G4Media.ro

Leonardo Del Vecchio, al doilea cel mai bogat om din Italia, a…

captura youtube

Leonardo Del Vecchio, al doilea cel mai bogat om din Italia, a murit la 87 de ani / O parte din copilărie și-a petrecut-o în orfelinat

Del Vecchio, fondatorul producătorului de ochelari Luxottica și a doua avere a Italiei, a murit la vârsta de 87 de ani la Milano, a aflat luni agenția AFP, citată de BFM TV. Antreprenorul se afla la terapie intensivă la spitalul San Raffaele din Milano de mai multe săptămâni, potrivit agenției italiene de presă AGI.

„Del Vecchio a fost un mare italian. Povestea sa, de la orfelinat la conducerea unui imperiu de afaceri, pare o poveste din alte timpuri. Dar el este un exemplu pentru astăzi și pentru mâine”, a reacționat comisarul european pentru afaceri economice, Paolo Gentiloni, pe contul său de Twitter.

Leonardo Del Vecchio era al doilea cel mai bogat om din Italia, cu o avere estimată în aprilie de revista Forbes la 27,3 miliarde de dolari. El era încă președinte al gigantului optic EssilorLuxottica, creat în 2018 prin fuziunea dintre compania sa Luxottica și compania franceză Essilor. Grupul este cel mai mare distribuitor de ochelari din lume, cu 180.000 de angajați și peste 7.000 de puncte de vânzare. De asemenea, a fost un acționar influent în grupul financiar Mediobanca și în compania de asigurări Generali.

Născut în mai 1935

Născut la 22 mai 1935 în capitala Lombardiei, într-o familie săracă, a crescut parțial într-un orfelinat, a lucrat de la vârsta de 14 ani, continuându-și studiile, apoi a lucrat ca muncitor într-o mică fabrică de ochelari. În 1961, a fondat Luxottica, pe atunci o companie modestă care producea componente și accesorii pentru industria optică. Zece ani mai târziu, marca a prezentat prima colecție proprie, iar în 1974 a început să distribuie și să vândă cu amănuntul.

În 1990, compania a fost listată la Bursa de Valori din New York. Leonardo Del Vecchio a înmulțit apoi numărul de acorduri de licență cu industria modei (Chanel, Prada, Versace etc.) și a achiziționat marca Ray-Ban. Cu ocazia împlinirii a 80 de ani, a oferit 140.000 de acțiuni Luxottica angajaților săi italieni, în valoare de 9 milioane de euro. „Ei sunt adevărații arhitecți ai succesului companiei noastre”, a spus el. A avut șase copii din trei căsnicii diferite.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...