G4Media.ro

Linia de tramvai 5 din București reintră în funcţiune de vineri, după…

Foto: Inquam Photos/ Alexandru Busca

Linia de tramvai 5 din București reintră în funcţiune de vineri, după mai bine de cinci ani

Linia de tramvai 5 va reintra de vineri în funcţiune, iar linia navetă de autobuz 605 va fi suspendată, informează Primăria Capitalei, relatează Agerpres.

„La solicitarea Primăriei Municipiului Bucureşti, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a dispus repunerea în funcţiune a liniei de tramvai 5, pe traseul Piaţa Sfântul Gheorghe – Piaţa Băneasa. (…) Reintroducerea liniei 5 de tramvai are ca scop creşterea capacităţii de transport a călătorilor, precum şi folosirea în transportul public bucureştean a mijloacelor nepoluante”, informează PMB.

Tramvaiele vor circula la un interval de 8-10 minute pe următorul traseu: terminal „Piaţa Sf. Gheorghe”, Calea Moşilor, Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Văcărescu, Str. Cpt. Aviator Alexandru Şerbănescu, Bd. Aerogării, staţia „Piaţa Băneasa” şi retur.

Linia 5 va fi operată cu tramvaie bidirecţionale şi va avea capătul la „Piaţa Băneasa”, până la finalizarea buclei de întoarcere de la Bulevardul Aerogării.

Foto: Inquam Photos/ Alexandru Busca

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

24 comentarii

  1. Anul 2022, luna iunie, ziua 15. Un tramvai din anii 1980. Bucuresti. O falie temporala devenita realitate.
    Capitala europeana (cica 😀 )

  2. Fantastica aruncare cu kkao in USR !? De 5 ani , 5 ani , 5 ANI .. si tu sari imediat la usr .. vezi acolo in gradina cu trandafirii puturosi 🤢

  3. O știre de bun augur.
    Tramvaiul este cel mai eficient mijloc de transport în București, peste metrou (costurile liniei 5 de metrou se vor amortiza în peste 100 ani) Păcat ca mulți ani rețeaua de tramvaie a fost neglijată.

  4. Daca se utilizeaza acelasi tramvaie vechi, bidirectionale, care circula foarte rar, pe o linie deteriorata, cu 6 km/h, care este motivul pentru care nu a circulat pana acum?
    Din oacate, nici aceasta administratie nu se gandeste macar la o restructurare generala a transportului in comun. In loc sa zdrangane niste vechituri periculoase, prin centru, mai bine ar utiliza autobuze electrice. Scapa de intretinerea foarte costisitoare a liniilor, sunt mai versatile, silentioase si mai moderne.
    Tot transportul in comun trebuie regandit. Orasul s-a schimbat si STB mentine linii si tramvaie de 60 de ani. Chiar nu mai judeca nimeni in tara asta???

    • Nu cred ca s-a revolutionat mult tehnologia tramvaiului, si ar fi munat daca PMB ar folosi macar tramvaie pe model de acum 60 de ani, cu conditia sa fie multe.

    • @pentru ca tramvaiele…
      …de fapt au ca problema calea de rulare. Altfl, sunt niste cabine montate pe niste boghiuri, restul e optional – nu de-aia circula prost, ca nu au aer conditionat si monitoare in interior si altele, ci pentru ca sinele sunt sustinute pe aer, nu pe fundatie.
      Poti sa aduci tramvaie de ultima generatie, daca se deplaseaza pe sinele care se indoaie sub roti, din 20 in 20 de metri, tot cu 6 km/h vor rula.
      Sunt orase moderne in care tramvaiul este foarte eficient pt transportul in comun, dar sina e montata astfel ca nici nu simti cand treci peste ea… Si da, noua ne par ca din SF, ca monteaza pe ele toate accesoriile, fiindca isi permit, nu se dizloca in cateva zile.

    • La ce subiecte ai ridicat si cum ai ridicat problema, nu prea judeci tu.

  5. Desigur, in vremea incapabilului Nicusor, nu conteaza ca mergi cu tramvaiul un timp de patru ori mai indelungat decât cu autobuzul, intre aceleasi doua puncte.

    • Tramvaiul (pe linie buna) nu se blocheaza in trafic ca autobuzul, deci (pe o linie de calitate!!) sunt mai multe sanse sa ajungi la timp cu tramvaiul decat cu autobuzul.

      Mai simplu obtii cale rezervata pentru tramvai decat pentru autobuz

  6. Multi suparati pe aici. Probabil plang dupa parcarea gratuita pe linia de tramvai.

    • Cel mai tare comentariu. Ai dreptate. Etc.

  7. ALOOO, conducerea STB…nu va reușine. Ați suspendat tramvaiele 10 și 1 de la Piata Sudului la IRA, pe motiv că s-a ars un transformator.
    „Mamăăă, ce v-as bate”.
    Ați băgat un 610 care pleacă la un interval de 15-20 min și e o aglomerație de nedescris.
    Cred că sa a vine control pe zona aia, bătaia lor nici dracu nu o ia!!!
    Introduceți tramvaiele 1 și 10 până la capăt IRA.

    • „Ați băgat un 610 care pleacă la un interval de 15-20 min…”
      Circul zilnic cu 610, ceea ce ai scris e o minciuna!

  8. Si cu 5 km/ h cat se zice că ar merge tramvaiele pe linia 5 tot ar ajunge la cap de linie mai repede decat orice autobuz STB, la traficul care este pe acest tronson…..de poluare nu mai vorbesc.

    • 5 km/h „cat se zice ca ar merge” ai verificat tu ca merge cu 5 km/h sau esti doar alt papagal care se ia dupa ce zice lumea? Cred ca esti un alt frustrat din provincie care nici macar nu sta in Bucuresti sa vada exact despre ce este vorba.

  9. Aceasta linie 5 este o nenorocire!!!Multumesc lui Dumnezeu ca de 2 ani sunt la pensie si nu mai am nevoie sa circul cu acest tramvai.Are un traseu lung, vine extrem de greu…in niciun caz la 8/10 minute…si mai era mizerabil, extrem de murdar… Introducerea liniei 605 de autobuz, a fost la vremea ei o mare binecuvantare.Le plang de mila celor care vor fi obligati sa se „intoarca” la deplasarea cu tramvaiul nr.5.De ce oare tot ce e bun in tara asta trebuie sa dispara…cine sunt cei care iau asemenea masuri proaste!!!

    • Venea poate vrei sa spui . Cum poti sa spui ca nu vine la 8-10 minute daca fix azi, vineri, a reluat circulatia? Mie imi e mila de oameni ca tine care ati votat 32 de ani aceeasi hoti si dupa la batranete va plangeti de neajunsuri.

  10. Buna seara, pentru noi care locuim in zona este o stire foarte trista si sincer nu vreau sa incep sa jignesc. As dori totusi sa invit mintile crete, care s au gandit la aceasta idee, la o cafea sa vada in ce hal se zguduie cladirea cand acest tranvai circula totusi cu 5 km/h. I as mai invita si sa circule cu acesta in special in zona parcului floreasca cu sfatul sa se tina bine de bare caci astfel se imprastie pe jos. Cea mai proasta idee. Ar fi putut totusi scoate linia si sa faca inca o banda de masini deoarece autobuzul circula foarte bine, iar daca vor exista voci ca statea blocat in trafic credeti ma ca va sta si tranvaiul. Strada este ingusta pentru doua benzi si pana la Stefan cel mare mai mult ca sigur se va bloca si el. Seara buna, ma pregatesc pt zguduiala.

  11. O decizie proasta , o linie inutila care la orele de vârf aveau 5 călători inclusiv vatmanul . În schimb se va bloca ieșirea spre DN1 Aerogării , și mai ales spre Sisesti .

    • Ti-a luat locul de parcare si ai inceput sa plangi? Cand habar nu ai trafic management, normal consideri o idee proasta o linie de tramvai. Daca ati lasa masinile acasa, lenesi si comozi ce sunteti, poate nu ar mai fi doar 5 calatori.

  12. Este inutil sa repet aceleasi comentarii negative dar pertinente raportat la aceasta idee „stralucita” de a introduce din nou tramvaiul 5 in conditiile in care linia, intre pasaj Baneasa si Stefan cel Mare este distrusa aproaope complet.
    Pe langa faptul ca se misca foarte incet si cu un zgomot infernal pentru locuitorii de la bulevard, daca tot s-au gandit ei ca e mai bine cu tramvaiul decat cu autobuzul 605, nu au fost in stare macar sa curete linia. In prezent in urma tramvaiului se ridica o pulbere de praf de parca ar fi in urma unei combine la treierat.
    Ar trebui stopata aceasta idee creata de indata si reluata linia 605 in paralel cu reabilitarea caii de rulare – ca nu mai este atat de mult – dupa care tramvaiul 5 cu garnituri noi sa asigure un transport de calatori eficient atat pentru public cat si pentru mediu.
    Ma intreb, oare, citeste cineva dintre factorii implicati, aceste comentarii? Care sunt criteriile pe baza carora au luat aceasta decizie?

  13. Cum este incompententa si impostura daca USR a reusit sa puna in functiune o linie importanta de transport in comun si in 5 ani nu au reusit trandafirii puturosi? La voi lucrurile sunt pe dos, nu ma mira ca avem de 32 de ani aceeasi hoti la putere.

  14. Felicitări Nicușor Dan!

  15. Si am am ajuns pe 17. Pentru cine avea dubii, tramvaiul 5 e o mare teapa, nici vorba de 10 -15 minute intre ele, poate 30 -60 de minute. Felicitari primariei si STB-ului care se grabesc la declaratii belicoase si o calda invitatie sa foloseasca linia si apoi sa vorbeasca. Inutil de spus ca 605 era fulger (si chiar venea in 10 minute) pe langa aceste testoase de rugina.