G4Media.ro

Lucian Bode: Podul suspendat peste Dunăre, conectat prin drumuri expres cu Galați,…

Lucian Bode: Podul suspendat peste Dunăre, conectat prin drumuri expres cu Galați, Brăila, Tulcea și Constanța – cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din istoria României

Într-o vizită în Brăila și Galați, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a prezentat stadiul proiectelor de infrastructură care vizează zona respectivă, apreciind că proiectul podului suspendat peste Dunăre, conectat cu o serie de drumuri expres – reprezintă „cea mai mare dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din istoria României”.

„Avem acest obiectiv în implementare (podul peste Dunăre, în zona Brăila, parte din drumul expres Brăila – Tulcea – n.red) şi 500 de milioane de euro valoarea lui, avem în licitaţie, proiectare şi execuţie cele două obiective, varianta de ocolire Galaţi şi drum expres Brăila-Galaţi, împreună, cu o valoare de aproximativ 300 de milioane de euro şi aşa cum puteţi observa, avem şi conexiunile acestui obiectiv cu principalele centre de dezvoltare din zonă, pentru că acest pod fără conexiunea cu drumul expres, cu Tulcea, cu Galaţiul, cu Constanţa mai departe, nu este valorificat la nivelul investiţiei pe care noi o facem aici. Aşadar, în cele 5 luni din acest an, Guvernul Orban a semnat contractele pentru realizarea SF (studiul de fezabilitate, n.r.) şi întocmirea proiectului tehnic de execuţie pentru următoarele Drumul expres Brăila-Tulcea 75 km”, a spus Lucian Bode.

El a menţionat că după finalizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic va fi scoasă la licitaţie execuţia. De asemenea, pentru drumul expres Buzău-Brăila 98 km, în 21 februarie a fost semnat contractul pentru realizarea SF şi întocmirea proiectului tehnic de execuţie. În drumul expres Focşani-Brăila-Galaţi, unde intră şi varianta ocolitoare Galaţi şi drumul expres Brăila-Galaţi, sunt în evaluare obiectivul de proiectare şi execuţie, intră şi secţiunea Focşani-Brăila 76 km. Pe data de 21 mai a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.

„În ceea ce priveşte cele două obiective aflate în procedură de licitaţie estimăm că, fără contestaţii, finalizăm raportul procedurii la sfârşitul lunii iulie, iar în luna august semnăm contractul pentru varianta ocolitoare Galaţi. De asemenea, pentru cei 11 km din drumul expres Brăila-Galaţi finalizăm procedura la sfârşitul acestei luni, publicăm raportul procedurii, anunţăm câştigătorul şi fără contestaţie la începutul lunii iulie vom fi în măsură să semnăm contractul de proiectare şi execuţie pentru drumul expres Brăila-Galaţi. Mai sunt două obiective care au o anumită întârziere, dar pe care le-am dezgropat, pentru că erau uitate de ani de zile. Mă refer la varianta de ocolire Tecuci. În acest an suntem în proces de finalizare a expertizelor şi vom scoate la licitaţie execuţia acestui tronson, cât a mai rămas de executat din cei 7 km, până la sfârşitul acestui an. Şi nu în cele din urmă, credem că cel mai târziu în luna iulie, în funcţie de cum se mişcă antreprenorul, vom fi în măsură să semnăm contractul pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru drumul expres Constanţa-Tulcea, cei 112 km”, a precizat Lucian Bode.

În cursul zilei de miercuri, 10 iunie 2020, ministrul Lucian Bode şi premierul Ludovic Orban, alături de reprezentanţi ai autorităţilor locale şi managementul CNAIR au verificat stadiul lucrărilor la o serie de obiective de infrastructură din judeţele Brăila şi Galaţi. În cadrul vizitei, delegaţia guvernamentală a inspectat şi lucrările realizate până în prezent la Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, parte din drumul expres Brăila – Tulcea – etapa 1, relatează Agerpres.

Oficialii guvernamentali au apreciat mobilizarea constructorilor ce sunt angrenaţi în realizarea acestui complex obiectiv de infrastructură. Astfel, stadiul fizic de 17,40% care se înregistrează în prezent este rezultatul ritmului susţinut în realizarea lucrărilor precum şi faptului că în această perioadă s-a lucrat conform graficului de lucru asumat.

Lucrările realizate de Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure SystemsCo.Ltd. (Japonia), în baza contractului de proiectare şi execuţie în valoare de 1,995 miliarde de lei, fără TVA, au ca termen estimat de finalizare luna decembrie 2021

Sursa Foto: Captura Foto, conferinta Lucian Bode

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Si care e meritul lui bode in treaba asta

  2. Chinejii construiesc 10.000 km autostrada pe an si vreo 50 zgarie nori. Depinde cum vezi situatia.

    • Chinezii sunt si de vreo 780 de ori mai multi ca noi.. compari o tara mica si corupta cu 20 de milionane de locuitori(daca mai.sunt..) cu una de aproape 2 miliarde si un teritoriu de x ori mai mare..

  3. „Fara contestatii…” blabla
    Angajati oameni calificati nu „recomandati” in companiile de stat si veti avea caiete de sarcini „beton” rezistente la contestatii.
    Specificatiile facute de trepadusi angajati pe pile sunt atat de subtiri si de transparente incat se vede de la o posta ca astia habar nu au despre ce trebuie facut dar stiu cine trebuie sa ia contractul. E normal sa apara contestatii. Cel putin este dovada ca nu toti ofertantii sunt intelesi intre ei.
    Anormal e ca nu mai iesim o data din starea asta …
    Cand va angaja statul oameni competenti si nu pe baza de „cunostinte = relatii”?

  4. cel mai mare din istorie pe hartie , pana vor merge masini pe el….

  5. Un pod care uneste orase fara importanta, o investitie cam inutila.
    Mai sunt si alte poduri intre Dobrogea si Valahia .
    Terminati autostrazile incepute si neterminate

    • Si cum ai stabilit ca cele doua orase sunt fara importanta? E rau sa faca infrastructura in Moldova? Ca drumul ala va scurta drumul spre Constanta. Turistic, dar mai ales economic.

    • Nu fi ignorant, transportul maritim acopera 80% din transportul total de marfuri din lume. E VITAL!
      In paralel trebuie avansate si autostrazile dar cu pensiile speciale nesimtite si bugetele locale tocate de pesedistii infractori toate stau pe loc.
      Coruptii trebuie bagati la puscarie pe banda rulanta si confiscate averile pentru a avansa.

    • Draga Ionas,
      te-ai gandit cat de repede ajung trupele de interventie rapida in flancul estic, pe acest pod?

  6. Nu puneți botul. Noi ne lăudăm tot timpul cu viitorul, dar prezentul și trecutul ne arată că ne lăudăm ca prostii.

    Se va face, se va face, oau oau oau!!! In 2008 urma să avem 1000km de autostradă și 27.000 de USD la una bucată român întors din străinătate… cineva s-a întors și a întrebat la mișto daca primeste, evident i s-a răspuns de sus „ce nu te-ai prins că au fost alegeri?”

    Urma să trimitem prima navă spațială românească privată cu un mic satelit, proiectul ARCA. Evident s-a trimis unul foarte mic, aproape că l-au trimis… iar proiectul a înghițit bani, fraudă la greu.

    Urma sa vina și Mercedes la noi, urma…

    Urma să ne dea și Dragnea salarii și pensii, ne-a dat…. multa, multa mai ales la privat și pensiile încă urmează… intretimp chiar a luat, de la pensiile private.

    Deci nu puneți botul la ce va urma… vedeți politicienii în toată splendoarea lor… Și să nu amintesc spitalele regionale, că sunt inca pe țeavă.

  7. Dle Ministru , de acord ca-i un mega proiect , dar de 30 de ani tot asteptam realizari. De Comarnic-Brasov , nici-o vorba. Poate ne spuneti si noua ce planuri aveti , daca unii dintre noi mai au timp sa fie martori la realizarae acestui segment de autostrada sau ce-o fi aceasta.

    • Cele mai dificile sectiuni din autostrada A1 Sbiu-Pitesti inca nu au fost licitate: Boita-Cornetu si Cornetu-Tigveni, iar acest culoar are importanta economica deosebita.