G4Media.ro

Metrorex anunţă că introduce încă şase trenuri în circulaţie, începând de marţi…

Sursa foto: G4Media.ro

Metrorex anunţă că introduce încă şase trenuri în circulaţie, începând de marţi / Intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 – 10 minute

Metrorex a anunţat că, în urma discuţiilor purtate cu Alstom, compania care asigură mentenanţa la metroul bucureştean, şi a plăţii unor facturi aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a şase trenuri suplimentare, începând de marţi. Intervalul de succedare între trenuri va scădea astfel la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua circulând 40 de garnituri, față de 57, cât este prevăzut.

„Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situaţiei create în circulaţia trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport S.A., cu care Metrorex are un contract în vigoare. Astfel, în urma discuţiilor purtate cu Alstom şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022”, anunţă Metrorex, potrivit News.ro.

În acest context, intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri.

”Reiterăm că utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ul: www.metrorex.ro. Continuăm demersurile pentru remedierea situaţiei într-un termen cât mai scurt şi prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat!”, precizează Metrorex.

Până acum, intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele era de 10 – 14 minute.

Circulaţia la metrou s-a desfăşurat în ultimele săptămâni cu mult mai puţine trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii a fost determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare.

Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, anunţa încă din luna iunie că ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Într-un interviu acordat News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.

Metrorex a răspuns acuzaţiilor Alstom privind datoriile pentru serviciile de mentenanţă, afirmând că o parte din sumă a fost achitată, iar pPentru plata integrală, vor fi solicitaţi banii la următoarea rectificare bugetară, aşteptată în luna august.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

4 comentarii

  1. Ministerul Transporturilor e de vină (Grindeanu, PSD), pentru că nu a plătit facturile la Alstom. Dar se preface că e de vină Alstom, care nu și-a primit banii. Nu contează, românașul va vota iar PSD peste 30%, sau nu va vota deloc, care-i același lucru.

  2. Daca era Drula la ministerul transporturilor si se intampla ce s-a intamplat acum de s-a stat intre 15 si 30 de minute dupa un metrou erau toate burtierele cu gura pe el si toate televiziunile dadeau breaking news dar se pare ca pt tovarasu Grindeanu nu a fost loc, el a stat linistit la o tigara si la un pahar de whisky si s-a felicitat pentru cei 10 km de autostrada deschisi si cresterile de preturi la bilete pe CFR (in contrast cu ce au facut majoritatea tarilor din EU). Spor la votat si sutinut USL in continuare. A zis cineva ca daca era situatia asta pe timpul lui Dragnea exploda tara dar se pare ca va place ca statul sa va bage taxe, sa mareasca impozite pe unde prinde si dupa cand vine factura de la EU/FMI pleaca de la guvernare si intra in opozitie.

  3. asa circula metroul intr-o capitala europeana 🙂 guvernul conduce metropolitana in functie de interesele si obiectivele electorale ale unui partid …sa moara capra vecinului 🙂

  4. Poate reușiți totuși să vă respectați și programul afișat pe peroane.
    Dacă pe monitoarele alea scrie că trenul ajunge în stație/pleacă din stație la 9.38 de exemplu, nu vreau să plece din stație la 9.35. Ai plecat mai devreme de la capăt, pentru că probabil te plictiseai să stai pe scaun, atunci stai în prima stație să respecți programul. Dar să pleci cu TREI MINUTE mai devreme, în condițiile în care știi că următorul tren vine peste un sfert de oră, mi se pare o nesimțire fără margini.