G4Media.ro

Ministrul Drulă afirmă că nu există magie în privința soluționării aglomerației din…

Ministrul Drulă afirmă că nu există magie în privința soluționării aglomerației din traficul de pe Valea Prahovei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat, duminică la Digi24, că nu există  magie în vederea soluționării aglomerației din traficul de pe Valea Prahovei, „unde de 16 ani se vorbeşte despre o autostradă fără să se fi făcut demersuri concrete în acest sens”.

„Nu există magie, mai ales în zona de munte unde şi constrângerile fizice care există… Eu vă spun direct, decât să spun că vom încerca, vom face, vom drege. Există soluţii punctuale, de genul semaforizare, s-au desfiinţat treceri de pietoni, dar, având în vedere că pe zona Buşteni se traversează o localitate care este într-o vale, soluţia este un bypass, un tunel al acestei autostrăzi”, a comentat  ministrul Transporturilor, citat de news.ro
Drulă a mai explicat că săptămâna viitoare ar urma să fie semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii Ploieşti – Braşov şi că a discutat cu firma care va realiza acest proiect să livreze mai repede soluţiile pentru tronsoanele pe care adesea se formează aglomeraţii, în vederea prioritizării licitațiilor.  Studiul de fezabilitate ar urma să se realizeze în 24 de luni.
În ceea ce priveşte realizarea unor drumuri ocolitoare, prin localităţi, la Comarnic sau Buşteni, Cătălin Drulă a explicat că astfel de soluţii au mai fost avansate, „la disperare”, însă era vorba despre drumuri care prevedeau inclusiv curbe la 90 de grade, el catalogând aceste drumuri drept nişte „soluţii foarte chinuite”, a căror realizare ar fi durat, oricum câţiva ani.
„Din păcate, într-o zonă dificilă montană, într-o vale îngustă, soluţii magice nu există de pe azi pe mâine, asta este situaţia de fapt! Nu putem interzice celor din Buşteni să trăiască normal, să nu mai aibă localitate – că da, dacă am închide cu un parapet acest drum şi l-am face ca o trecere militară în care nu mai există în stânga şi în dreapta magazine, nu mai există oameni care să se ducă la casele lor, pe o parte şi pe alta a drumului ar fi mai eficient. Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră”, a explicat ministrul, citat de news.ro
Sursa Foto: G4Media
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

36 comentarii

  1. Dar poate ar putea sa toarne un asfalt mai bun pe rutele alternative

    • Sa puna un semn: interzis cu exceptia riveranilor. Si apoi sa puna o taxa. La Mazare in Mamaia a functionat ani de zile.
      Cine doreste Brasov – Bucyresti moka are drum si pe Targoviste si pe Cheia…

    • Care-i ruta alternativa? M-am dus cu nepotii la Predeal, la Sinaia. Nu sunt interesat de DN 1A, sa ajung la Sacele.

    • @ursul gras: nu exista magie
      o abordare ar fi ca masinile „de firma” sa fie limitate – pentru ca daca asigura „transporturi critice” acestea pot fi facute si pe calea ferata sau pe rutele alternative.

      Dar politicienii de la noi NU lucreaza pentru persoanele fizice – lucreaza pentru firmele „lor”

  2. Nu exista magie?
    Hocus – pocus!.. Cale ferata!

    • 😜 pune-l pe mitică in vagon…! 🤣🤣

  3. La o nație de hoți și proști n-ai sa vezi nimic de anvergură!

  4. Ne luați de proști aceleași dume de căcat de 31 de ani:

    „greaua moștenire”
    „nimeni nu e perfect”
    „nu există magie”

    • Răspuns corect: DA.
      Acum ce faci dacă ai aflat?!

  5. prostanilor, magia e să faceți 2 treceri suspendate, una la intrarea în Comarnic și una spre centru și să desființați cele două treceri pietonale la care stau planton polițiștii, că acolo se creează coada.
    Atâta nu vă dă prin cap!

    • Pasajele subterane pentru mașini or fi scumpe?

    • Aberant.
      In primul rand, Busteni-ul este statiune turistica si DN1 trece prin centru. Pasarelele alea arata oribil. Daca se face ceva, macar sa se faca pasaje subterane.
      In al doilea rand, e aberant pentru ca mare parte din blocaj este tot din cauza masinilor, care intra si ies din trafic sau traverseaza. Le punem si la aia niste parapeti, ca in Otopeni? Nimeni nu mai misca in Busteni, ca trebuie sa treaca rapid dorel cu conserva pe 4 roti…

    • Solutia era, la Busteni, un drum ocolitor, ca la Sinaia. Doar ca, pina sa-l faca onor rumegatoarele ce-au tot condus treburile (locale si mai sus), pe locul pe unde putea fi facut s-au facut case.
      Dar poate c-o mai fi ramas ceva spatiu?

    • Magia era să nu voteze romanii psd acum 4 ani… Dacă vine un măscărici și zice ca-și pune cortul lângă autostradă până e gata nu se sesizează nimeni; dacă vine un om cu niște promisiuni realiste sar toți în sus. Cred că la români le plac vrăjeala, basmele, pe principiul minte-mă frumos!

  6. Și acum spui ca nu exista magie, ca un campanie era plin de vrăji și vrăjeli, promisiuni magice, etc, acum zici ca ai mințit?!

  7. E simplu o taxa suplimentara si se goleste drumu imediat daca o faci destul de mare.
    Care nu are de taxa sa ia trenul ca pe vremurile lu ceasca ce atata boierie nu e ca si cum ar merge la munca sau la spital.

    • Tu esti pr ostul de serviciu azi la usrplus? comentariul cred ca te deconspira…

    • Nu imi dau seama daca esti prost sau dobitoc. Poate ambele….

    • Sunteți Neseriosi… atata timp cat exista o ruta alternativa fara taxa Statul piate pune orice taxa pe o portiune de drum.
      Bine, la podurile peste Dunare s-a facut de râs. Acolo câștiga niște schmekeri atat de bune din taxele alea de trecere a podului ca nu-i lasa inima sa ramana unii fara comision.

    • @Brad Calea ferata este o optiune mai mult decat valida pe termen lung, cum a fost si pe vremea RSR cand mai toti veneam la munte cu trenul. Covidu’ vine dar mai si trece pacaliciule.

    • @Pacaliciu: ai vazut filmarea cu coada romanilor din Bansko?
      mi-e asa o greata de Comarnic, Busteni, Azuga…
      asta vor si politicienii … sa plecam, se descurca si fara noi… si pot fura chiar mai bine ca nu mai are cine sa-i critice

  8. Doamne fereste sa luati trenul pana acolo. Cocalarii mor daca nu-si etaleaza masina.

    • Pai și covidu ba pacaliciule? Nu se ia in tren spre Sinaia? Sau pe voi clovnii usrplus nu v-a învață și logica? Sau chenzina de trol marxist nu îți acoperă cheltuiala cu mașina ba saracule?

    • Trenul nu te lasă la ușa hotelului, nu te duce la baza pârtiei și trebuie sa mergi 50m pana la restaurant.
      Și-apoi unde ar mai fi prestanta și statutul social dacă nu arăți mașina?

    • Am luat eu trenul acum doi ani. Jeg incredibil, intarziere peste o ora, dar prețul biletelor piperat. In România trenu este infecție

    • @Bad Calea ferata este o optiune mai mult decat valida pe termen lung, cum a fost si pe vremea RSR cand mai toti veneam la munte cu trenul. Covidu’ vine dar mai si pleaca mai pacaliciule.

    • Ion ai dreptate am fost si eu cu trenul acum 1 an si ceva dupa ce am fost cu autocarul de la Valcea la Sibiu la intoarcere.
      E jale(viteza si confortul acelei curse/era curat) dar eram doar cativa in tot trenul de aici si pretul unui bilet fata de ce ofera + atunci a si fost furtuna o adevarata aventura de tinut minte cand am schimbat vagonul cu fulgere si tunete pe cer.
      Daca statul roman ar intretine corect si noi am calatori cu ele, biletul ar fi ieftin si transportul rapid.
      Dar deh daca nici linia spre Constanta nus capabili sa o pazeasca/intretina in parametri si acolo e campie / viteza e mai rau ca pe vremea lui Carol nu poti spera la mai bine.
      Ca student am suferit in multe harburi pe 4 roti in care nu era loc sa intinzi picioarele.
      Realist vorbind nu se poate si si, situatia cu blocajul pe rute f folosite nu e de ieri de azi si nue doar la noi.
      Trecand peste aceasta perioada vorbim ca toti vor si ieftin si rapid.
      LA fel si cu alte produse vrei si la pret de China si la calitate de Germania sau mai stiu eu ce etalon.

  9. Studiul de fezabilitate ar urma să se realizeze în 24 de luni….
    Autostrada peste 24 de ani….cine-o va plati, pana atunci, Romania se goleste!!

  10. Domnule ministru,
    Am crezut că după calamitățile Șova cel cu cortul al lui Ponta, Șova și Cuc ai lui Dragnea a venit un ministru serios. Când colo ați venit dumneavoastră plin de glume.
    Nu e deloc frumos. Nu sunteți în stare? Lăsati domne’ pe altul. Da’ la câți v-ați lăudat că „eu…” A început să-mi fie frică.

  11. Pana se face studiul,
    Daca nu se contesta,
    Daca nu e cine trebuie!
    Bla, bla.
    Dar tot ai vostru au avansat o scurtătură Campina – Sacele pe unele unul vechi forestier.
    Daca se începea in forta anul trecut anul acesta era gata cei 45 km.
    Pe doi benzi
    Sambata urca pe doua benzi pana Săcele – Brasov iar duminica prelua traficul din Brasov – Sacele- Câmpina.
    Era fezabil nu e SF dar nu avem ministri!
    Cu organe!
    Mare inginerie cu 50 de km de asfalt.
    La ce furaciuni si risipă e la PNDR2 ce sa mai zici?

  12. Evident ca exista magie. Vezi MagiCAMP la colegul de cabinet.
    Soluții pot fi dintr-astea grosiere gen înca o pandemie cu stare de urgență. Sa vezi atunci scăderea traficului.
    O alts solutie care însă implica și autoritățile locale e sa nu mai permiți construirea în neștire. De exemplu am putea pune pariu cu domnul ministru drula ca viitorul cartier de fițe de la Piatra arsa (https://www.libertatea.ro/stiri/complex-rezidential-in-bucegi-in-apropiere-de-cabana-piatra-arsa-acesta-va-avea-vile-piscine-hoteluri-si-un-heliport-2746117) va duce la aglomerație și pe transbucegi

  13. Reformele în domeniul transporturilor se văd după mai mulți ani decât în alte sectoare.
    Un oarecare progres ar trebui totusi raportat după 1 an, 2, 4 ani.

    La Bușteni, dacă tot vreți să va arătați statutul social și prestanța, de ce nu mergeți cu mașini zburătoare?