G4Media.ro

Ministrul Educaţiei: În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Educaţiei: În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult prea mult după note, după note care înseamnă din ce în ce mai puţin. Pe această parte de evaluare schimbările au acest scop

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că schimbările implementate în educaţie de anul şcolar viitor sunt „măsuri care clarifică şi pregătesc” modificări de substanţă în sistemul de educaţie, modificări care se vor face prin noi legi ale învăţământului preuniversitar şi superior, dar şi prin legislaţie subsecventă. „În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult prea mult după note, după note care înseamnă din ce în ce mai puţin. Deci, pe această parte de evaluare schimbările au acest scop”, explică ministrul.

„Tot ceea ce facem, facem în interesul elevului, facem cu scopul ca elevii să dobândească în şcoală acele competenţe de care au nevoie – şi mă refer la competenţe de literaţie, la competenţe digitale, la competenţe de multilingvism, competenţe în matematică şi ştiinţe, competenţe civice, competenţe antreprenoriale – e setul de opt competenţe, la care se adaugă şi alte competenţe, precum competenţe de mediu, spre exemplu. În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult prea mult după note, după note care înseamnă din ce în ce mai puţin. Deci, pe această parte de evaluare schimbările au acest scop”, a afirmat ministrul Educaţiei, luni seară, la Digi 24.

Potrivit acestuia, schimbarea majoră nu constă în modificarea structurii anului şcolar şi mutarea accentului de pe note pe competenţele pe care copiii trebuie să le dobândească în şcoală, el precizând că notele nu dispar, dar că până acum au fost „supralicitate”, acestea reflectând adeseori capacitatea de a memora.

„În acest fel facem şcoala şi mai prietenoasă pentru elevi, pentru că ne dorim ca elevii să fie atraşi de şcoală şi să nu fie aceia care resping şcoala şi consideră mersul la şcoală o corvoadă. (…) Notele vor fi mai relevante şi vor reflecta mult mai fidel competenţele pe care le-a dobândit fiecare elev”, a spus ministrul.

Cîmpeanu a explicat că toate măsurile propuse şi implementate au scopul de a pregăti apariţia unui pachet legislativ care să cuprindă Legea învăţământului preuniversitar şi Legea învăţământului superior, urmate de legislaţie subsecventă care să transpună în practică proiectul „România Educată”.

În acest context, Cîmpeanu a arătat că există nevoia adoptării a peste o sută de acte normative – hotărâri de Guvern şi ordine de ministru – care trebuie adoptate pe parcursul unui an de la implementarea noii legislaţii primare, astfel încât în septembrie 2023 să se poată face ceea ce ministrul a numit „schimbările de bază”, respectiv modificările planurilor de învăţământ şi de curriculum.

Cîmpeanu a arătat că resurse financiare pentru aceste modificări există în bugetul naţional, dar şi în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Până acum nu au fost schimbări majore. După ce vom avea legislaţia primară adoptată de Parlament atunci da, vom putea spune că sunt schimbări n sensul bun al cuvântului”, a adăugat ministrul.

sursa: News.ro, Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. daca totul decurge comform planului ..

    🙂

    • Rezultă un viitor electorat care va vota mereu ca în 2024.

    • Propunem un nou Referendum la TVR :
      Este normal ca un plagiator, un impostor, o nulitate sa modifice structura anului scolar, sa desfiinteze tezele, sa-si bata joc de sistemul de invatamant ?

    • „Notele au fost supralicitate,punandu-se accent pe capacitatea de a memora”- mai bine schimbati profesorii, zic si eu. Puneti niste profesori competenti care stiu ce sa faca Daca doriti logica la teoriile matematice,spre exemplu, 8 ani de scoala nu cred ca sunt suficiente.

  2. Asa e, Tampeanu, nu mai bine le dam diploma de BAC din oficiu la toti?
    Cu o conditie. Sa voteze USL.
    A trecut vremea galetilor, pungilor de faina si sticlelor de ulei. O, tempora!
    Acum veti mitui votanti cu diploma de BAC.
    👉👌👄, fesenistilor

    • Asadar, nici macar bac-ul nu l-ati luat si ati vrea ca cineva sa v-o dea din oficiu.

    • Ti-o dau eu tie din oficiu.
      Am mai multi ani de scoala decat o fiinta umana degete la ambele membre, p00lica. Si asta incluzand polidactilia.
      Io-s unu dintre aia care plateste impozite ca sa manance 💩 Tampeanu, sa doarma Bode linistit pe bancheta din spate si sa-ti dea tie bani de bere dupa ce lipesti afise.
      Cand o sa fac io si altii ca mine ca-n melodia Go West, o sa va scoata neofesenistii la cules cartofi si or sa va plateasca in coji de seminte si hartie igienica. Si nu Zewa, d-aia ieftina, smirghel

    • Ce-mi plac astia ca dvs care nu-si mai incap in penele lor de ovipare. Bine, aveti ani multi de scoala, bravo, dar degeaba ii aveti, se pare ca ati trecut prin scoala ca gasca prin apa, din moment ce pareti complet rupt de realitate. Sunteti unul dintr-aia care platesc impozite, dar si spagi cat cuprinde, ca sa va iasa combinatiile, si uite asa stau aia de 30 de ani pe bancheta din spate, ca sunt cautionati de unii ca dvs. Vedeti ca ati ratat secolul, vestul e aici, aveti grija sa nu va rataciti cumva si , crezand ca mergeti spre vest, sa ajungeti prin Moscovia, ca va dau aia smirghel, sa va ajunga.

  3. Da, notele inseamna competitivitate. Nu inteleg ce e gresit in a fi competitiv, dar intr-un mod sanatos.

    • Nu e greșit să fii competitiv. Și că să nu mai fie problema că se fuge după note nu înțeleg de ce nu se da admitere la liceu (ca și bacalaureat) la disciplinele conform profilului, nu numai la matematica și română. Așa ar învăța la toate disciplinele și toată lumea ar fi mulțumită. Am văzut că în comentarii mereu apare aceasta acuză că se memorează lecțiile. Unele noțiuni trebuie memorate. Multe trebuie învățate logic și atunci nu vom mai uita de la o zi la alta. Din câte știu eu, memorarea dezvolta capacitatea intelectuală și de reținere a altor cunoștințe. Acum daca exista interne , mulți consideră că nu mai e nevoie de învățare…De aceea mulți nu sunt in stare să facă distincție dintre lucruri, evenimente reale și cele care sunt fake-uri, dintre ce e bine și ce nu. Mulți merg că oile înainte fără să treacă informația prin spectrul gândirii, ptr că nu o au.

  4. Câteva fracturi de logica:
    1.Daca evaluarea în liceu nu este unitara, elevi diferiți, cu profesori diferiți, vor termina liceul cu 10, dar unul va lua la BAC 5,iar celălalt 9.
    2.La admitere, în unele facultății se ia în considerare media multianuală din liceu, sau macar la o materie.
    3.Un elev va cu opt note la o materie într-un an este la fel de bine evaluat că unul cu două note.

    • Unde căutați dvs la logică la argumentele dlui încă ministru ?
      Dle prim ministru Ciuca, vedeți că învățământul se duce la vale rău de tot.
      Nu credeți că ar fi mai util ca fiecare elev la 16 ani sa se îndrepte spre o profesie care să îl atragă ?
      În funcție de domeniul care i se potrivește și de piata muncii.
      Acum ajung toți să termine liceul la 18-19 ani , 60 % nu iau bac-ul si nu au nici o calificare.

  5. Nea tampene, notele la scoala sunt ca scorul la fotbal. E ca si cum ai spune ca la fotbal conteaza prea mult scorul si nu frumusetea jocului si vrei sa schimbi tu regulile. Este normal sa se faca o diferentiere intre elevi. Societatea trebuie sa stie ce valoare au membrii ei.

  6. Acest sinistru cu numele de Tampenau, nu mai are leac!Uitati-va la fata si privirea lui!Vi se pare ca arata a om care gandeste si se poate discuta cu el?Da ce facem cu asa zisul Sef al statului?Mutu care vrea Romania educata?L-ati auzit sa spuns ceva?

  7. Împrumutând sistemul occidental de învățământ, de fapt, am pierdut tot ceea ce era mai bun în sistemul nostru de educație și nu am câștigat nimic util pentru România. Ce a făcut ca educația noastră să fie diferită? A fost fundamentată pe practică și teorie, pe specialități utile cerute de societate; școli profesional , licee tehnice, școli post liceale pe diferite profile , învățământ superior adecvat ; inginerie , pedagogie, medicină artă, știință…etc obținîndu-se o pregătire temeinică, serioasă, profesioniști de înaltă calificare. Din păcate totul s-a pierdut !