G4Media.ro

Ministrul Sănătății anunță proiect pentru reducerea la 30 km/oră a vitezei în…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Sănătății anunță proiect pentru reducerea la 30 km/oră a vitezei în orașe, ministrul Mediului îl contrazice

Ministrul Sănătății, Victor Costache, a declarat sâmbătă la Iași că în cadrul guvernului s-ar lucra la o măsură de reducere a vitezei legale în localități la 30 km/oră, spunând „dacă pot da din casă (…) soluție la care lucrează colegii, dar nu o să fie populară și o să ne certați”, transmite Newsweek.

Costache a făcut declarația într-o conferință de presă, în contextul măsurilor necesare pentru reducerea poluării.

Ulterior, într-o declarație dată Ziarului de Iași, ministrul Mediului, Costel Alexe, a negat că s-ar fi luat în discuție vreodată acest proiect. ”Acest lucru nu s-a discutat, nici măcar în glumă. Este în afara agendei noastre de lucru și nici nu face parte din planurile noastre”.

Foto: Victor Costache (InquamPhotos / Octav Ganea)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Ce zic eu 30, hai 20km/h si obligatoriu sa se inchida farurile la semafor, sa nu se mai consume bateria! Plus manele, sa nu se supere sefu Orban!

  2. Am inlocuit hotii prosti cu prostii hoti.
    Eu propun ca soferii sa coboare din masini si sa si le impinga cu motorul oprit in localitati. Zero accidente, zero poluare. Si soferi fac si economie la carburant…ba chiar si ceva miscare.
    ‘tu-va rasa-ncur de imbecili.

    • O idee buna din partea ministrului sanatatii.Multe accidente , mai ales cu copii si batrani pot fi evitate.In vestul europei, zone cu 30 km/h in orase exista de foarte mult timp.Desigur si amenzile trebuie aplicate cum trebuie.

  3. Nostim. Cu trotineta se merge mai repede. Are si pnl-ul tembelii lui.

  4. Domnul Costache e ministru al sănătății, nu al transporturilor sau al mediului. Prin afirmațiile sale tine sa ne facă să o regretăm pe Sorina Pintea.
    Și asta nu e singura afirmație bombastice a domnului Costache. Pe când remanierea?

  5. „Am inlocuit hotii prosti cu prostii hoti.”
    Am inlocuit hotii cu neavenitii!!! Ministrul trebuie sa fie manager, nu specialist! In cazul nostru, nenea doctorul trebuia sa stea pe fundul lui si sa profeseze, nu sa politicheasca! Sau te pomenesti, ca nu le are cu profesiunea!!!

    Hai, ma lesi!!! 10 la ora…. Mersul pe jos in pas de defilare!!!!!

    Din ciclul „Hai da batem campii cu gratie!!”

  6. Eu as micsora-o la 15 si as pune si o minima de 5 (ca sa nu mai stea parcate pe trotuar). Soferul ca o para (cap mic, picioare si mai mici, dar borta mare) sa mearga si el ca omul, si sa nu be mai polueze in draci!

  7. Propunerea este o cretinitate din toate punctele de vedere. Mai intai, scopul declarat, reducerea poluarii. Poluarea e proportionala cu consumul de carburant, si de obicei consumul minim de carburant se atinge la viteze intre 70 si 90 km/h.

    Asadar, pentru reducerea poluarii si a dependentei de importuri pentru combustibil, diverse tari reduc limitele de viteza pe autostrada, unde se circula cu viteze mai mari decat cele optime.

    In oras este invers, vitezele cu care se circula sunt mai mici decat cele optime pentru consum, asa ca, teoretic, pentru a reduce poluarea viteza minima in oras ar trebui marita la cel putin 70 km/h, nu redusa.

    Oricum, in Bucuresti este oarecum irelevanta limita respectiva. La orele de varf, cand poluarea este maxima, se circula bara la bara. La ultima vizita in Bucuresti am reusit o medie de 14 km/ora prin oras. 30 km/ora ar fi o imbunatatire majora.

    Ar mai fi teoria ca oamenii vor renunta la masini daca limita de viteza este mica, dar asa cum am descris mai sus, oamenii inca circula chiar si cand este aglomeratie si viteza medie scade mult sub limita nou propusa, deci nu cred ca masura ar descuraja.

    In Bucuresti singura solutie pentru reducerea poluarii ar fi imbunatatirea transportului in comun. Oamenii nu sunt nebuni sa stea ore blocati in trafic si sa arunce banii pe benzina si pe parcare daca au o alternativa rezonabila.

  8. Este destept poate in medicina dar in rest este paralel. O masina emite noxe in functie de consumul de carburant. Consum minim carburant = viteza de croaziera fara treceri de pietoni si semafoare, adica un fel de drumuri expres prin oras. In rest putem sa ne luam Rișca ca la chinezi, ca pe baza de tractiune animala in afara de boii de politicieni restul polueaza cu fecale si produc CO, fecalele intelectuale nu afecteaza clima.

  9. In tarile cu apa calda e restrictie de 30 kmh in zonele cu scoli si gradinite.