G4Media.ro

Măsuri extreme în Olanda pentru reducerea poluării: viteza maximă pe autostrăzi a…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Viteza e redusa deja, sunt unele tronsoane unde se poate merge cu 130km/h insa majoritatea sunt cu 100 sau 120km/h.

  2. In sfarsit o lege care nu pare sa ascunda alte interese decat cel vizat. In teorie, nu exista curgere laminara la viteze mai mari de 80km/h. Asta inseamna ca eficienta deplasarii scade cu o panta dependnta de aerodinamica masinii incepand cu 80km/m. Pe de alta parte, factorii constructivi ai sistemului motor+transmisie dau o eficienta maxima la viteze mai mari de 100km/h. In ansamblu, pragul de 100km/h as zice ca este destul de bine ales pentru cele mai multe masini.

  3. Cainele moare de drum lung si prostul de grija olandezilor, care au decis ca prefera sa creasca durata deplasarilor cu cateva minute (viteza medie nu este aceeasi cu viteza maxima) ca sa scada poluarea.

  4. Asa ar fi mai corect.
    Pai, ce facem? Punem oamenii sa plateasca la greu pentru masini care merg cu 200Km/h(de aici vin taxe catre stat mai mari) dar nu-i lasam sa mearga decat cu 100 Km/h. Nu mi se pare corect.
    Interzicand masinile cu viteza mai mare de 100 Km/h s-ar reduce si costurile producatorile pentru a fabrica astfel de masini si s-ar micsora si pretul, deci si ceea ce plateste omul.

  5. Și cei cu mașini electrice? Sunt destui de mulți șoferi cu mașini electrice prin Olanda…

    • Viteaza mai mare inseamna mai multa energie consumata, deci incarcari mai dese, ceea ce inseamna POLUARE.
      Masinile electrice, in momentul de fata, doar muta poluarea in alte zone(in afara oraselor si in tarile mai sarace de unde se exploateaza metalele necesare), in nici un caz nu REDUC poluarea globala. Da, daca energia electrica s-ar produce fara poluare(fuziune) s-ar mai reduce o parte din poluarea masinilor electrice.

  6. La cit de mare e Olanda 100 km/h merge.
    Dar nu asta e problema, problema e ca deja religia ecologista a inceput sa le roada creierul, in lipsa altor griji.

  7. Pana la urma tot populimea trebuie sa suporte consecintele disperarii ecologice. Sunt curios, daca „olandejii” au luat ceva masuri pentru reducerea poluarii navelor cargo care ajung la Rotterdam. Poti sa reduci viteza maxima la 50 km/h pentru ca daca nu se iau masuri in acelasi timp si pentru sectorul industrial (nave de croaziera, nave cargo, fabrici si uzine etc.) este ca o frectie la picior de lemn. Studiile arata ca sector naval industrial este cel mai mare poluator al planetei…nu sutele de milioane de masini, ci zecile de mii de vapoare mari. Si atunci, ma intreb, cam ciudate toate masurile luate impotriva cetatenilor (vezi Paris, Stuttgart, acum „Olandezia”), care oricum platesc o caruta de taxe si impozite. Culmea, tot ei au de suferit…mama lor de politicieni tampiti, care trebuie sa fie politically correct cu orice pret

    • Sa nu ma intelegeti gresit, sunt total de acord ca trebuie luate masuri pentru reducerea poluarii, dar ce devine frustrant este ca doar oamenii simpli sunt supusi sub totul felul de restrictii, pe cand marii si adevaratii poluatori continua „business as usual”

  8. Ce păcălici sunt ăștia :)))
    Daca era Firea punea taxa pe Viteza și apoi m-ai angaja niste mii de pile de bani . . că doar așa protejezi mediu . .
    Acum serios, cine vrea protectia mediului recurge chiar și la așa ceva, deși aș vrea să văd și eu un studiu cat se poluează in plus, de un anume parc de mașini de la 100km la 110km, parcă 100km limita e prea puțin.
    Cine află pt prima data că mersul încet cu mașina înseamnă ecologie și protecția mediului, sa facă un experiment, același drum cu 150km și apoi cu 90km . . De rest plantați un copac :))

    Sa fim deștepți nu e gratis dar e mai profitabil!

  9. Mai bine ar trece pe tractiune baligoasa.