G4Media.ro

Libertatea: În plină campanie electorală a lui Firea, primăria a difuzat 600…

sursa foto: Metropola TV

Libertatea: În plină campanie electorală a lui Firea, primăria a difuzat 600 de spoturi pe cinci televiziuni în prima săptămână de campanie! Șeful AEP: “Nu putem să ne băgăm”

1.850.000 de lei pentru “activități de marketing și promovare” au început să fie cheltuiți pe Primăria Capitalei, în cadrul unei campanii care se va încheia chiar în ziua alegerilor locale, pe 27 septembrie, scriu jurnaliștii Libertatea.

În perioada 31 august – 6 septembrie, 635 de difuzări de spoturi, de câte 40 de secunde, care promovează activitatea Primăriei Capitalei, au umplut 635 de spații de reclamă, pe Antena 3, B1TV, Digi 24, Realitatea Plus și România TV.

Contactat de Libertatea, șeful Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin Mitulețu-Buică, susține însă că acest gen de reclamă nu este încadrat în zona propagandei electorale.

“Noi nu avem competență pe publicitatea autorităților publice. Noi avem competență pe publicitate politică în care e reprezentat un candidat, în care e reprezentată o formațiune politică, sunt mai multe condiții. Nu ne putem băga”, a declarat șeful AEP pentru Libertatea.

Conform raportului de monitorizare, care acoperă șapte zile din perioada campaniei electorale, cele două spoturi ale PMB au ajuns să fie difuzate și de 20 ori pe zi la următoarele televiziuni: B1 TV, Antena 3, Digi 24, Realitatea Plus, România TV.

Astfel, spotul referitor la poduri și pasaje a rulat de 70 de ori în șapte zile la Antena 3, reieșind că a fost difuzat, în medie, de 10 ori pe zi. La Digi 24 a fost difuzat de 50 de ori într-o săptămână, iar la B1 TV, de 77 de ori.

Ambele reclame au avut, în săptămâna 31 august – 6 septembrie: 134 de difuzări la Antena 3, 145 de difuzări la B1 TV, 108 difuzări la Digi 24, 132 difuzări la Realitatea Plus, 116 difuzări la România TV.

Citește articolul complet pe Libertatea

Citește și Decriptaj electoral. Cum citim printre rânduri ce vedem la TV: Firea, reporterul frenetic al Antenei 3 / Ponta, țintă la Realitatea PLUS

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Ma intreb ce poate sa spuna in acele reclame, din moment ce orasul e absolut mizerabil.

    Mai bine ar baga reclame la detergent, desi nici apa calda n-au salbaticii din Bucuresti care voteaza PSD.

    • Ce sa le spuna sa voteze iar ca in ultimii 30 de ani PSD si PNL ca si asa sunt maimute asa ca sunt tratate ca atare dupa ce pun stampila

    • Pai în București dacă votează PNL, automat votează și USR+, nu? Și încă ceva, PNL nu a câștigat niciodată capitala… atunci, de ce mănânci rahat fără sa te doară?

  2. Eu nu inteleg de ce se baga pe gat reclamele astea la nivel national si de ce primaria capitalei trebuie sa isi faca reclama la TV sau oriunde. In afara de spoturile primariei capitalei eu nu am mai vazut asa ceva despre un alt oras din tara asta.

    • Ce sa promovezi la o primarie (oricare ar fi ea), cand nu e ca si cand ar putea ramane fara clienti sau ar putea sa dispara daca nu face fata concurentei …

      Programul e stabilit inainte de alegeri, deci nici n-ai ce sa prezinti ca noutate …

      Ah, da, am uitat: pentru ca se poate.

  3. Cam așa funcționează „independenta” noastră presă, latră pentru cine dă bănuțul și pentru cine-i oferă privilegii. De 30 de ani face exact același lucru, de ce acuma ar face altfel? Am spus și o repet, Mass-media, cu excepțiile de rigoare, este la fel de vinovată ca și vechile și hidoasele partide politice pentru cum arată astăzi România. De fiecare dată, s-a erijat în mijlocul de manipulare și prostire a populației pentru a vota unul sau altul dintre clanuri, alegere făcută în funcție de cine dădea și dă mai mult. Cu o mass-media de rahat, țara nu putea arăta altfel. Rolul presei, în toată perioada scursă de la Revoluție, nu a fost de informare și de deșteptare a omului, ci de manipulare a sa și de mânare dintr-o parte în alta. Unde pui că toate aceste spoturi rulează și la televiziunile de sport ale digi, vă dați seama câtă obiectivitate pune acest trust în informarea corectă a propriilor privitori. Am încetat de multă vreme să mai urmăresc Digi24, pe celelalte televiziuni nu mă uit niciodată. Trebuie să fim recunoscători trusturilor, ălea puține, pentru profesionalismul jurnalistic de care dau dovadă și să le mulțumim, printre acestea, cel puțin până acuma, regăsindu-se și g4media. Din păcate, în toată perioada scursă de la Revoluție, mass-media s-a găsit mână-n mână cu politicul, iar rezultatul acestei combinații malefice este România de astăzi, fără nici de unele!

    • Singura diferenta este ca acum exista o mare majoritate care nu mai poate fi influentata de acest model deja trecut – de a face presa – Cei care vin din urma nu mai pot fi pacaliti . Asta se va vedea si in Romania si in America si in curind ,etapizat ,oriunde in lume .Cei multi au inteles deja , bunastarea nu este atributul deciziei unui singur om.

  4. 1.85 Mil. Ron ?!? Pt. activitatinde marketing.
    Se faceau 2 gradinite de cartier cu banii astia.

    • corect,numai ca copiii nu voteaza.
      daca copiii ar vota sa vezi ce educatie am avea,ce scoli si gradinite etc.

  5. Reclamele astea ar trebui interzise prin lege!!! Noi platim taxe si impozite sa se faca lucruri nu reclama! Daca este facut ceva se vede, ca e vb de un pod, renovarea unui spital, sau a unei străzi… toate le vad locuitorii unei urbe. De ce sa se faca publicitate pt asta?! E deturnare de fonduri in toata regula ☹️🥴 publicitatea electorală ar trebui facuta din banii partidului nu din buget si nici din fondurile primite de partide de la stat

  6. Latrina Digi24

    Antena 3, B1TV, Digi 24, Realitatea Plus și România TV

    Ii urmaream in trecut dar de 1 an de zile deloc. Au „combatatut” pana au obtinut ce au vrut apoi s-au aliniat. Cum sa fii alaturat celorlalte mizerii si sa nu clipesti….Zero moralitate pentru toti cei ce fac parte din trust. Trebuia sa ne prindem de cand au achizitionat ProFM trompeta HaHaHa Production. Numele spune tot

  7. DEFINIȚI PROSTIA: A difuza spoturi plătite din bani publici la nivel național în care se promovează o primărie locală. Sunt convins că timișorenii și constănțenii sunt deosebit de interesați de reclame la primăria București. Nu mai spun de oamenii de la sate.

    DEFINIȚI PROSTIA: A falimenta primăria și RADET în timp ce spargi banii cetățenilor pe minciuni televizate, mai ceva ca propaganda comunistă din Coreea de Nord.

    DEFINIȚI PROSTIA: DNA și ANAF care se fac că nu văd nimic din acest fluviu de delapidare de 4 ani ai grupului infracțional organizat voluntarist-teleormănean din primărie. Dacă îi întrebi de ce nu au curajul să pună osul la treabă probabil vor răspunde: „Dar are imagine.. nu putem.. uitați.. e tot timpul pe la televizor..”

  8. Cretinii care voteaza partidul asta ( si reprezentantii sai ) nu au capacitatea sa inteleaga ca sint furati ( si manipulati ) in acest fel de catre primaria generala .