G4Media.ro

Lansarea filmului Barbie: un val de marketing roz traversează planeta

sursa foto: Captură video

Lansarea filmului Barbie: un val de marketing roz traversează planeta

Filmul Barbie, care iese pe ecrane săptămâna aceasta, a generat deja un val de marketing roz pe întreaga planetă, iar acesta este doar începutul, având în vedere cele câteva sute de licențe acordate de Mattel pentru a însoți acest proiect atât de drag și care a stagnat de mai multe ori din 2009, relatează agenția AFP, citată de boursorama.com.

Sandale, patine cu rotile, periuțe de dinți, măști de față, haine pentru păpuși, oameni mari și copii, jucării gonflabile pentru piscină: grupul american încearcă să capitalizeze acest eveniment, semnând acorduri în toate domeniile: modă, produse de înfrumusețare și accesorii.

Gap, Microsoft (Barbie XBox), Forever 21, Ulta Beauty, Hot Wheels (marca Mattel), Chevrolet, Progressive (asigurări) se numără printre numeroșii aleși. Și chiar și un parteneriat cu rivalul Hasbro pentru a publica un Monopoly Barbie în toamnă. În schimb, Mattel va produce o ediție Transformers a jocului de cărți Uno.

„Acopăr acest sector de treizeci de ani și nu am văzut niciodată un asemenea fenomen. Barbie este peste tot”, a exclamat Paul Dergarabedian, analist media la compania specializată Comscore, pentru AFP.

„Barbie este croită pentru marketing. Este perfectă pentru că este deja o jucărie, un produs, și reprezintă un stil de viață și chiar o culoare”, adaugă el.

Culoarea este rozul în toate nuanțele sale, cu predilecție Pantone 219 C, înfrumusețat cu culori neon. „Cantitățile de vopsea roz dominant folosite pe platourile de filmare au fost atât de mari încât a existat o penurie la nivel mondial”, a declarat un director de producție.

Stilul de viață este „Barbiecore”. Modul de viață al lui Barbie, cu culori vii și un stil mai degrabă sixties – Barbara „Barbie” Millicent Roberts, pe numele real, s-a născut în 1959. Ca să nu mai vorbim de o locuință inspirată de casa visurilor ei.

Buzz

De fapt, există una reală în Malibu, oferită de Ken pe platforma Airbnb și disponibilă gratuit pentru două nopți, pentru a marca lansarea filmului, cât timp Barbie este plecată.

„Mattel și Warner au creat un buzz incredibil. Este irezistibil”, spune Dergarabedian, care preconizează un prim weekend „uriaș” în America de Nord, cu cel puțin 75 de milioane de dolari în box office.

„Este weekendul lui Barbie”, spune el.

Filmul de aproape două ore este lansat în același timp cu „Oppenheimer”, de Christopher Nolan, despre părintele bombei atomice.

O confruntare destul de incongruentă, supranumită „Barbenheimer” pe rețelele de socializare, care se delectează cu ea.

„Acest lucru este fără precedent. Acest lucru sporește potențialul acestor două filme unice, ambele beneficiind de acest fenomen”, explică Dergarabedian, adăugând că acesta va fi și al doilea weekend pentru blockbusterul „Misiune imposibilă”, care tocmai a înregistrat cel mai bun start al seriei în America de Nord.

Iar prestigioasa distribuție Barbie adaugă un plus de entuziasm: Margot Robbie este Barbie, Ryan Gosling este Ken, iar lor li se alătură America Ferrera, Kate McKinnon, Issa Rae și Will Ferrell. Greta Gerwig a scris scenariul împreună cu Noah Baumbach și s-a aflat în spatele camerei de filmat.

Distribuția și echipa au în total cincizeci de nominalizări la Oscar și opt statuete, potrivit Warner.

În ceea ce privește coloana sonoră, producția nu s-a zgârcit nici ea, cu Dua Lipa, Lizzo, The Kid Laroi și un duet între Nicki Minaj și Ice Spice (cu Aqua) care a preluat hitul „Barbie Girl” din 1997 al grupului danezo-norvegian.

La vremea respectivă, Mattel a lansat o acțiune în justiție pentru încălcarea mărcii comerciale, criticând, de asemenea, sexualizarea păpușii sale vedetă.

Păpușa nu a fost străină de controverse încă de la crearea sa, la fel ca și filmul, care a fost interzis în Vietnam pentru scene considerate pro-chineze.

În Franța, pe afiș se poate citi „Ea poate face orice. El este doar Ken”, ceea ce a stârnit dispute, unele persoane considerând că este o aluzie sexuală.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Chintesenta kitsch-ului, impusa/promovata la scara planetara.