G4Media.ro

Miting auto pentru susţinerea Autostrăzilor Moldovei, pe 10 aprilie. Realitatea cruntă: România…

Secțiune susținută de
Concordia

Articolele din această secțiune sunt realizate cu respectarea independenței editoriale a redacției

Miting auto pentru susţinerea Autostrăzilor Moldovei, pe 10 aprilie. Realitatea cruntă: România are 914 kilometri de autostradă şi doar 17 kilometri sunt în Moldova

Un miting auto pentru „susţinereaAutostrăzilor Moldovei este programat pentru sâmbătă, 10 aprilie, la Cristeşti, în judeţul Iaşi. Locaţia, simbolic aleasă, este la intersecţia Autostrăzii A7 – „Autostrada Moldovei cu A8 – „Autostrada Unirii”, primul drum de mare viteză cu Lege în Parlament.

Organizatorul mitingului auto este asociaţia civică Împreună pentru Moldova (n.r. Împreună pentru Moldova este şi partid politic), iar motivul mitingului este includerea unor tronsoane din A7 şi A8 la finanţare prin PNRR – Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a explicat într-o postare pe reţelele de socializare, Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei ÎpM şi fost consilier onorific al ministrului Transporturilor, în mandatul ministrului Lucian Bode.

Dacă pentru Autostrada A7 Ploieşti – Buzău – Bacău – Paşcani finanţarea prin PNRR are şanse destul de mari pentru că cel puţin primele două tronsoane pot fi scoase la licitaţie pentru execuţie până la sfârşitul anului şi chiar ministrul Proiectelor Europene Cristian Ghinea a confirmat pentru Economedia că este proiect prioritar, pentru A8 situaţia este ceva mai complicată.  Documentul oficial prezentat în Guvern pe 19 martie se referă la „anumite secţiuni”, cel mai probabil fiind vorba despre capetele Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ – Moţca, unde documentaţiile tehnice sunt mai avansate şi ar putea fi lansată licitaţia pentru execuţie.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. exista un membru al unei asociatii care militeaza pt autostrazi in moldova, secretar de stat, ce sa intelegem de la urtoi? ca nu stie de evolutia reala a proiectelor? ca nu se mai intelege cu ceilalti? ca vrea peste noapte sa se faca? ca nu e un calendar clar asumat?

    • Istoricii de mâine, pe urmele unor bestsellari de azi, vor specula că în România s-a dus după 1990 o politică evidentă de rupere a legăturilor cu Basarabia şi Bucovina, dar de conectare a Transilvaniei şi Banatului doar cu Budapesta şi Viena, nu şi cu Bucureştiul.

  2. Imi place bannerul cu PSD+PNL=13 ani de SF-uri mincinoase, dar trebuie sa ma intreb, daca stiti ca PSD si PNL nu fac nimic pentru tara, de ce ii tot votati?

  3. pe astia nu i-a anuntat nimeni ca sint banii si au inceput pregatirile sau vor deja sa o vada gata Dar cid era ,, onorific ,, nu se agita atit

  4. Dar A13 Brasov -Bacau de ce nu este prinsă în PNRR ??!! Este cea mai avansată și mai accesibilă, 160 Km. Nu a încăput în PNRR o autostradă a Moldovei cu partea vestică, care este vitală pt dezvoltarea economică, fiindca trebuie metrou la Cluj (investitie locală). Parlamentarii din Moldova nu au voce. Senatorul Fenechiu tace! Ministrul Derula tace! Explicați public de ce A13 nu este prinsă în PNRR??

    • Moldovenii vor doar A8, ca sa ajunga badantele, lucratoarele secsuale si palmasii de pe plantatiile de sparanghel mai repede la munca. Cand li s-a zis ca li se face A7, nu le-a convenit pe motiv ca ei n-au nevoie de legatura cu Bucurestiul.

  5. Domnule oamenii sunt pe trend de manifestare …. dar este atata de clar care este stadiul proiectelor ca deja sper sa se tina de termene …. in privinta protestelor , sa.fim seriosi ori sunt cretini ori sunt analfabeti , un simplu search pe net , returneaza stadiul proiectelor ….. acuma de 30 de ani psd i au tinut in subdezvoltare, sa vii sa bati din picioare acuma ca vrei repede mi se pare ca acesta atitudine vine din prostia specifică moldovenilor

  6. Este o evidenta bataie de joc la adresa Moldovei si a moldovenilor, vinovati de prea multa credulitate chiar de la infaptuirea Unirii („mica” Unire…) cand au acceptat capitala la Bucuresti, multumindu-se cu efemera functie de domnitor.
    De aici a pornit totul, iar discrepantele s-au accentuat mult in perioada lui Ceausescu, dar au continuat si dupa el.
    Ne-o meritam, suntem cam blegi, dar nu mai trebuie cedat niciun centimetru! De ce proiectele de autostrazi au mereu al doila tronson in Moldova si se finanteaza doar primul? Ce-ar fi sa schimbati ordinea, domnilor sefi?
    Daca aceasta abordare nesimtita continua, ar trebui ca toti moldovenii sa refuze a mai plati taxe acestui stat care nu este si al lor!

  7. Tot nemultumiti… Salariul mediu in RO este de 740$ fata de 156$ in 2004 cand am intrat in UE si avem totusi concetățeni care in afara ca spun ca o ducem rau mai spun si ca UE ne vrea raul (Rusia e mai buna…). Asa si cu A8! A7-le este inclusa in PNRR si planul este sa se includă TOATE proiectele care au sansa sa fie terminate pana in 2026, altfel vom pierde banii. Dar pt cei neinformați “Drula e vinovat” ca nu sunt facute studiile deja sau ca A8 traversează Carpații si deci dureaza lucrările mai mult decat la șes… 😏🤨

  8. Pai A7 e gata de executie, au inclus A8 si fac tot pe proiectare deja. La fel, din cate stiu, varianta Brasov – Bacau intra in proiectare.
    Ce rost are acest mitting? Mai au si Secretar de stat de la „Moldova vrea autostrada”.

    • mitingul e ca urtoi nu mai e bagat in seama, si de fapt pe el il intereseaza de fapt alte lucruri decat autostrada, care din cum ai spus , si am citit si eu e pe o directie clara .. probabil se doreste in locul lui drula sau cel putin al lui covasneanu

  9. Totul este clar: „Împreună pentru Moldova este şi partid politic”.

  10. Bai baieti, pina anul trecut nu erau nici aia 17. Erau atitia citi a facut psd-ul pe care Moldova l-a tot votat atitia ani, zero.
    Asa ca aveti mai multa grija cu stampila.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.