G4Media.ro

Marea Britanie va interzice vânzarea de automobile noi cu motoare pe benzină…

Marea Britanie va interzice vânzarea de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2030

Premierul britanic Boris Johnson intenţionează să anunţe săptămâna viitoare interzicerea vânzării de noi automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2030, cu cinci ani mai devreme decât se intenţiona până acum, a anunţat sâmbătă cotidianul Financial Times, citat de Agerpres.

Conform calendarului iniţial, autorităţile de la Londra intenţionau să interzică vânzarea de de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2040, în cadrul măsurilor vizând reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, însă în luna februarie a acestui an Johnson a avansat data pentru 2035.

Citând surse din interiorul guvernului şi din industria auto, Financial Times susţine că acum Boris Johnson vrea să mai avanseze odată ţinta pentru 2030, urmând ca anunţul oficial să fie făcut într-un discurs pe tema politicii de mediu pe care premierul britanic al urma să îl ţină săptămâna viitoare.

Financial Times susţine că noua dată ţintă nu ar urma să se aplice şi anumitor automobile hibride, care utilizează atât un motor electric cât şi unul care funcţionează pe combustibili fosili, şi care vor putea să fie comercializate până în 2035.

Încetarea vânzării de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină ar reprezenta o modificare majoră pentru piaţa auto din Marea Britanie. Cifrele publicate arată că automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină au reprezentat 73,6% din noile automobile vândute până acum în acest an, în timp ce doar 5,5% au fost automobile complet electrice, care tind să fie mai scumpe. Restul este reprezentat de diferitele tipuri de vehicule hibride.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Romanii sunt un neam de turnatori si strungari, deci nici o problema:P

  2. Dacă nu erau atât de primitori de toți handicapații și psihopații orientului, puteau avea deja mașini cu baterii apă grea-litrosferă sau propulsie laser-nucleară.Dar nu cred că ar risca să construiască așa ceva atâta vreme cât își pot imagina un bărbos în cămașă de noapte cu mileul în cap și șurubelnița-n mână. Ce ți-e și cu marxiștii neoverzi.

  3. Pana-n 2030 o sa se scufunde … Se muta-n Highlands toata lumea … Sa asculte Mendelssohn „Hebridele” …

  4. Anunț doar pentru a influienta cupărătorii catre electrice la costuri NEJUSTIFICATE.
    Industria auto nu va accepta așa ceva

  5. Deocamdata infrastructura & tehnologia de incarcare a bateriilor masinilor electrice sau de tip plug-in hybrid nu este prea eficienta. In general in lume nu exista destule statii de incarcare, nu sunt acoperite toate drumurile importante (de ex. nationale & autostrazi), timpul de incarcare este mult prea mare pentru cineva aflat in tranzit intre 2 localitati. Sansele ca pana in 2030 sa fie imbunatatiri masive, sa poti incarca in 5-10 min masina „full” pe orice sosea importanta sunt relativ mici.
    Sa interzici complet achizitiile de masini cu motoare pe combustie inainte de a avea infrastructura de incarcare pusa la punct mi se pare foarte limitativ: ignorand faptul ca multi posesori de masini ICE vor trage de ele pana nu mai pot, nu le vor mai schimba la fel de des ca acum si vor polua din ce in ce mai mult (daca si le-ar fi schimbat cu ceva nou, nivelul de poluare ar fi fost sub cel al masinilor vechi), asta suna cam a limitarea mobilitatii oamenilor intre orase/regiuni.
    EV si hybrid sunt eficiente in oras, dar daca iesi in afara localitatii, esti limitat de bateria care nu ofera inca autonomie decenta, de timpul urias de incarcare; la hybrid in afara localitatii, unde mergi relativ constant, cu putine franari care sa incarce bateria, aceasta se consuma rapid si mare parte din drum se va efectua tot pe motorul cu combustie, care la multe hybride (gen japoneze) e invechit, aspirat, fara cuplu, consuma mult, in plus mai cari dupa tine si o greutate suplimentara de 200-300kg = bateria fara curent in ea.
    Pana nu EV nu se va putea incarca la fel de usor/convenabil/rapid ca un ICE, iesitul din localitate va fi o aventura cu peripetii. Dar daca nu mai ai ICE pe strazi, oamenii ori stau cuminti la ei in oras, ori folosesc transportul public (tren/autocar/avion) pe care il poti controla…

    E de gandit.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.