G4Media.ro

Metrorex a ajuns la o înțelegere cu compania Alstom pentru mentenanța trenurilor…

sursa foto: Pexels

Metrorex a ajuns la o înțelegere cu compania Alstom pentru mentenanța trenurilor pe timp de un an/ Contractul, condiționat de plata datoriei pe care o are Metrorex

Operatorul metroului din București și compania Alstom au încheiat un  acord privind asigurarea mentenanței garniturilor de tren în anul 2020. Valoarea contractului este între 174 și 192 de milioane de lei, în funcție de kilometrii efectuați.

Pe de altă parte, efectuarea în 2020 a mentenanței de către Alstom România este condiționată de către plata datoriei  pe care Metrorex o are pentru serviciile prestate până acum de către companie. Potrivit informațiilor G4Media, achitarea restanțelor este la rândul ei legată de o majorare a capitalului social al Metrorex, care va avea loc în perioada următoare.

Actualul contract expiră peste două zile, iar circulația  metroului era pusă sub semnul întrebării în condițiile în care Metrorex nu lansase licitația pentru  mentenanță în 2020.

„Contractul de mentenanță expiră la 31 decembrie. Ăsta este un fapt. Și tot un fapt este și că Metrorex ne datorează banii pe un an de zile. Nu suntem plătiți din decembrie anul trecut. Dacă facem un calcul ajungem la aproape 150 de milioane de lei”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România, la o întâlnire cu presa.

Nu este prima oară când firma care asigură mentenanța trenurilor de metrou se plânge de faptul că Metrorex nu-i plătește serviciile. A mai făcut-o și în septembrie. Atunci compania de stat promitea să-și achite întreaga datorie până la finalul acestui an, lucru care nu s-a întâmplat.

„Din restanțele de atunci, care erau de 132 de milioane de lei, s-au plătit 25 de milioane de lei. Între timp au mai trecut trei luni de mentenanță. Iar de când am început noi să vorbim și până când vom termina probabil că se vor mai strânge 500-600 de mii de lei, pentru că oamenii își fac și acum treaba în cele patru depouri”, a adăugat Gabriel Stanciu.

Așa că șeful Alstom nu mai crede în promisiuni și, ca să accepte propunerea Metrorex de a asigura mentenanța trenurilor de metrou și anul viitor, a cerut achitarea întregii datorii sau prezentarea de către compania de stat a unei scrisori de garanție bancară.

„Semnăm pe un an de zile cu condiția expresă a plății datoriei. Eu nu pot să semnez un contract nou decât dacă datoria veche este securizată. (…) Nu putem să lucrăm la infinit fără a fi plătiţi şi am spus lucrul ăsta de foarte multă vreme”, a precizat acesta.

Alstom se ocupă de mențenanța trenurilor de metrou din 2004 încoace în baza unui contract cu o valoare totală de circa 240 de milioane de euro. Deși actualul contract expiră pe 31 decembrie 2019, Metrorex nu a lansat deocamdată licitaţia pentru un contract nou, ci a invitat Alstom să depună ofertă în cadrul procedurii de atribuire a contractului de mentenanță a ramelor de metrou pe o perioadă de un an de zile începând cu 1 ianuarie 2020. Regia de stat estima în octombrie, când și-a manifestat prima oară intenția de a continua contractul cu Alstom și anul viitor că în 2020 va achita pentru întreținerea trenurilor între 179 și 206 milioane lei.

Pe 19 decembrie, Metrorex a recunoscut că are o datorie la Alstom și a anunțat că vrea să  negocieze prelungirea actualului contract și în 2020.

”Metrorex a transmis către Alstom Transport S.A., invitația pentru a depune o ofertă în cadrul procedurii de atribuire a prestării serviciilor de mentenanță a materialului rulant aferent transportului cu metroul, pe o perioadă estimată de 1 an (începând cu 01.01.2020 până la finalizarea unei proceduri competitive). Alstom Transport S.A. a răspuns invitației și a depus oferta în termenul solicitat, iar la acest moment sunt în derulare negocieri pe marginea ofertei depuse în vederea stabilirii condițiilor pentru semnarea contractului”, se arăta într-un  comunicat al Metrorex.

Citește și: Metrorex recunoaște datoria către Alstom. Contractul pentru mentenanța metrourilor expiră la 31 decembrie, altul nou nu s-a semnat încă. Circulația metroului riscă să fie afectată de la 1 ianuarie

Foto: Pexels

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Mentenață garniturilor? dar restul contractelor existente cum explică producerea unor incidente ale garniturilor, fără a se fi soldat cu execuția vreunei obligații de despăgubire ? Niciun comunicat de presă Metrorex

  2. Sa faca si sarcofage pentru leaderii de sindicat.