G4Media.ro

Metroul din Cluj va costa aproape un miliard de euro. Emil Boc…

Metroul din Cluj va costa aproape un miliard de euro. Emil Boc anunţă finalizarea studiului de prefezabilitate

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunţat miercuri că studiul de prefezabilitate pentru proiectul metroului din oraş este gata şi că el urmează să fie dezbătut în proxima şedinţă a Consiliului local, transmite Agerpres.

„Studiul de prefezabilitate pentru metrou e gata, va urma să fie aprobat şi de comuna Floreşti şi înaintat Guvernului. Dezvoltarea zonei metropolitane este foarte importantă din punct de vedere al metroului şi trenului metropolitan. Sunt 70.000 de maşini pe ruta Floreşti-Cluj în 24 de ore. Metroul va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii, iar costurile sunt de 986 de milioane de euro. Durata de implementare va fi de aproape 11 ani”, a declarat Emil Boc într-o conferință de presă.

Studiul de prefezabilitate este primul pas birocratic înainte de începerea efectivă a proiectului și depunerea lui pentru o eventuală finanțare europeană.

Tot miercuri, primarul Emil Boc şi membrii Consiliului Local Cluj-Napoca au depus jurământul de învestire în funcţii.

Foto: Lucrări la metrou / G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Scuzati-ma, Redactia, dar „primul pas BIROCRATIC”?
    Intentionati cumva sa spuneti ADMINISTRATIV? Caci aceste doua cuvinte NU sunt sinonime.
    Birocratic inseamna administratie in care Birourile detin puterea — adica o dictatura. Birocratia este o forma de abuz de putere. Sau si voi sunteti dintre cei care cred ca „o anumita birocratie este necesara”?

    • Ce prost e Boc.
      Daca bagi scoala in online nu mai e trafic in Cj. :))
      Nu mai e nevoie de nici un metrou.
      Iar asta cu 11 ani realizare e o abureala majoră.
      Probabil peste 5 ani se va calatori cu drona.

    • Merci de clarificare 🙂

  2. bah umile,
    esti chiar mai penibil decat atunci cand numarai „noile” contracte de munca

  3. 1 miliard? Saracii clujeni sunt pacaliti :)))

    Din pacate nici in 15 ani nu va fi gata.

  4. Vor costa studiile de pre…pre…pre fezabilitate și fezabilitate cat metrou.Si vor dura cat…durata construcției metroului.

    • În 22 februarie 2020, Europa liberă anunţa „Lumina din întuneric”: licitație caritabilă pentru Casa memorială „Doina Cornea”. Poate că, fiind aşa bani mulţi la Cluj, s-ar fi evitat posibilitatea ca unele obiecte personale să ajungă la foştii prigonitori.

  5. Ar fi iesit de 10 ori mai ieftin si mai rapid daca inainte de aprobarea planurilor imobiliare din Floresti se gandea cineva ca oamenii mai trebuie sa ajunga si la serviciu si ar fi rezervat spatiu pentru o linie de metrou de suprafata care se putea face in doi ani. Metroul subteran se justifica in centru, pentru proiectele noi e mai simplu sa anticipezi.

  6. Metrou subteran ?
    Nu e fezabil. Trebuie să treacă din Florești pina in centru ( măcar) atît pe sub riul Someș sau in alta varianta , sub o grămadă de cladiri. Multe chiar monumente.Si la care nu se știe cit e fundația și cum se comporta la ” cârtița” care sapă din greu dedesupt. Cu doar 1 miliard nu faci asta nici în ruptul capului .Daca in schimb il faci la suprafață , cea mai buna ruta e deasupra Someșului. Cum există în proiectul politehnicii Cluj încă de prin 1975. Doar că nu se știa ( atunci ) cum și unde sa mute linia de înaltă tensiune care e chiar deasupra râului pină la ( fostul ) Combinat de Utilaj Greu.
    Cred că Boc ajunge că Funar. Vânzător de gogoși și iluzii.

  7. Piticul viseaza metrou, dar n-o fost in stare in 6 luni sa termine un trotuar pe strada Napoca :))
    Care-i logica sa susți fluidizarea si modernizarea traficului daca tu ingreunezi in fiecare an traficul cu lucrari facute greoi?!