G4Media.ro

Liderul deputaților UDMR, după ce DNA a reacționat dur la afirmațiile despre…

Foto: Inquam Photos/ Liviu Florin Albei

Liderul deputaților UDMR, după ce DNA a reacționat dur la afirmațiile despre abuzurile procurorilor: Nu consider că este sănătos ca DNA să urmărească penal judecători și procurori

Botond Csoma a declarat pentru G4Media că Direcția Națională Anticorupție susține în mod eronat că instituția a fost atacată în momentul în care liderul deputaților UDMR a afirmat că procurorii Anticorupție fac abuzuri.

Csoma susține că, din punctul său de vedere, ”nu este sănătos” ca procurorii DNA să aibă competența de a investiga eventualele infracțiuni de corupție comise de magistrați:

  • ”UDMR nu dorește să lanseze atacuri publice cu privire la activitatea Direcției Naționale Anticorupție (D.N.A.), așa cum susține instituția menționată, în comunicatul din data de 15 ianuarie 2021. UDMR dorește ca justiția să funcționeze echitabil, fără abuzuri și fără situații interpretabile, care pot afecta imaginea Direcției Naționale Anticorupție și credibilitatea eforturilor depuse de această instituție în lupta împotriva corupției (…). Nu consider că este sănătos, din punctul de vedere al funcționarii justiției, ca D.N.A.-ul să aibă competența de a urmări penal judecători și procurori pentru săvârșirea infracțiunilor de corupție. Trebuie să ținem cont de faptul că judecătorii au atribuția de a judeca rechizitoriile întocmite de D.N.A. pentru infracțiunile de corupție săvârșite de persoane care nu au calitatea de magistrat, dar, în același timp, dacă D.N.A. ar avea această competența de a instrumenta și dosarele în care judecători și procurori ar fi subiecții activi ai infracțiunilor de corupție, acest aspect ar putea genera situații care ar putea să afecteze calitatea actului de justiție, prin eventuale presiuni”, susține Botond Csoma.

Botond Csoma o invocă pe Lia Savonea, fosta șefă a Consiliului Superior al Magistraturii, pe care o citează spunând că ”judecătorii timorați nu pot să facă justiție”.

Liderul deputaților UDMR susține că trei procurori DNA din Bihor au fost acuzați că au abuzat de funcția lor față de judecători, ”în presa locală apărând înregistrări în acest sens, discutând între ei posibilitatea de a fabrica dosare penale unor judecători care nu au dat sentințe favorabile DNA-lui”.

Context

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a reacționat dur vineri față de declarațiile lui Csoma Botond, liderul grupului UDMR din Camera Deputaților, care a spus că UDMR nu vrea ca atribuțiile Secției speciale pentru magistrați (SIIJ), să revină la DNA din cauza presupuselor abuzuri ale procurorilor anti-corupție. Botond a dat ca exemplu cazul procurorilor de la DNA Bihor: ”Am văzut la DNA Bihor cum se fabricau dosare judecătorilor care nu erau de acord cu rechizitoriile DNA”.

  • ”A susține că procurorii D.N.A. au comis fapte de abuz în serviciu și șantaj față de magistrați reprezintă un atac direct și nefondat la adresa instituției, care aduce atingere probității profesionale și independenței magistraților procurori. Nu există nicio hotărâre definitivă a vreunei instanțe care să constate săvârșirea presupuselor abuzuri comise de procurorii D.N.A”, arată DNA într-un comunicat de presă. DNA indică și statisticile potrivit cărora numărul dosarelor care vizează procurori și judecători a fost aproape egal pentru ambele categorii de magistrați. Comunicatul integral al DNA, aici. 

Comunicatul integral al UDMR

”UDMR nu dorește să lanseze atacuri publice cu privire la activitatea Direcției Naționale Anticorupție (D.N.A.), așa cum susține instituția menționată, în comunicatul din data de 15 ianuarie 2021. UDMR dorește ca justiția să funcționeze echitabil, fără abuzuri și fără situații interpretabile, care pot afecta imaginea Direcției Naționale Anticorupție și credibilitatea eforturilor depuse de această instituție în lupta împotriva corupției. În acest context, doresc să fac câteva precizări în ceea ce privește dezbaterea privind desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție.

Nu consider că este sănătos, din punctul de vedere al funcționarii justiției, ca D.N.A.-ul să aibă competența de a urmări penal judecători și procurori pentru săvârșirea infracțiunilor de corupție. Trebuie să ținem cont de faptul că judecătorii au atribuția de a judeca rechizitoriile întocmite de D.N.A. pentru infracțiunile de corupție săvârșite de persoane care nu au calitatea de magistrat, dar, în același timp, dacă D.N.A. ar avea această competența de a instrumenta și dosarele în care judecători și procurori ar fi subiecții activi ai infracțiunilor de corupție, acest aspect ar putea genera situații care ar putea să afecteze calitatea actului de justiție, prin eventuale presiuni.

Reamintesc că, în anul 2019, Consiliul Superior al Magistraturii a validat Raportul Inspecției Judiciare, în care aproape 3000 de magistrați au fost vizați în dosare penale și prin care se consemnează anumite aspecte îngrijorătoare cu referire la acest subiect. Mai mult, fostul președinte CSM, Lia Savonea a declarat că ”judecători timorați nu pot să facă justiție”.

Totodată, este de notorietate publică situația de la Bihor, unde trei procurori D.N.A. au fost acuzați că au abuzat de funcția lor față de judecători, în presa locală apărând înregistrări în acest sens, discutând între ei posibilitatea de a fabrica dosare penale unor judecători care nu au dat sentințe favorabile DNA-lui.

Similar separației puterilor in stat, mutatis mutandis ar trebui să avem o separație a competențelor și în cazul cercetărilor penale.

În concluzie, UDMR susține că cercetarea penală a unei categorii de persoane, și anume, persoanele care au calitatea de magistrat, trebuie să fie efectuată de către o entitate distinctă, specializată în investigarea aspectelor specifice care derivă din statutul acestora. Trebuie să creăm cadrul instituțional în așa fel încât obiectul de activitate specific al acestei entități să poată fi îndeplinit eficient, fără să pericliteze buna funcționare a sistemului judiciar și cu respectarea echidistanței.

În România există practica organelor judiciare specializate și noi considerăm că avem nevoie de un astfel de organism specializat, distinct, bine organizat și cu atribuții conturate pentru investigarea infracțiunilor din sistemul judiciar. Astfel va exista o delimitare clară a competențelor.

În accepțiunea noastră, revenirea acestei competențe de a investiga faptele de corupție săvârșite de magistrați D.N.A.-lui ar crea premisele unor situații interpretabile din punctul de vedere al imparțialității și al echidistanței, elemente care pot duce la scăderea încrederii în instituțiile statului. La fel cum D.N.A. are o arie de competență bine conturată cu privire la o categorie de infracțiuni, și anume, infracțiunile de corupție și cele asimilate infracțiunilor de corupție, poate exista o entitate cu arie de competență bine conturată nu pe tipul de infracțiune, ci pe o anume calitate a persoanelor care săvârșesc infracțiunile, în cazul de față magistrații. Și, la fel cum procurorii D.N.A., fiind specializați în analiza faptelor și în urmărirea penală al infracțiunilor de corupție au avut rezultate notabile pe parcursul anilor, specializarea procurorilor încadrați în entitatea care ar urma să investigheze infracțiunile din justiție ar putea sta la baza funcționării eficiente a acestei instituții.”

sursa foto: Inquam Photos/ Liviu Florin Albei

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

27 comentarii

  1. UDMR a masacrat legile justitiei cot la cot cu PSD si ALDE. Nu consider ca e sanatos ca UDMR sa existe.

    • Timp de 3 ANI, UDMRistul Marton Arpad a macelarit Legislatia din Justitie in celebra Comisie condusa Fl. Iordache(alaturi de Ciordache, Nicolicea, Steluta Cataniciu-ALDE, azi la PSD!!), dar dupa venirea PNL la guvernare, UDMRul l-a tras pe linie moarta pe Marton Arpad, fix cum s-a „curatit” si „noul” PSD, ca sa uite Romanii CE FACEA UDMR alaturi de PSD si ALDE!
      Dar, vedem bine ca l-a trimis in locul lui pe acest Botond Csoma, nascut in 1975 si bugetar toata viata lui!!!
      Cu un CV subtire si dubios, fara sa mentioneze Anii absolvirii Facultatii de drept la Cluj(probabil ca la mare distanta, in timp ce muncea, altfel nu-mi explic LIPSA Anilor cand a frecventat Dreptul la Cluj!) si cu goluri mari in CV , adica ANI de zile cand NU a muncit!!
      Si acest individ da acum lectii despre Justitie, ca si cum noi am UITAT cata „iubire” are UDMR pentru DNA!!
      Sictir!

    • Ce tot bateti câmpii cu masacrarea legilor justitiei de PSD. Legile au fost masacrate de Băsescu – protocoale secrete, codurile noi pe jumatate neconstituționale si multe altele.

  2. Ticalosul tot nu spune cate dosare de coruptie, asasinate, trafic de droguri, trafic de carne vie si acte teroriste cu judecatori sau procurori implicati a trimis in judecata pana in prezent SIIJ sau PG.

    • Aici ii greseala de apreciere a maghiarului, Milica.
      Daca magistratii ar trebui cercetati pentru faptele cu violenta, la fel ca noi toti cetatenii, de parchetul aferent cazului si nu persoanei, atunci la fel si pentru cazurile de coruptie.
      Imi place macar ca esti bine intentionat.

  3. „Sanatatea” justitiei din Romania, este hotarata si asigurata de poporul roman, nu de o organizatie a unei asazise minoritati etnice! Oricum, prezenta UDMR-ului in Prlamentul Romaniei este anticostitutionala (nu este partid, este o uniune creata pe baze si interese pur etnice), dar nimeni nu are curajul/interesul sa „rupa pisica”! Ultimele declaratii UDMR-iste referitoare la justitia din Romania, le consider neavenite si profund daunatoare increderii populatiei in alianta de la guvernare. Sper ca USRPlus va sti sa-si impuna puntul de vedere in ceea ce priveste si DNA-ul, ca de la PNL nu am mari sperante (doar este fost…USL-ist).

  4. Cred că așa cum vor… autonomie, ăștia de la UDMR ar trebui să folosească doar limba maghiară atunci când emit păreri politice. Cum ar fi dacă ce spune nenea asta legat de justiție ar fi doar în limba maghiară. Pentru susținătorii lor. Ce mă interesează pe mine părerea lor? Să o SCRIE în MAGHIARĂ. Pentru autonomia lor, şi etnicii lor…

    • Cita ura emani, omule! In registrul asta nici pe maghiari nu ar trebui sa-i intereseze nimic din ce e comunicat in alta limba decit a lor.Nu stiu de unde esti dar noi astia, bastinasii din Ardeal sintem bine asa cum sintem, pe majoritatea dintre noi ne intereseaza ce se intimpla in tara noastra in orice limba ni se comunica, respectam legi si ascultam pe cei pe care ii consideram mai bine informati . Mi-e sila de comentatorii astia frustrati care nu stiu altceva decit sa scuipe venin.

  5. UDMR-istii iau lumina de la Putin via Viktor. Alearga in directia gresita. Este OK.

  6. Normal ca nu doreste, hudemereul doreste acelasi lucru cu pzdeul, atacarea justitiei si obtinerea impunitatii. Coruptii sa poata fura linistiti ca pe vremea kagebistului Iliescu.

  7. Ce escroc ordinar!
    Pentru 3 uscaturi contesta o intreaga Institutie!
    Botonde, ce-ar fi sa spunem si noi ca INTREG Parlamentul e plin de HOTI, numarand cati parlamentari au ajuns dupa gratii?!
    Rusine, escrocilor, ultimul partid indreptatit sa vorbeasca despre anticoruptie e UDMR, dupa ce timp de 3 ANI alaturi de PSDragnea si ALDE au macelarit LEGILE ANTI-CORUPTIE!!!
    Hai, PNLeilor, acum sa va vedem!
    La fel, hai USR PLUS acum sa va vedem cu rezistati presiunilor UDMRiste, care era de asteptat ca nu se va trezi acum in mare iubire fata de DNA dupa cei 3 ANI alaturi de PSDragnea si ALDE cand au fost total ANTI-DNA!!!!
    NU uitati, suntem cu ochii pe Programul vostru de guvernare unde ati PROMIS clar si fara echivoc:
    Pagina 228/269:
    „1. Susținem desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din JustițieÎn pofida criticilor constante din partea organismelor internaționale, legislația din domeniul justiției prevede la acest moment existența Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție, cuprinzând procurori competenți să judece orice tip de infracțiuni săvârșite de către magistrați, de la o vătămare din culpă în cadrul unui accident auto și până la infracțiuni de corupție. Înființarea unei structuri specializate, având o competență care se raportează la calitatea persoanelor și nu la natura faptelor, este nejustificată și lezează prestigiul profesiei de magistrat, prin inducerea ideiică fenomenul criminalității ar fi larg răspândit în această categorie profesională. Un astfel de corp reprezintă de asemenea un mijloc de intimidare a magistraților și un mod de izolare a acestora în raport cu cetățenii obișnuiți. Urmărirea penală a unui caz de furt trebuie să se desfășoare la fel, indiferent dacă suspectul este un magistrat sau orice alt cetățean. Un alt RISC Major este acela ca această secție specială să poate prelua de la DNA orice dosar de corupție la nivel înalt în care este cercetat cel puțin un magistrat. De asemenea, este problematică și situația procurorilor care lucrează în cadrul acestei secții, pe care nu ar putea să îi ancheteze decât colegii lor de secție, putându-se genera astfel o imunitate de facto a membrilor acestei secții. Nu în ultimul rând, activitatea desfășurată până în prezent n-a făcut decât să alimenteze suspiciunile privind exercitarea unor presiuni politice asupra judecătorilor și procurorilor, de natură să le afecteze independența.Analizând situaţia Secţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie şi acţionând în spiritul referendumului asupra justiţiei desfăşurat la iniţiativa Preşedintelui României,Ministerul justiţiei va elabora și depune în cel mai scut timp un proiect de lege privind desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție”.

    Si mai departe la aceeasi Pagina, punctele 4 si 5:
    4. Întărirea luptei împotriva corupției și a infracționalității organizate.
    Luarea unor atribuții DNA referitoare la corupția din justiție, o serie de decizii CCR neurmate de adaptarea adecvată a legislației au condus la o INCETINIRE a activității DNA. Este necesară o REFACERE a Competențelor DNA cu privire la corupția din justiție. De asemenea, este necesară asigurarea suportului logistic și uman: mijloace tehnice pentru interceptări, suplimentarea schemei de personal (ofițeri de poliție, procurori, personal auxiliar) atât pentruDNA cât și pentru DIICOT.
    5. Prin reorganizarea InspecțieiJudiciare, inspectorul-șef a dobândit în mod NEJUSTIFICAT o serie de competențe discreționare. Pe lângă faptul că a devenit ordonator principal de credite și unic titular al acțiunii disciplinare, acesta desemnează inspectorul-șef adjunct și directorii dedirecții, controlând astfel selecția inspectorilor judiciari, conduce și organizează activitatea instituției, aprobă regulamentul conținând normele pentru efectuarea lucrărilor de inspecție, iar procedura prin care poate fi revocat din funcție a fost îngreunată considerabil. Aceste măsuri impietează asupra imparțialității inspectorilor judiciari și a profesionalismului activității Inspecției Judiciare, cu consecința punerii în pericol a independenței Justiției. În perioada imediat următoare avem în vedere o REFORMA a Inspecției Judiciare astfel încât această instituție să ofere garanții sporite de independență și imparțialitate.”

    PNL, USR PLUS sper ca NU ati uitat aceste PROMISIUNI din Programul de guvernare!!

  8. Judecatorii si procurorii trebuie lasati sa ,, zburde ” inamovibil….

  9. Ai postat sub un nume foarte inspirat..

  10. Te rog sa detaliezi, poate ne vom lamuri sa intelegem ce spui!
    Vrei sa spui, de exemplu, ca cei 3 ANI ai UDMR alaturi de PSD si ALDE au fost „pentru bunul mers al lucrurilor”?!
    CE a MERS bine??!
    Te rog!!!
    2 randuri insiruind cuvinte FARA nici o explicatie NU spun nimic!
    SPUNE ceva, ca sa intelegem, sa ne luminam!!!

  11. Nu se uită. Așa cum nici tu nu te uiți în oglindă.

  12. DNA asta care doar toaca milioane de euro pe salari si confort,fara sa produca dosare si condamnari ,au impresia ca ei au inventat apa calda si roata…..

    • Da Muresan, asa e pe planeta ta. Aici însa DNA-ul este cel mai productiv parchet și nu vorbesc de vremea lui Kovesi, când era model pe plan mondial, ci de acum, sub un șef de parchet înfipt de PNL sa pună batista pe țambal.
      DNA este elita procuraturii în acest moment și UDMR-ul este azi scursura scursurilor.

  13. ,,Nu consider că este sănătos, din punctul de vedere al funcționarii justiției, ca D.N.A.-ul să aibă competența de a urmări penal judecători și procurori pentru săvârșirea infracțiunilor de corupție. Trebuie să ținem cont de faptul că judecătorii au atribuția de a judeca rechizitoriile întocmite de D.N.A. pentru infracțiunile de corupție săvârșite de persoane care nu au calitatea de magistrat, dar, în același timp, dacă D.N.A. ar avea această competența de a instrumenta și dosarele în care judecători și procurori ar fi subiecții activi ai infracțiunilor de corupție, acest aspect ar putea genera situații care ar putea să afecteze calitatea actului de justiție, prin eventuale presiuni”, zice ipochimenul. Nu vă rămîne decît să înlocuiți în text (după modelul logic ,,S este P”) ,,D.N.A.” cu ,,procurori” ca să vedeți ce revoluție în justiție ne impune deșteptu’ ăsta al UDMR-ului

    • un smenar. nu le place ca a miscat ceva dna in ultima vreme. sau sunt semne ca o vor face. si au iesit repede la atac. nu i se pare lui normal. de parca e el vreun etalon.

  14. DNA, o institutie cu atributii de politie politica , instrumentul cu care se indeplineste voia stapanului, in schimbul unor salarii si pensii speciale, imunitate de facto pentru absolut orice abuz,faradelege, si totul incepand cu transformarea procurorilor , din functionari publici in „magistrati””! Caz aproape unic in lume!

  15. udmr si „reprezentantii”minoritatilor AU VOTAT PENTRU draganetti SI legile LUI.

  16. Avocatul Adrian Toni Neacșu susține că UDMR și PNL nu sunt de acord cu desființarea SIIJ, așa cum își dorește USR. Din acest motiv propun ca atribuțiile Secției Speciale să fie transferate către o structură din Parchtul General.
    Avocatul Adrian Toni Neacșu a comentat declarațiile liderului grupului UDMR din Camera Deputaților, Csoma Botond, pe tema desfiinării SIIJ. În opinia sa, din declarații rezultă că UDMR nu este de acord cu desființarea SIIJ. Csoma Botond a declarat că UDMR va susține desființarea SIIJ, cu condiția ca atribuțiile să fie preluate de o structură a Parchetului General.

    Politicienii maghiari pregătesc, împreună cu LIBERALII, un text de Lege care să-l pună în ofsaid pe ministrul Justiției.
    Ministrul Stelian Ion a anunțat că demarează procedurile pentru desființarea secției speciale.

    „Deci de fapt UDMR nu este de acord cu desființarea Secției special. Împreună cu liberalii la care se face referire în text pun în ofsaid USR-ul și pe ministrul justiției Stelian Ion. SIIJ este și acum o structură în cadrul Parchetului general (de aia îi zice secție – a PG). Miza urmărită prin desființarea ei este tocmai ca judecătorii și procurorii să intre din nou în competența DNA”, a explicat avocatul.
    Potrivit lui Adrian Toni Neacșu, guvernul nu poate legifera în domeniul justiției, astfel că Parlamentul va decide în cazul SIIJ.
    „Pentru că Guvernul nu poate da OUG în materia justiției, Parlamentul va fi cel care va decide cu adevărat. Tocmai de aceea contează părerile liderilor de grup. Agitația publică a d-lui ministru Stelian Ion este mai mult pentru impresia artistică”, a mai scris Adrian Toni Neacșu.

    Rusine, PNLeilor, jigodiilor v-ati ascuns!!
    Sustanatori ai PNL mai exista pe acest site, dna Gbariela Constantinescu unde-ati disparut dna, ca erati foarte activa in vremea guvernarii PSDiste!!!!
    De cand a plecat PSD iar PNLeii se intrec in mizerii de acelasi soi cu PSdeii, ati cam disparut, mai apareti doar la acte una rticol depsre actuali sau fosti PSDisti!!!!!!

  17. Actualul Guvern dar si media ar trebui sa o aduca din cand in cand in focus pe LKC; Guvernul sa-si ceara intr-un fel scuze, sa se delimiteze, sa declare ca in forma actuala o sustin pentru pozitia pe care o ocupa la EU; Media sa-i solicite interpretarea, pozitia despre ceea ce se intampla in lumea romaneasca. Pentru ca noi nu mai avem incredere in nimeni. In nici un caz in udmeristii care au actionat sub masca ”domnilor” ajunsi la Bucuresti in nespe mii de guverne, cu intentii de ” bine” cand de fapt sunt picatura chinezeasca care vor sa sape un gol in centrul Romaniei. Ca de ciopartit paduri, furat tot ce se poate fura in iubitul si molcomul Ardeal, facut propaganda peste tot, in alte limbi si nu pe G4Media, dna Ileana, nu prea se stie acolo, nu? Naivitatea doamnelor de altadata. Dar ”sila” pe care o simtiti ar trebui sa o fi simtit de multe ori si la adresa acelor comentatori care seamana ura impotriva romanilor si care nu sunt, banuiesc, nici din Regat, nici din Moldova. Sau or fi, ca multi s-au mutat de-a lungul anilor si in toate directiile.

  18. „Guvernare cu promisiuni amânate.
    Urmare a diferențelor de opinii dintre cele 3 partide care alcătuiesc coaliția majoritară, fiecare formațiune a renunțat la unele proiecte importante pe care le susținea în campania electorală.
    USR PLUS pare să fi cedat cel mai mult.
    La polul opus, UDMR declară public că a reușit să-și impună cu mult succes Obiectivele: Programul de guvernare are nenumărate prevederi referitoare la reglementarea unor drepturi ale minorităților, inclusiv prin modificarea Codului Administrativ sau adoptarea legii privind statutul minorităților.
    Rămâne de văzut dacă PNL și USR PLUS vor vota doleanțele reprezentanților comunității maghiare.
    Despre un statut al minorităților se discută din perioada guvernării Tăriceanu, dar propunerile UDMR n-au trecut niciodată de Parlament.
    Alegerea primarilor, ca și acum.
    Cea mai mare cedare din partea USR PLUS se referă la revenirea la sistemul de alegere a primarilor în două tururi – chestiune care nu a fost inclusă în programul de guvernare la opoziția lui Kelemen Hunor.
    UDMR preferă alegerea într-un tur. PNL, deși, declarativ, este de partea USR-PLUS, n-a insistat. Urmează ca formațiunea condusă de Dan Barna și Dacian Cioloș să încerce să-și promoveze acest obiectiv în Parlament, căutând susținere pe cont propriu.

    Zero taxe pe salariul minim: în teste.
    Obiectivul economic pentru care USR PLUS s-a bătut cel mai mult este „zero taxe pe salariul minim“. Susținătorul acestei idei este Claudiu Năsui, acum ministru al Economiei.
    „Din păcate o vom aplica abia din 2022 într-un sector care nu e încă ales, dar sper eu să fie cel al agriculturii. Nu de alta, dar s-ar preta foarte bine. Și de acolo o extindem în tot restul economiei“, a scris Năsui, pe Facebook.

    Prefecții, politizați.
    Nou guvern reia, discret, un subiect controversat: scoaterea prefecților din categoria înalților funcționari publici și transformarea lor în demnitari. Actualul statut, de înalt funcționar, împiedică trimiterea lor în șomaj.
    Astfel, la fiecare schimbare de guvern, se schimbă prefecții, dar cei înlocuiți îngroașă inutila structură a inspectorilor guvernamentali.
    În 2013, erau peste 60 de astfel de inspectori. Atribuțiile lor sunt învăluite în mister.

    „Cea mai mare cedare
    din partea USR PLUS
    se referă la revenirea la
    sistemul de alegere a
    primarilor în două tururi.
    „Acele tertipuri, care au avut loc de-a lungul timpului, prin care oameni care au venit din sfera politică au ajuns prin concursuri în diverse funcții publice, vor trebui eliminate și va trebui să clarificăm acest lucru.
    Noi propunem Guvernului ca statutul prefectului și subprefectului să fie modificat. Față de situația actuală, în care ei sunt înalți funcționari publici, dar știm de fapt de unde vin, să devină statut de funcție de demnitate publică”, a spus ministrul Lucrărilor Publice, Cseke Attila, după o ședință a guvernului Cîțu. Totuși, o astfel de idee au avut și alte guverne, inclusiv cel al PSD, în 2018, dar au renunțat.
    Gazele offshore, pentru pensii.
    Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a promis că va modifica legea offshore după alegeri. Însă viziunea PNL – care s-a impus în programul de guvernare – diferă de cea a USR.
    Programul de guvernare prevede că: „Redevențele din exploatarea gazelor din Marea Neagră vor fi folosite astfel: o treime pentru tranziția verde (cofinanțare pentru proiectele europene), o treime pentru extinderea rețelelor de gaze naturale, o treime pentru echilibrarea sistemului de pensii“.
    În schimb, USR vrea ca banii să ajungă la fondurile de pensii administrate privat. „USR propune ca fondurile de Pilon 2 să investească cel puțin 50% din suma provenită în produse financiare (acțiuni și obligațiuni) emise de companii care investesc în proiecte viabile din energie (…), energie regenerabilă și petrochimie (…), cu respectul normelor de mediu europene“, scrie în programul USR PLUS de guvernare.
    Cum ministrul Virgil Popescu vrea să-și treacă legea prin Parlament, nu prin ordonanță, rămâne de văzut ce viziune se va impune în acest proiect.”

  19. Îi votezi,se văd la putere și încep să aibă păreri personale,cu toate că l-ai votat pentru programul său prezentat anterior,au fost pe listele unor partide,acum se fac independenți, cică, mâine vin cu ce au visat azi-noapte!ne merităm soarta dacă nu facem nimic!o opinie! dacă au ajuns să își bată joc de organele represive ale statului și armată, gândiți-va ce urmează!numai bine!o opinie!

  20. Nu e normal..normal e ca judectorii si procurorii să nu fie corupti ! Dar cum nu e normal inca in justitia din RO..obligatoriu DNA trebuie să ”lucreze” la integritatea JUDECATORILOR SI PROCURORILOR.