
La Buzău există un singur comisar cu atribuţii de control la Protecţia Consumatorilor / Sunt aici sute de reclamaţii privind serviciile publice / Din 900 de sesizări s-a acordat un singur avertisment
Peste 200 de reclamaţii referitoare la serviciile de telefonie şi cele de utilităţi publice au fost înregistrate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Buzău în primele şase luni ale anului, între altele fiind sesizate aspecte legate de facturi emise cu valori nejustificate sau emiterea unor facturi cu preţ la energie mai mare decât preţul plafonat, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Potrivit CJPC Buzău, o bună parte dintre reclamaţiile înregistrate au făcut referire la serviciile prestate de către operatorii din domeniile energiei şi al apei, în urma verificărilor fiind aplicată o singură sancţiune, în valoare de 2.000 de lei.
„În anul 2025, la CJPC Buzău au fost înregistrate 223 reclamaţii, astfel: telefonie mobilă – 10 reclamaţii, utilităţi (energie electrică, gaze naturale, apă, canalizare) – 86 reclamaţii. Aspectele reclamate la sesizările ce privesc telefonia mobilă: anularea taxei de reziliere înainte de termen, facturi emise cu valori nejustificate, funcţionare defectuoasă a serviciilor, majorare abonament. Nu au fost aplicate sancţiuni. Aspectele reclamate la sesizările ce privesc serviciile de utilităţi publice au fost următoarele: neemitere facturi, facturi emise cu valori nejustificate, recalculare facturi, emitere facturi cu preţ la energie mai mare decât preţul plafonat, emitere facturi pentru aceeaşi perioada în cazul facturilor de regularizare. Sancţiuni aplicate: o sancţiune cu amendă în cuantum de 2.000 lei”, a transmis CJPC Buzău pentru AGERPRES.
În anul precedent, numărul sesizărilor referitoare la serviciile publice a fost de aproape 900, fiind aplicat doar un singur avertisment.
„În anul 2024, la CJPC Buzău au fost înregistrate 883 reclamaţii, astfel: telefonie mobilă – 63 reclamaţii, utilităţi (energie electrică, gaze naturale, apă, canalizare) – 307 reclamaţii. Aspectele reclamate la sesizările ce privesc telefonia mobilă au fost următoarele: anularea taxei de reziliere înainte de termen, facturi emise cu valori nejustificate, funcţionare defectuoasă a serviciilor, majorare abonament. Sancţiuni aplicate: un avertisment. Aspectele reclamate la sesizările ce privesc serviciile de utilităţi publice au fost următoarele: neemitere facturi, facturi emise cu valori nejustificate, recalculare facturi, emitere facturi cu preţ energie mai mare decât preţul plafonat, emitere facturi pentru aceeaşi perioadă în cazul facturilor de regularizare. Nu au fost aplicate sancţiuni”, informează sursa citată.
CJPC Buzău îşi desfăşoară activitatea cu doar doi comisari, unul cu atribuţii de birou şi un comisar cu atribuţii de teren.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.