G4Media.ro

Ministerul Transporturilor: Vagoanele de dormit de pe rutele interne sunt vechi de…

Sursa foto: Pixabay

Ministerul Transporturilor: Vagoanele de dormit de pe rutele interne sunt vechi de 54 de ani / Pe rutele externe, companiile de transport străine sunt obligate să înlocuiască la graniță vagoanele românești, defecte

Vagoanele de dormit aflate în activitate pe rutele interne sunt produse în RFG, în anul 1967, transmite ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, deputatului minorității germane, Ovidiu Ganț. Nici nu sunt semne că parcul de vagoane va fi modernizat sau înlocuit, pentru că nu există buget pentru așa ceva.

Ganț a trimis o interpelare Ministerului Transporturilor în care se plânge de condițiile din trenuri considerând că ”sunt de râsul lumii”.

”Obișnuiesc să călătoresc frecvent cu vagonul de dormit atât pe rute interne, cât și internaționale. Vagoanele noastre de dormit sunt depășite fizic și moral, oferind călătorilor condiții foarte proaste de călătorie. Cal care ajunge la Viena este de râsul lumii și ca aspect și ca funcționalitate, nici încălzirea (iarna) și nici instalația de climatizare  (vara) nu funcționează pe teritoriul Austriei. Nici pe ruta Timișoara – București situația nu este mai bună”, transmite deputatul cerând explicații.

Răspunsul a venit din partea ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, acesta explicând că pe rutele externe există vagoane de dormit fabricate la ASTRA Vagoane Călători SA Arad în cursul anilor 2007-2008, respectiv vagoane de dormit fabricate în RDG și achiziționate de țara noastră în anul 1991, ulterior reconstruite la Atelierele Grivița SA, în perioada 2008-2009.

Pentru traficul intern, vechimea vagoanelor de dormit trece de 50 de ani.

”Pe majoritatea rutelor sunt utilizate vagoane de construcție veche, fabricate în anul 1967 în RFG, modernizate la Atelierele CFR Grivița în intervalul 2000-2001. În ultimii 11 ani nu au existat alocații bugetare pentru reparația generală cu modernizare a vagoanelor de dormit și cușetă, iar din fonduri proprii, total insuficiente, au fost modernizate vagoane de clasă și acestea într-un număr insuficient raportat la necesarul real”, transmite Vîlceanu.

Legat de situația în care dincolo de graniță nu mai funcționează căldura sau instalația de climatizare, Vîlceanu susține că problema ar trebui remediată de companiile de transport din Ungaria sau Austria.

”Dacă la transmitere în stația de frontieră Curtici (pentru Ungaria), respectiv Hegyeshalom  (pentru Austria) instalațiile electrice ale unui vehicul de transport feroviar sunt defecte, personalul feroviar al țării pe teritoriul căreia trenul urmează să circule are obligația să îl refuze la transmitere, în situația în care deficiențele tehnice nu pot fi remediate, situație în care vagonul defect este înlocuit cu un vagon asigurat de OBB sau MAV, după caz, sau se face redistribuirea călătorilor din vagonul defect în alte vagoane, dacă există această posibilitate”, a mai transmis ministrul.

Sursa foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

9 comentarii

  1. Si Drula ce-a facut??

    • 1. Drulă a deblocat construcţia autostrăzilor.
      2. Drulă a dezafectat mare parte din mafia comercială a lui Rădoi.
      3. Drulă a pus mafia PNL cu botul pe labe, refuzând să ia parte la hoţiile lor.
      Gunoi uman ce eşti.

    • Ce vrei bai j.e.g.ul.e să facă Drula in câteva luni? Sa repare tot ce a furat psdnl in 30 de ani?

    • Bai, iesene n-ai plecat din tara?

    • CFR Calatori trebuie sa cumepe urgent sute de vagoane noi si second hand, zeci de automotoare, locomotive. Tarile europene cumpara mereu vagoane si locomotive.
      România are nevoie de noi căi ferate de legătură directă între localități care vor mai completa din rețea: Pitești – Râmnicu Vâlcea, București – Mihăilești – Alexandria, Piatra Neamț (Bicaz) – Gheorghieni, Bacău – Comănești sau Bacău – Onești – (Brețcu) Târgu Secuiesc, Iași – Hârlău – Botoșani, Târgoviște (Fieni) – Sinaia, Sighișoara sau Mediaș – Târgu Mureș, Râmnicu Vâlcea – Târgu Jiu, Cluj Napoca – Zalău, Constanța – Aeroport M. K. – Nicolae Bălcescu (linia 804) și alte linii care să unească localități, județe, regiuni și magistrale.
      De asemenea noi linii în apropierea marilor orașe unde există spații de locuit și comerciale realizate recent: între București și Bolintin, Crevedia, Afumați, Movilița; Snagov sau Voluntari – Ploiești, Cluj Napoca – Sărmașu, Râșnov – Moieciu, Craiova – Carpen – Vânju Mare, Oradea – Băile Felix, etc.
      Dar și căi ferate de mare viteză (minim 250 km/h) între Constanța și Budapesta, București – Sofia, Chișinău, Iași – Oradea, să vină unii clienți de la transportul rutier.
      Procentul de utilizare al transportului feroviar de călători va scădea la doar 2-3% din total și sub 10% la cel de marfă între localități fără reparații, modernizări, dublări, electrificări și construcții noi într-un ritm mult mai alert decât în prezent. Clienții vor prefera să circule cu autoturisme, microbuze, autocare, avioane (97-98%).
      Uniunea Europeană nu cred că își dă seama cât de gravă este situația în România, iar gradul de poluare se va menține ridicat.
      Multe căi ferate secundare care traversează localități slab populate se vor închide.

  2. Aţi votat 30% PSD, 25% PNL şi vreţi ceva de la stat? Sunteţi bolnavi mintal. Numai USR lucrează pentru ţară, celelalte partide doar fură.

  3. Ia verificaţi averile ciocoilor de la conducerea CFR din ultimii 30 de ani!

    Ia verificaţi cu ce firme ale căror familii face afaceri Ministerul Transporturilor!

    Ia verificaţi rubedeniile dintre porcii de directori de la stat!

    ACOLO SUNT 30 DE ANI DE FURĂCIUNE LEGALĂ! ÎNTR-O ŢARĂ UNDE TOŢI FURĂ A DEVENIT LEGAL SĂ FURI.

    Mă uit la toate reportajele astea lamentabile gen „România te iubesc” unde ne plângem ca nişte bocitoare cum a ajuns România un rahat în toate domeniile. Dar niciun reportaj din ăsta nu spune cine sunt autorii. Câte vile au? Copiii şi nepoţii ciocoilor de la stat unde lucrează? Nu cumva tot la stat? Arătaţi-le pozele şi numele! Plângem ca bocitoarele de 30 de ani şi nimic.

    Vai ce furaţi suntem!!!

    SENZAŢIONAL! – ŞI EU CE SĂ FAC DACĂ PROCURORUL E FRATE CU INTERLOPII CA LA CARACAL? SĂ NE VĂITĂM CE FURAŢI SUNTEM! SENZAŢIONAL!

  4. Stati linistiti. Articolul este doar o constatare.
    Se va fura in continuare la fel de mult.
    Vom ajunge sclavi in tara noastra.
    Stapani vor fi cei care au furat atat patrimoniul cat si puterea , functiile de conducere si justitia.

  5. Pai de la atata furat, normal ca se ajunge aici!

    Hotie, incompetenta, tradare nationala!

    cand la transporturi ai pus toti impostorii, ai inlocuit trenurile cu microbuze de transport marfa, numa ca transportai oameni etc

    Basescu, luati de la basescu!