Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat, duminică la Digi24, că nu există magie în vederea soluționării aglomerației din traficul de pe Valea Prahovei, „unde de 16 ani se vorbeşte despre o autostradă fără să se fi făcut demersuri concrete în acest sens”.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Nu există magie, mai ales în zona de munte unde şi constrângerile fizice care există… Eu vă spun direct, decât să spun că vom încerca, vom face, vom drege. Există soluţii punctuale, de genul semaforizare, s-au desfiinţat treceri de pietoni, dar, având în vedere că pe zona Buşteni se traversează o localitate care este într-o vale, soluţia este un bypass, un tunel al acestei autostrăzi”, a comentat ministrul Transporturilor, citat de news.ro
Drulă a mai explicat că săptămâna viitoare ar urma să fie semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii Ploieşti – Braşov şi că a discutat cu firma care va realiza acest proiect să livreze mai repede soluţiile pentru tronsoanele pe care adesea se formează aglomeraţii, în vederea prioritizării licitațiilor. Studiul de fezabilitate ar urma să se realizeze în 24 de luni.
În ceea ce priveşte realizarea unor drumuri ocolitoare, prin localităţi, la Comarnic sau Buşteni, Cătălin Drulă a explicat că astfel de soluţii au mai fost avansate, „la disperare”, însă era vorba despre drumuri care prevedeau inclusiv curbe la 90 de grade, el catalogând aceste drumuri drept nişte „soluţii foarte chinuite”, a căror realizare ar fi durat, oricum câţiva ani.
„Din păcate, într-o zonă dificilă montană, într-o vale îngustă, soluţii magice nu există de pe azi pe mâine, asta este situaţia de fapt! Nu putem interzice celor din Buşteni să trăiască normal, să nu mai aibă localitate – că da, dacă am închide cu un parapet acest drum şi l-am face ca o trecere militară în care nu mai există în stânga şi în dreapta magazine, nu mai există oameni care să se ducă la casele lor, pe o parte şi pe alta a drumului ar fi mai eficient. Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră”, a explicat ministrul, citat de
news.ro
Sursa Foto: G4Media
36 comentarii