Brasov , Nadlac .
    Bucuresti – Constanta , autostrada care duce nicaieri , conform Maestrului Calinescu , are rol vital in economia tarii , majoritatea insa gandeste strict drumul la mare .
    In trecuta criza , daca vedeam 1-2 camuoane transpirtoare de fier vechi , momentan este foarte circulata de camioane cu marfa .
    Ramine de vazut in viitorul apropiat , cat va scadea traficul de marfa .

    • Eu consider că toate sunt vitale, nu doar una sau alta. Daca vrem ca țara asta să se dezvolte uniform sau aprox uniform, autostrăzile ar trebui să fie disponibile in toate regiunile. In secolul/deceniul asta, autostrada nu mai e un moft ; nici liniile ferate nu ar trebui sa fie, dar macar una dintre cele două căi să fie cât de cât ok.
      Sunt regiuni care au nevoie disperată de forță de muncă, migrația ei s-ar putea face ușor la nivel național dacă nu ai face ani pe drumuri sau nu ar trebuie sa iți pui viața în pericol ( in unele tari, oamenii fac zeci de km naveta zilnic; noi facem din Berceni în Băneasa mai mult de o ora-uneori doua, timp în care pe drumuri civilizate ai parcurge peste 100-150km).
      Autostrăzile nu sunt necesare doar pentru industrie, pot aduce bani buni și pentru turism ( mulți români sau străini se lasă păgubași să străbată țara asta tocmai din cauza infrastructurii inexistente sau f proaste- in care îți rupi mașina). Moldovenii pleacă la greu in străinătate, daca ar avea drumuri bune s-ar întoarce mai des.
      Autostrăzile nu ar trebuie sa mai fie un lux pentru nicio regiune, bani ar fi pt toate -daca se dorește ( ex fonduri europene care se cer luate dar nu are cine le accesa).
      Remember ce zicea Șova, la o conferință undeva in Moldova- nu se dorește autostrada pentru că ar duce la dezvoltarea economică, salarii mai mari, probabil și deșteptarea cetățenilor…

    • „”Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari și multinaționalele vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, este răspunsul dat de ministrul Transporturilor, Lucian Șova

      Și alt link, cu un strigăt de ajutor
      „Nu ne rămâne să credem decât că Liviu Dragnea face jocul Moscovei, care nici nu vrea să audă de o autostradă de la graniţa Republicii Moldova spre Occident. Domnilor parlamentari PSD de Iaşi, luaţi-l odată „de urechi“ pe Dragnea, să ofere un răspuns pe o temă atât de arzătoare!”
      https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/luati-l-de-guler-pe-dragnea-seful-psd-tine-in-loc-un-important-proiect-ce-priveste-iasul–201864.html

    • AA888

      Are un rol Bucuresti-Constanta, dar nu atat de vital pe cat il consideri, circulatia e modesta Cel puțin, deocamdata.Dovada că de la Constanta către București pe autostradă vin doar mărfuri… nu și capital.
      Regiunea străbătută de aceasta autostrada nu a inflorit. Ai vazut fimele vestice venind pe mare si poposind la Fetești si Slobozia? Capitalul vine dinspre vest, de acolo trebuie să vina autostrada. Bucuresti, Pitesti, Craiova, Slobozia – vor legatura spre vest. Clujul vrea legatura spre vest. Iasul, Moldova vor legatura spre vest. Schimburile noastre cu exteriorul sunt 80% cu UE, efectuate pe cale rutiera. Nu o sa faca niciodata nemtii o fabrica de subansamble la Slobozia ca sa le care apoi pe cale maritima la Hamburg.

      Da, cand o sa fie coridorul complet Nadlac-Constanta, o sa fie util, fără a face gaura in cer.
      Pentru acest sector va fi mai important racordul de la Nadlac, decât cel de la Marea Neagră.

  10. Păi, daca e LEGE și nu o respectă, ce face Veorika?? Se alege cu dosar penal???
    Tanti Vasilica, ce se mai aude cu cei 100 km de autostradă pe care trebuia să ii avem la sfârșitul anului, că altfel taiai capu’ CNAIR ului??? A fost doar așa, de vrăjeală, să vedem cât de „fer” ești?? S-a răsuflat amenințarea și hotărârea ta???

    • Ochisor, mult le pasa lor ca au dat legea asta, au fost de acord cu ea si m-am si mirat atunci de unde atata grija si consideratie pentru acesti 4 milioane de oameni din Moldova si pentru Moldova. Au facut-o doar ca sa scape atunci cu fata curata dintr-un conflict urat care, daca se continua, se putea ajunge si la alte proteste in tara, si asa mai departe, era pericol sa duca la o situatie exploziva. Asa ca au votat o lege, ca Moldova va avea autostrada. Acum reiese din buget minciuna lor ordinara si bataia de joc. Faptul ca sare azi papagalul asta sa spuna ca a fost o greseala, nu e decat o alta minciuna, care sa linisteasca apele. Sunt MONSTRI, nu fac si nu vor face nimic pentru aceasta tara, singurul lor scop este sa-si scape hotii de parnaie si cu banii furati in siguranta, si sa se-aleaga iar, daca-i mai alege cineva. Insa cred ca stiu toti ca nu vor mai fi alesi, si de oftica, vor face cat mai mult rau, cat mai mult rau acestei tari si noua, pana vor disparea de drept prin alegeri.

  11. Stai că-l cârpesc acuș si poate reușesc de 1 km :-/ Penibila guvernare…

  12. @ Mircius – poate nu are rol vital , sau exagerez ….
    Daca am avea coridorul Constanta – Nadlac , aprovizionarea Ungariei si Austriei s-ar face si prin intermediul portului .
    In plan financiar strict , ar creste traficul maritim , achizitiile pt combustibil , uleiuri , etc .
    Imi doresc autostrazi in toata tara , indiferent de regiune sau etnicitate .
    In anii 90 , ascultind un ministru , aveam o mare dezamagire , planul de transport prevedea finalizarea autostrazilor cand urma sa implinesc 50 de ani .
    Am ajuns la 52 , dezamagirea exista si probabil va persista alti 20 de ani .

  13. Pai aia 9 milioane ajung pentru jumatate de kilometru de autostrada!!

  14. AA888

    Ungaria si-a construit autostrazi si e plina acum de fabrici de automobile, de investitori germani.
    Asta inseamna sa ai viziune. Cand Mercedes a facut fabrica de la Kecskemet, au cerut teren si autostrada lipsa (vreo 60km) până acolo. Si ungurii s-au dat peste cap și le-au dat gratuit hectarele de teren si au facut drumul in 6 luni. Si acum acolo e fabrica Mercedes. Si unde e Mercedes vine si Audi, si BMW.
    La noi…

  15. Moldovenii sunt de vina ca nu autostrada, nu stiu nici o regiune din tara cu oameni mai lenesi si care se plang toata ziua ca n-au nimic… dar daca vrei sa deschizi o fabrica in zona te impusca in prima ora. Acum vreo 100 de ani Moldova era foarte diferita, Iasi-ul era un oras unde cultura isi avea locul, Suceava la fel (orase pe care le-am vizitat si pot sa spun ca oamenii arunca tot timpul pe jos… gunoaiele). In zilele noastre… Suceava, Iasi-ul si… alte orase din Moldova… arata jalnic. Si nu din vina PSD-ului sau PNL-ului ci din vina oamenilor de rand care isi plang de mila toata ziua in loc sa puna osul la treaba. Nu-i nici o rusine sa iti cureti gunoiul din fata casei, nu-i nici o rusine sa-ti cultivi gradina, nu-i nici o rusine sa-ti cauti de munca, dar in Moldova, toate de mai sunt o rusine imensa. Vreti sa aflati adevarul? Vizitati Moldova, o sa va prindeti singuri de cum sta treaba, nu-i nevoie sa v-o zic eu…

  16. NeoGalaxy

    Da, la ultima vizita de acum 100 de ani, parcă arăta altfel Moldova…. ☺☺☺
    Nu știu din ce film ești, pari a fi din ăla care trage ața după el.
    Grădina Domnului e mare.