G4Media.ro

Mașini electrice: Stellantis își unește forțele cu Leapmotor din China pentru a…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Mașini electrice: Stellantis își unește forțele cu Leapmotor din China pentru a lua cu asalt Europa

După ce a redus semnificativ prezența Stellantis pe cea mai mare piață auto din lume, directorul general al gigantului americano-franco-italian, Carlos Tavares, a anunțat joi, la Hangzhou, un parteneriat cu producătorul chinez de vehicule electrice Leapmotor, având în vizor Europa. Stellantis a anunțat o investiție de 1,5 miliarde de euro în Leapmotor, preluând o participație de 21,3% în acest start-up specializat în vehicule electrice, cu scopul de a-i susține ofensiva internațională, potrivit Le Figaro.

Devenind un acționar de referință al start-up-ului chinez, „oferim un răspuns inovator pentru a ne completa strategia, beneficiind de competitivitatea Leapmotor atât în China, cât și la nivel internațional”, a declarat Tavares după o ceremonie de semnare în Sala Poporului din provincia Zhejiang, în apropiere de Shanghai.

Acordul include crearea unei societăți mixte dedicate exporturilor, denumită Leapmotor International, în care Stellantis va deține o participație majoritară de 51% și care va avea „drepturi exclusive de a fabrica, exporta și vinde produsele Leapmotor în afara Chinei”. Grupul americano-franco-italian va avea „rolul principal” în această nouă entitate, care va porni la cucerirea Europei începând cu a doua jumătate a anului 2024.

Un producător dedicat vehiculelor electrice

Cu 10.000 de vehicule vândute în fiecare lună în China, Leapmotor este unul dintre noii producători chinezi care se dedică exclusiv vehiculelor electrice (VE) și care bate deja la ușa pieței europene, în special a Franței, unde a vândut 200 de vehicule. „Astăzi este o etapă importantă în istoria Leapmotor. Credem în parteneriate win-win cu jucători puternici”, a declarat Zhu Jiangming, directorul general al companiei fondate în 2015, împrumutând o expresie dragă diplomației celei de-a doua puteri mondiale. Antreprenorul este de asemenea fondatorul Zhejiang Dahua, o companie de camere de supraveghere vizată de sancțiuni americane, într-un context geopolitic tensionat între Beijing și Washington. Listată la bursa din Hong Kong, Leapmotor a ajuns pe locul cinci în rândul producătorilor de vehicule pur electrice în ceea ce privește vânzările în 2022, potrivit site-ului chinez Yicai.

Constructorii auto occidentali își intensifică parteneriatele cu start-up-uri electrice chinezești în încercarea de a cuceri piața locală, dar acest acord este primul care vizează expansiunea internațională, potrivit Stellantis. În iulie, Volkswagen a anunțat un parteneriat cu Xpeng, un producător cu sediul în Guangzhou, care râvnește și el la bătrânul continent.

Un punct de cotitură pentru Stellantis

Acest anunț marchează un punct de cotitură în strategia chineză a lui Carlos Tavares, care a avertizat de mult timp cu privire la amenințarea reprezentată de producătorii din gigantul asiatic, unde a redus propria prezență a Peugeot și Citroën în ceea ce privește mașinile cu combustie convențională. În această lună, Stellantis a vândut trei fabrici din Wuhan, Chengdu și Xiangyang partenerului său istoric Dongfeng, pentru a-și concentra eforturile pe jucători electrici.

Recunoscând vulnerabilitatea pieței UE față de concurența chineză, în ciuda apelurilor repetate pentru măsuri de protecție, Tavares preferă să acționee. „Ofensiva chineză asupra Europei este deja o realitate. Noi nu vrem să fim un spectator, ci un jucător și un lider al acestei ofensive pentru a putea beneficia de ea”, a explicat patronul grupului americano-franco-italian în timpul unei discuții online cu mai mulți corespondenți aflați în regiune, printre care și Le Figaro. Principalul avantaj este prețul, în condițiile în care industria europeană se luptă să producă un vehicul accesibil pentru gospodării. „Realitatea este că Europa are nevoie disperată de unul. Cu Leapmotor vom fi foarte eficienți din punct de vedere al costurilor. Produsul este deja gata”, explică portughezul. În special, start-up-ul propune în Franța un model compact, T03, la 26.000 de euro, pentru a răspunde cererii de pe piața entry-level.

Într-un moment în care Comisia Europeană a deschis o investigație privind subvențiile oferite de Beijing producătorilor săi de automobile, Tavares este pragmatic în ceea ce privește schimbarea sa strategică. „Europa a luat decizia politică de a-și menține piața deschisă. Nu depinde de Stellantis. Ofensiva chineză a început deja, iar noi nu vrem să fim o victimă, ci un lider”, explică fostul director executiv al Renault.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...